سايت سايت .

سايت

باز سازي ظروف در تهران

 بازسازي ظروف

بازسازي ظروف ، همه ما در آشپزخانه منزل خود، تعدادي ظروف تفلون داريم كه ممكن است حالت نچسب بودن خود را از دست داده باشند. مثلا قابلمه هايي كه غذا به ته آنها مي چسبد و ته ديگ خوبي نمي دهند يا ماهيتابه هايي كه در زمان سرخ كردن سيب زميني ما را آزار مي دهند و در نهايت، بعد از مدتي طولاني، سيب زميني هايي خرد و له شده تحويل ما مي دهند.

 


سيب زميني هايي كه در اثر چسبيدن به ته ماهيتابه مجبور مي شويم با قاشق آنها را بكنيم و اين باعث شده تا سيب زميني هاي خرد شده و بد شكل نصيب ما شود. وضعيت اقتصادي جامعه و گراني وسايل آشپزخانه باعث شده تا بسياري از افراد براي صرفه جويي در هزينه ها، به فكر تعمير و بازسازي ظروف قديمي خود بيفتند و از خريد ظروف جديد خودداري كنند. اين امر موجب شده تا برخي از كارخانه ها و كارگاه ها اقدام به بازسازي ظروف بكنند. در حال حاضر بازسازي ظروف با استقبال خوبي روبه رو شده است.

 


بازسازي ظروف 

 

 

 

تاريخچه بازسازي ظروف

 


يك شركت امريكايي به نام دوپونت در سال 1938 ماده اي پليمري به نام پلي تترافلئورواتيلن را معرفي و در بازار عرضه كرد. اين ماده كه با نام تجاري تفلون شناخته مي شود، يك نوع پوشش نچسب و عايق الكتريسيته مي باشد. از ويژگي هاي بارز تفلون مي توان به مقاومت حرارتي بالا و مقاومت شيميايي خوب آن در مقابل اسيدها و بازها اشاره كرد. ضريب نچسبي تفلون نسبت به پوشش هاي ديگر بيشتر بود. به همين علت براي ظروف از آن استفاده شد. اين ماده توسط اداره نظارت بر غذا و داروي امريكا به عنوان پوشش مجاز براي ظروف پخت غذا تاييد شد. در حالي كه محققان در مورد استفاده از ظروف تفلون هشدار داده اند.

 


تاريخچه بازسازي ظروف 

 

 

 

بازسازي ظروف

 


زماني كه ظروف تفلون دچار خراش و آسيب مي شوند، كيفيت آشپزي را كاهش مي دهند. ضمن اينكه از طريق تركيب با غذا وارد بدن ما مي شوند و به اين ترتيب سلامت ما را به شدت تهديد مي كنند. در اين شرايط بهترين راه حل، خريد ظروف جديد است. اما با شرايط بد اقتصادي، امكان اين كار براي همه افراد فراهم نيست. بنابراين آنها مي توانند از خدمات بازسازي و تعمير ظروف استفاده نمايند.

 


بازسازي ظروف 

 

 

 

بازسازي چه ظروفي امكان پذير است؟

 


در حال حاضر امكان بازسازي ظروف چدن، سراميك، تفلون و گرانيتي وجود دارد. اما ظروف مسي و لعابي قابليت بازسازي ندارند. ظرفيت گرمايي پايين ظروف مسي باعث مي شود تا در كوره هاي حرارتي ذوب گردند.

 

 

 

پروسه بازسازي ظروف

 


اين پروسه در مورد ظروف چدن و تفلون مشابه هم است. در اين فرايند، تفلون به ظرف مي چسبد و سپس ظروف 3-2 دفعه حرارت مي بينند. در مرحله آخر، تفلون به مدت 17 دقيقه تحت حرارت 425 درجه قرار مي گيرد. اين مرحله در كوره هاي ريلي انجام مي شود.

