سایت سایت .

سایت

شیلنگ سیم دار

شیلنگ سیم دار

شیلنگ سیم دار و انواع آن

شیلنگ سیم دار و انواع آن را بشناسید. شیلنگ سیم دار یکی از مهم ترین انواع شیلنگ های فشار قوی است که انسان آن را ساخته است. این نوع شیلنگ با استفاده از یک یا چند لایه سیم فشرده تولید می شود.

یکی از کاربردهای شیلنگ های سیم دار، انتقال سیالات با فشار بالا از یک دستگاه به دستگاه دیگر می باشد.

شیلنگ های فشار قوی
نوعی شیلنگ صنعتی هستند که با استفاده از آنها می توان سیالات با فشار بالا مانند سوخت، مایعات، مواد شیمیایی، امولسیون، هیدروکربن ها، روغن هایی با پایه نفتی و … را انتقال داد. علاوه بر این برای انتقال نیرو به دستگاه ها و ماشین آلات هیدرولیکی از شیلنگ های فشار قوی استفاده می کنند.

شیلنگ هیدرولیک سیم دار

شیلنگ های سیم دار فشار قوی
سطح داخلی این شیلنگ ها از موادی ساخته می شود که با سیال هیدرولیک سازگار باشد. در قسمت خارجی شیلنگ هم لایه ای محافظ از جنس پلاستیک قرار دارد. در ساختار شیلنگ هیدرولیک سیم دار فشار قوی، یک یا چند لایه سیم فشرده وجود دارد که این لایه ها به وسیله عایق های لاستیکی از یکدیگر جدا شده اند. مقاومت بالای شیلنگ های فشار قوی مربوط به تعداد لایه ها و سیم های فولادی به کار رفته در ساختار آنها می باشد.

شیلنگ سیم دار چیست
شیلنگ های فشار قوی و صنعتی انواع مختلفی دارند که مهمترین و پرکاربردترین آن ها، شیلنگ های سیم دار است. وظیفه و کاربرد اصلی این شیلنگ ها، انتقال مایعات با فشار بالا می باشد.

انواع شیلنگ سیم دار
شیلنگ هیدرولیک سیم دار

1- شیلنگ های سیم دار هیدرولیک
شیلنگ هایی هستند که برای انتقال سیال هیدرولیکی در بین قسمت های مختلف سیستم مانند شیرها، ابزارها و محرک ها به کار می روند. معمولا شیلنگ های هیدرولیک انعطاف پذیری خوبی دارند. شیلنگ های سیم دار هیدرولیک، یک نوع از شیلنگ های هیدرولیک به شمار می روند که به وسیله یکسری سیم، تقویت شده اند. این شیلنگ ها در دو نوع یک لایه و دو لایه تولید می شوند و در مقابل پیچ خوردگی مقاوم هستند. سیم های به کار رفته در ساختار این شیلنگ ها از جنس فولاد می باشند و استحکام کششی شیلنگ را افزایش می دهند. ضمن اینکه باعث کاهش شعاع خمش شیلنگ نیز می شوند.
تقویت کننده های فولادی می توانند از دخالت میدان های مغناطیسی و تاثیر آنها بر سیال جلوگیری کنند و انعطاف پذیری و استحکام مکانیکی شیلنگ را بالا ببرند. به همین دلیل در شیلنگ های سیم دارهیدرولیک از تقویت کننده استفاده می کنند. پوشش خارجی شیلنگ های سیم دار هیدرولیکی تک لایه از پلاستیک مصنوعی است که در مقابل تغییرات جوی، نور آفتاب، اشعه ماوراء بنفش و عواملی مانند ساییدگی، برش و خوردگی از خود مقاومت نشان می دهد. این امر نقش مهمی در افزایش طول عمر شیلنگ ایفا می کند. این شیلنگ ها بیشتر در سیستم های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. در حالی که شیلنگ های هیدرولیک دو لایه برای انتقال روغن های هیدرولیکی بر پایه نفت به کار می روند. این شیلنگ ها از 3 قسمت لوله، تقویت کننده و پوشش شیلنگ تشکیل شده اند. در ساختار داخلی آنها، 2 لایه سیم تقویت کننده از جنس فولاد به کار رفته است. لایه های تقویت کننده به وسیله یک لایه پلاستیک مصنوعی از هم جدا شده اند. آخرین لایه شیلنگ هم شامل یک لایه پلاستیک مصنوعی است که در مقابل روغن، ساییدگی و شرایط آب و هوایی مقاومت می کند.

شیلنگ سیم دار هیدرولیک

2- شیلنگ های سیم دار لاستیکی
یکی از کاربردی ترین انواع شیلنگ های سیم دار هستند که در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. در قسمت داخلی این شیلنگ ها، یک لوله از جنس لاستیک مصنوعی وجود دارد. شیلنگ های سیم دار لاستیکی مقاومت بالایی در برابر خراش، سایش، چربی و آلودگی از خود نشان می دهند. دمای کاری این شیلنگ ها 40- تا 100+ درجه سانتی گراد می باشد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۴:۵۲ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)