سایت سایت .

سایت

روتین خانم های حساس در مراقبت از ناخن ها

ناخن ها نیز مانند سایر اعضای بدن به مراقبت و نگهداری نیاز دارند و داشتن ناخنهای مرتب و کشیده یکی از رازهای مهم زیبایی دست و پاها می باشد. برای داشتن ناخن های زیبا و مستحکم از نکاتی که در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک در رابطه با مراقبت و تقویت ناخن ها گفته شده است، غافل نشوید.

دلیل مشکلات رایج ناخن های ضعیف
آیا ناخن های شما کدر و ناسالم به نظر می رسند یا در معرض شکستن هستند و مدام لب پر می شوند ؟ اگر این گونه است، شما تنها نیستید و این یک مشکل رایج است. ناخن از لایه های لمینیتی پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است.

ناخن سالم، صاف و بدون هرگونه گود افتادگی و یا شیار است ؛ از طرفی دیگر، ناخن های ضعیف به آسانی می شکنند و سخت رشد می کنند همچنین ممکن است که علائم زردی و تغییر رنگ داشته باشند.

ضعیف شدن ناخن ها اغلب به علت سهل انگاری و مراقبت های نادرست و نا مناسب است و وقتی خشک میشوند و آب رسانی نمی شود، باعث ضعیف شدنشان میشود. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب یا مواد شیمیایی مانند مواد شوینده یا لاک ناخن میتواند از دلایل اصلی ضعیف شدن ناخن ها باشد.

شیوه سالم زندگی، تغییرات در رژیم غذایی، مراقبت مناسب از ناخن و برخی از دارو های خانگی ساده میتواند مشکل را حل کند و باعث سالم شدن و تقویت ناخن ها شود. همانطور که قبلا نیز گفته شد، ناخن ها از چند لایه پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده اند، و از ناحیه پایه ناخن زیر کوتیکول رشد میکنند.
منبع:نمناک


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۰:۵۸ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)