اگر در فرايند بازسازي، ظروف را با 400 درجه حرارت بسوزانند و به اين ترتيب تفلون قديمي را از بين ببرند و در ادامه فرايندي كه گفته شد انجام شود، تفاوتي با روش درست كردن تفلون اصلي ندارد.

 

 

 

بازسازي ظروف در تهران

 


در حال حاضر افراد زيادي در زمينه بازسازي ظروف در تهران فعاليت مي كنند. اما همه آنها اصول اين كار را رعايت نمي كنند. مراكزي كه عمليات بازسازي ظروف را مطابق با اصول و استانداردهاي آن انجام مي دهند، سلامتي افراد را به خطر نمي اندازند. شما مي توانيد بازسازي ظروف خود را به ما بسپاريد. ما عمليات بازسازي ظروف را در كوتاه ترين زمان ممكن انجام مي دهيم. مشتريان عزيز از سراسر تهران مي توانند از خدمات ما استفاده نمايند. 

 


بازسازي ظروف در تهران

 

 

 

بازسازي ظروف نچسب با پوشش گرانيتي

 


مراحل بازسازي ظروف نچسب با پوشش گرانيتي به اين صورت انجام مي شود:

مرحله اول : جدا كردن ظروف با توجه به جنس آنها

مرحله دوم : قرار دادن در كوره حرارتي و حرارت دادن ظروف با توجه به ظرفيت گرمايي آنها

مرحله سوم : جدا كردن روكش داخلي و خارجي ظروف با استفاده از تركيب هواي پرفشار و سندبلاست

در اين مرحله، جداسازي روكش ها به صورت كامل انجام مي شود تا اثري از مواد قبلي باقي نماند.

مرحله چهارم : نصب يك پوشش جديد چند لايه از جنس گرانيت مرغوب

مرحله پنجم : پاشش رنگ دلخواه بر روي قسمت هاي خارجي

مرحله ششم : روكش شدن قسمت داخلي ظروف با گرانيت

مرحله هفتم : رنگ كاري قسمت خارجي و در نهايت قابل استفاده شدن ظرف

 

 

 

بازسازي ظروف چدني

 


چدن يك آلياژ مقاوم مي باشد و هزينه و زمان زيادي صرف توليد آن در صنعت مي شود. اين امر باعث شده تا ارزش بالايي داشته و بازسازي اين ظروف مقرون به صرفه باشد.

 

 

 

مراحل بازسازي ظروف چدني

 


در ابتدا بازسازي ظروف در تهران  را بر اساس جنس و ضخامت آنها جدا مي كنند. سپس پوشش قبلي و يا آسيب ديده  ظروف را مي سوزانند. اين كار به صورتي انجام مي شود تا به چدن خام برسند. در ادامه، ظروف را جرم گيري مي كنند. براي اين كار از تركيب باد و ماسه استفاده مي شود تا اثري از پوشش قبلي چدن باقي نماند. سپس، يك پوشش دو يا چند لايه گرانيتي بر روي ظرف ايجاد مي كنند كه تعداد لايه آن به ضخامت موردنظر براي ظرف بستگي دارد. در نهايت هم قسمت بيروني ظروف را رنگ مي كنند.

 

 

 

آيا بازسازي ظروف سرطان‌ زا است؟

 


اين سوالي است كه ذهن بسياري از افراد را درگير كرده است. برخي معتقدند كه بازسازي ظروف براي سلامتي انسان مضر است و باعث ابتلا به سرطان مي شود. در پاسخ به اين سوال بايد گفت كه اگر فرايند بازسازي با استفاده از مواد اصل و با كيفيت انجام شود و مراحل آن به درستي صورت گيرند، مشكلي براي سلامتي ايجاد نمي كنند. بايد دقت داشت كه لايه قبلي ظروف كاملا از بين بروند و يك پوشش گرانيتي بر روي آنها قرار گيرند. اگر اصول استاندارد و حرفه اي براي بازسازي ظروف رعايت نشود، لايه هاي تفلون جدا مي شوند و به اين ترتيب در دستگاه گوارش رسوب مي كنند. در صورتي كه ظروف تفلون (نو يا بازسازي شده) به صورت مستقيم روي حرارت قرار بگيرند و درون آن روغن يا ماده غذايي ريخته نشود، حرارت آن به 120 برسد و دود كند، نبايد از آن ظرف استفاده كرد.

 


آيا بازسازي ظروف سرطانزا است ؟

 

 

 

مدت زمان بازسازي ظروف

 


فرايند بازسازي ظروف، زمان بر مي باشد. جمع آوري ظروف و انتقال به كارخانه 7-1 روز طول مي كشد. فرايند تفكيك ظروف با توجه به جنس آنها صورت مي گيرد. اين فرايند در كنار روند جرم گيري و سندبلاست و نوسازي ظروف، مدتي زمانبر است. به طور كلي پروسه بازسازي ظروف 30-15 روز طول مي كشد.

 


مدت زمان بازسازي ظروف 

قيمت بازسازي ظروف

 


قيمت بازسازي براي همه ظروف يكسان نيست. اندازه ظرف و قطر دهانه آن معيار مهمي در تعيين قيمت بازسازي مي باشد. بازسازي ظروف در تهران شرايطي را فراهم نموده تا افراد بتوانند با صرف هزينه كمتر ، وسايل خود را ترميم كنند. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۹:۱۱ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

روشهاي فوري روشن كردن رنگ نوك سينه

روشهاي فوري روشن كردن رنگ نوك سينه

به گزارش ايران ناز ,نوك سينه افراد ميتواند رنگهاي متفاوتي مثل صورتي و قهوه اي داشته باشد كه رنگ آن ميتواند در زيبايي و جذابيت جنسي موثر باشد . روش هاي روشن كردن نوك پستان ها,صورتي شدن نوك سينه ها رنگ نوك سينه زنان بر اساس رنگ پوست متفاوت است

 

روشهاي فوري روشن كردن رنگ نوك سينه

 

رنگ نوك پستان مي‌تواند در طي دوران كودكي تا ميانسالي تغيير يابد و حتي در دوران بارداري نوك سينه ها قهوه اي تيره شود و اين مورد به خيلي موارد بستگي دارد. ولي همه زنان علاقه دارند كه رنگ نوك سينه آن ها به صورتي و قرمزي گرايش داشته باشد براي كساني كه دوست دارند رنگ نوك سينه شان روشن شود روش هاي زير را پيشنهاد ميكنيم امتحان كنند.

 

بسياري از زنان و دختران در جهان از اندازه، شكل و رنگ نوك و هاله سينه خود رضايت ندارند. البته كه زيبايي سينه در بانوان بر حس تحريك پذيري بيشتر و لذت رابطه جنسي تاثير فوق العاده اي دارد ولي سينه هاي زنان براي شيردهي به نوزاد طراحي شده است كه اين متفاوت بودن رنگ نوك و هاله سينه براي تشخيص بهتر نوزاد جهت پيدا كردن محل دهان گرفتن است.

 

دليل اين تغيير رنگ در نوك و هاله سينه بانوان چيست؟

 

رنگ نوك سينه زنان بر اساس رنگ پوست متفاوت است كه به ويژگي هاي ژنتيكي زنان و ويژگي هاي زنانه آنها بستگي دارد. هر چند سليقه خانم ها براي رنگ نوك سينه اشان متفاوت است.

 

اندازه و رنگ نوك و هاله سينه خيلي متغير است. هاله سينه معمولا به شكل دايره اي است ولي در بعضي از بانوان به صورت بيضي هم مشاهده شده و اغلب در زناني كه به بلوغ جنسي رسيده اند بزرگتر از دختران نا بالغ است.

 

از آنجايي كه نوك سينه در مسائل زناشويي از اهميت بالايي برخوردار است و طي تحقيقات انجام شده ثابت شده كه در اثر تحريك صحيح و مناسب به ارگاسم بانوان هم مي انجامد، پس حفظ زيبايي و سلامت آن در جذب همسر و همچنين لذت بيشتر رابطه، از مسائل و دغدغه هاي مهم بانوان گرديده است. البته كه هستند مرداني كه رنگ تيره تر را براي نوك و هاله سينه همسرشان ترجيح مي دهند.

 

عوامل تاثير گذار در تغيير رنگ نوك سينه ها:

 

– قاعدگي زنان

– بالا رفتن سن

– حاملگي و شير دهي

– ساييده شدن پوست سينه

– بلوغ

– مصرف برخي داروها و عوارض آنها

 

اما نگران تغيير رنگ نوك و هاله سينه به دلايلي كه گفتيم نباشيد زيرا تيرگي اين ناحيه از بدن را با روش هاي زير مي توان درمان كرد.

 

روش هاي روشن كردن نوك سينه ها:

 

يكي از روش ها براي تغيير رنگ نوك و هاله سينه بانوان استفاده از درمان هاي خانگي است كه در ادامه چند روش را براي روشن كردن نوك سينه ها به شما آموزش مي دهيم.

1- يك قاشق پودر شير خشك را با يك قاشق عسل و يك قاشق ليمو ترش و نصف قاشق روغن بادام مخلوط كنيد آن را روي نوك سينه و اطرافش بگذاريد و ۱۵ دقيقه صبر كنيد.

 

2- پودر جو دوسر را با كشك و آب گوجه فرنگي مخلوط كنيد و خمير به دست آمده را به مدت ۱۵ دقيقه روي نوك سينه و اطرافش قرار دهيد. اين درمان ها را مدام تكرار كنيد تا نتيجه دلخواهتان را بگيريد.

 

3- عصاره ريشه شيرين بيان هم يك درمان خانگي مفيد براي سفيد كردن نوك سينه است. اين عصاره براي رفع تيرگي نوك سينه و حتي آلت تناسلي بسيار استفاده مي شود و در كرم هاي روشن كننده بسيار به كار مي‌رود. مي توانيد پودر ريشه شيرين بيان را از مغازه ها خريداري كنيد و ۴ قاشق پر پودر شيرين بيان رادر ۱۵۰ ميلي ليتر آب به مدت ۱۰ دقيقه بجوشانيد و بعد آن را با آب ليمو ترش مخلوط كنيد تا نتيجه بهتري بگيريد و روي مناطق تيره بدن و نوك سينه بماليد. مطمئن باشيد بعد از مدتي به نتيجه دلخواه مي‌رسيد.

 

نكته: يادتان باشد درمان هاي خانگي را بايد ادامه دهيد تا نتيجه بگيريد اما استفاده بيش از حد بيشتر از روزي يك نهايت دو بار ممكن نتيجه عكس بدهد.

 

نكته ديگر: اينكه ممكن است بدنتان به اين مواد حساسيت داشته باشد بنابراين قبل از اينكه آن را امتحان كنيد به ميزان خيلي كم روي پوست بماليد تا اگر بدن عكس العمل نشان داد با ميزان كم مواد آسيب جدي نبينيد.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۵:۳۴ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

تسمه استيل 304


تسمه استيل 304
يك برش از سطح مقطع فلز استيل است كه در برابر خوردگي و فرسايش مقاوم مي باشد. اين تسمه ها از جنس فولاد ضد زنگ هستند. امروزه تسمه استيل 304 كاربردهاي فراواني در صنعت دارد.

عناصر اصلي به كار رفته در تسمه استيل شامل نيكل، كروم و آهن مي شوند.
كاربردهاي تسمه استيل 304
تسمه استيل 304 در ساختمان ها، برج سازي، در صنايع نظامي، كشاورزي، ساخت انواع گيوتين ها، كارخانه هاي مواد غذايي و آب معدني، ساخت اماكن مذهبي، دستگاه هاي برش، توليد تيغه قيچي هاي صنعتي، ساخت انواع پرس ها، توليد پايه چراغ و تسمه برق خياباني، تسمه هاي كاربردي در مخابرات و ترانسفورماتورهاي برق، نساجي، خودروسازي، دوچرخه سازي و موتورسازي، رادياتورسازي، توليد فلنج هاي كوچك، صنعت نفت و گاز و ... كاربرد دارد.

كاربرد تسمه استيل در ساخت چاقو و ابزار برش
امروزه در توليد قاشق، چاقو، چنگال، ساتور و ساير ابزار برش از تسمه هاي سيلور استيل استفاده مي كنند. برخي از افراد تصور مي كنند كه لوازم آشپزخانه ي آنها كه نقره اي به نظر مي رسند، با استفاده از نقره تهيه شده اند. در حالي كه اين تصور اشتباه است. اين تركيب، نقره نيست و از دسته فولاد ابزار سردكار مي باشد. به همين علت به رنگ نقره اي ديده مي شوند. تسمه استيل در توليد كليه لوازم برنده آشپزخانه به كار مي رود. علاوه بر اين، تسمه هاي استيل در ساخت ماشين لباسشويي و ظرفشويي مورد استفاده قرار مي گيرند.

كاربرد تسمه استيل در صنعت خودرو
يكي از مهم ترين كاربردهاي تسمه استيل در خودروسازي است. اين تسمه ها به عنوان لاتون و يا تسمه كشي بدنه مورد استفاده قرار مي گيرند. علاوه بر اين، براي اتصال سيني و موتور خودرو، لوازم زير كاپوت، پدال ها و لوازم داخل خودرو از تسمه استيل استفاده مي شود.

گريدهاي تسمه استيل 304
1- تسمه استيل 304 L : تسمه استيل 304 كم كربن (ماكزيمم 0.03%)
2- تسمه استيل 304 H : تسمه استيل 304 با كربن بيشتر (ماكزيمم 0.1%)
3- تسمه استيل 304 : تسمه استيل با كربن 0.07%
مقاومت تسمه استيل 304 H نسبت به دماهاي بالاتر بيشتر از تسمه استيل 304 است.
خواص مكانيكي تسمه استيل 304 L پايين تر از تسمه استيل 304 مي باشد.
تسمه استيل
تسمه استيل 304
كيفيت تسمه استيل
كيفيت تسمه استيل از اهميت بالايي برخوردار مي باشد. اگر در ساخت تسمه استيل از مواد درجه يك استفاده شود، محصول نهايي استحكام بالاتري خواهد داشت. بنابراين، كيفيت مواد اوليه به كار رفته در توليد تسمه استيل بر روي كارايي آن تاثيرگذار مي باشد.

انواع تسمه استيل 304
تسمه استيل 304 انواع مختلفي دارد كه در ادامه به آنها اشاره مي كنيم.
14- تسمه استيل 304 colored coated
15- تسمه استيل 304 Dull Polished
16- تسمه استيل 304 Cold Rolled SS
17- تسمه استيل 304 Cold Drawn
18- تسمه استيل 304 Black
19- تسمه استيل 304
20- تسمه استيل 304 Tisco Gauge
21- تسمه استيل 304 0.4mm
22- تسمه استيل 304 AISI
23- تسمه استيل 304 3cr12
24- تسمه استيل 304 High Precision Cold Rolled
25- تسمه استيل 304 with 2b Finish
1- تسمه استيل 304 BA 6k 8k finish
2- تسمه استيل 304 Brush finish
3- تسمه استيل 304 Inox for decoration
4- تسمه استيل 304 Narrow
5- تسمه استيل 304 2B SUS
6- تسمه استيل 304 طلايي آينه Ti SS
7- تسمه استيل 304 Competitive aisi ss
8- تسمه استيل 304 Cold Rolled No.1 Finish
9- تسمه استيل 304 2mm Thick SS
10- تسمه استيل 304 Prime Cold Rolled
11- تسمه استيل 304 Cheap cold rolled
12- تسمه استيل 304 آينه از نازك BA
13- تسمه استيل 304 HR
ويژگي هاي تسمه استيل 304
اين نوع تسمه استيل در مقابل پوسيدگي، ضربه، خورنده هاي سطحي و حفره اي، مواد شيميايي و اسيدي مقاومت بالايي دارد. ضمن اينكه دوام و استحكام آن در برابر حرارت زياد است و مانع از ايجاد تابيدگي مي شود. در ساختار تسمه استيل 304 عناصر مختلفي مانند كروم، آهن و نيكل وجود دارند. نيكل و كروم، ميزان مقاومت تسمه استيل را نسبت به خوردگي، دما يا حرارت مشخص مي كنند. با افزايش ميزان اين عناصر، مقاومت تسمه و در نهايت قيمت آن نيز بيشتر مي شود. نيكل، يك عنصر با ارزش است و افزايش مقدار آن موجب بالا رفتن قيمت تسمه مي گردد.
معمولا عمليات ماشين كاري و جوشكاري هم به راحتي بر روي تسمه استيل 304 اجرا مي شوند. تسمه استيل زنگ نمي زند. به همين علت مي توان آن را در محيط هاي مرطوب استفاده كرد. از ديگر ويژگي هاي تسمه استيل 304 مي توان به مقاومت كششي بالاي آن اشاره كرد كه اين ويژگي اهميت زيادي براي صنعتگران دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۳:۱۸ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

نكات بسيار مهم درباره ي منافذ پوست

اگر منافذ پوست شما برايتان اهميت دارد اين مطلب را بخوانيد. از دست منافذ باز پوست‌تان خسته شده‌ايد. هرچه كرم پودر و پنكيك و… استفاده مي‌كنيد؛‌ نتيجه نمي‌گيريد.دل‌تان مي‌خواهد پوست شما هم صاف و عين آينه باشد. به جاي اينكه در اثر تعريق برق بزند،‌ پوست‌تان مثل مخمل صاف باشد.

 

در فصل تابستان هم كه اين عرق‌چكان بيشتر است و جلوه پوست را نازيباتر مي‌كند. حالا بايد چه كنيد؟‌ نگران نباشيد. چند راهكار ساده مي‌تواند اين خواسته شما را برآورده كند. يكي از بهترين و راحت‌ترين راهكارها،‌ بخور صورت با آب گرم است. براي اين كار ابتدا صورت‌تان را با آب و صابون بشوييد.

 

بعد از شست‌وشو،‌آن را خشك كنيد. يك قابلمه كوچك آب كنيد و روي گاز بگذاريد. وقتي جوشيد آن را از روي گاز برداريد. آن را روي ميز بگذاريد. نصف ليموترش تازه را داخل آب بچكانيد. سرتان را روي بخار قابلمه بگيريد. روي سرتان يك حوله بيندازيد. سه تا پنج دقيقه زير اين حوله و بخار آن بمانيد.

 

نكات بسيار مهم درباره ي منافذ پوست

 

آب يك عدد نارنج تازه را داخل ليوان بريزيد. به آن يك تا دو قاشق چاي‌خوري گلاب اضافه كنيد. آن را خوب هم زده و روي پوست بماليد. 15 دقيقه بعد صورت را با آب ولرم بشوييد و خشك كنيد. البته در فصلي كه نارنج نيست مي‌توانيد از آبليموي تازه استفاده كنيد.

 

يك عدد ليموترش بزرگ يا دو عدد ليموي شيرازي را حلقه حلقه كنيد. حلقه‌ها را نازك ببريد تا براي همه سطح پوست‌تان ليموترش به اندازه كافي ‌‌باشد. دراز بكشيد. حلقه‌ها روي پوست صورت به جز دور چشم بگذاريد. 30دقيقه بعد،‌ حلقه‌هاي ليموترش را برداشته و پوست صورت را با آب سرد بشوييد.

 

البته به جاي حلقه ليموترش مي‌توانيد از آب ليموترش تازه هم استفاده كنيد. براي تهيه اين ماسك به شير و جوانه گندم تازه كوبيده و يا پودر جوانه گندم كه در عطاري‌ها موجود است،‌نياز داريد. براي تهيه اين ماسك، دو قاشق غذاخوري جوانه گندم تازه كوبيده شده و يا پودر آن را با نصف ليوان شير مخلوط كنيد.

 

نكات بسيار مهم درباره ي منافذ پوست

 

آن را هم بزنيد تا مخلوط يكنواختي به دست بيايد. پوست صورت را با آب و صابون بشوييد و خشك كنيد. بهتر است براي اين كار از آب ولرم استفاده كنيد.بعد از آن مخلوط را روي صورت بماليد و درحال پوشاندن پوست صورت حالت ماساژ دادن را هم فراموش نكنيد. 20 دقيقه صبر كنيد تا ماسك روي پوست خوب اثر بگذارد.

 

بعد از آن ماسك را از روي پوست برداشته و صورت را با آب ولرم رو به سرد بشوييد. اين ماسك علاوه بر بستن منافذ پوست،‌ به شفاف شدن پوست نيز كمك مي‌كند. علاوه براينكه مواد موجود در جوانه گندم و شير نيز به تغذيه پوست كمك مي‌كنند.براي تهيه اين محلول،‌ پنج قاشق غذاخوري الكل سفيد

 

را با همان ميزان گلاب و بازهم همان پنج قاشق غذاخوري عرق بادرنجبويه مخلوط كنيد. درنهايت هم به آن يك قاشق غذاخوري گليسرين اضافه كنيد. مخلوط را خوب هم بزنيد تا مواد با هم تركيب شوند. اين محلول را بعد از هر بار بخور دادن با كمك پنبه روي صورت بماليد. 10دقيقه صبر كنيد و صورت را با آب سرد بشوييد. يادتان باشد،‌ شيشه اين محلول را از نور به‌ويژه نور آفتاب دور نگه داريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۳:۳۸ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

مشاوره ترك اعتياد

اعتياد آسيب هاي جبران ناپذيري براي فرد و جامعه در پي دارد. علاوه بر فرد معتاد، خانواده و جامعه اطراف او نيز هزينه وابستگي فرد به مواد مخدر را مي پردازند. از اين رو مشاوره ترك اعتياد را مي توان حتي براي جامعه بعنوان موفقيتي بزرگ به شمار آورد. ترك اعتياد، فرآيندي طولاني مي باشد كه طي آن فرد ياد مي ‌‌گيرد ولع مصرف مواد مخدر را كنترل نموده و از عود مجدد آن جلوگيري نمايد. خوشبختانه اين فرآيند ديگر به دشواري گذشته نيست و راه‌هاي آساني پيش روي فرد معتاد است. اگر تصميم او براي ترك جدي باشد، تيمي از متخصصان در كنارش خواهند بود و در اين مسير به او و خانواده ‌اش كمك خواهند كرد. يكي از بخش ‌هاي اين تيم تخصصي، مشاور روانشناس مي باشد كه فرد را براي ترك كردن آماده نموده و پس از ترك اعتياد نيز همراه او خواهد ماند.
اعتياد چيست؟
جمله ي (( اعتياد بلاي خانمان سوز است )) را بارها شنيده ايد، اما وقتي سخن از اعتياد مي شود، منظور اعتياد به مواد مخدر مي باشد. تعريف اعتياد، ابعاد وسيعي دارد. اعتياد به مواد مخدر، الكل، سيگار، بازي و شبكه هاي اجتماعي از جمله شايع ترين اعتياد ها در دنياي امروز هستند.
به طور كلي، اعتياد نوعي اختلال رفتاري مي باشد. به زبان ساده مي توان آن را عادت كردن، خو گرفتن و وابستگي به چيزي مخصوصا مواد مخدر تعريف نمود. در واقع اعتياد به دليل افراط و زياده روي در استفاده به وجود مي آيد.
از شايع ‌ترين مواد مخدري كه در ميان جوانان مصرف بالايي دارند مي ‌توان به ماده مخدر گل، حشيش، هروئين، مورفين، ترياك، شيره، شيشه، متادون، ترامادول و ... اشاره نمود.
Image
علل ايجاد اعتياد
هر فردي براي مصرف مواد مخدر دلايل مختلفي دارد. در زير مهمترين علل ايجاد اعتياد را نام مي بريم.
عوامل فردي
فقدان ارزش هاي مذهبي و اخلاقي
پايين بودن عزت نفس
احساس حقارت
اختلالات روحي و رواني
افت تحصيلي يا ترك تحصيل
بيماري هاي جسمي مانند كمر درد، پا درد و ...
عوامل خانوادگي
سطح سواد پايين والدين
ناسازگاري و نفاق در محيط خانواده
عدم وجود ارتباطات صميمانه و دوستانه ميان والدين و فرزندانBox
عوامل اجتماعي
بيكاري (افراد بيكار بيشتر وقت خود را در قهوه خانه ها مي گذارنند. اين مكان ها بهترين و مناسب ترين جا براي فروش و مصرف مواد مخدر مي باشند.)
فقدان توانايي مالي (در واقع فقر، يكي از عوامل افزايش اعتياد است.)
اختلافات فرهنگي
تنهايي و عدم حمايت خانواده و بستگان
علائم اعتياد
اعتياد به مواد مخدر علائمي را در فرد به وجود مي آورد. آگاهي از علائم اعتياد به مواد مخدر مي تواند ما را در شناخت فرد معتاد كمك نمايد. برخي از مهمترين علائم اعتياد عبارتند از:
ناتواني جنسي
تغييرات در خلق و خو مانند عصبانيت، ناراحتي، خستگي و ...
بي تفاوتي نسبت به ظاهر و عوامل محيطي
اسهال يا يبوست
بي خوابي يا خواب آلودگي
- تعريق زياد
گشاد شدن مردمك چشم
پر انرژي و پر حرف بودن
درد هاي عضلاني


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۹:۰۹ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

نگاهي خيره كننده به زيباترين شگفتي هاي طبيعت

 

از زيباترين شگفتي هاي طبيعت است كه نگاه هر بيننده را به خود خيره مي كند. با ديدن اين عكس ها تنها چيزي كه مي توان گفت، حمد خداوندگار بزرگي و پديدآورنده اين همه زيبايي است.

 

1. درياچه پنج گل يا دره جيوژايگو – چين

درياچه پنج گل يا دره جيوژايگو - چين ، شگفتي هاي طبيعت

 

دره جيوژايگو يا پارك ملي جيوژايگو به مساحت ۷۲ هزار هكتار در شمال سيچوان و درجنوب غربي چين است. دره جيوژايگو يكي از مناطق حفاظت شده‌ و داراي چندين آبشار و درياچه است.

 

حدود ۱۴۰ گونه پرنده و نيز شماري از گونه‌هاي گياهي و جانوري در خطر انقراض در اين دره وجود دارند. از جمله آن‌ها مي‌توان به بز كوهي سيچوان و پانداي بزرگ اشاره كرد. اين منطقه در سال ۱۹۹۲ ميلادي به عنوان مكاني طبيعي در ميراث جهاني يونسكو به ثبت رسيد.

 

2. نورافشاني پلانكتون ها – لمبوك، بالي، اندونزي

نورافشاني پلانكتون ها - لمبوك، بالي، اندونزي ، شگفتي هاي طبيعت

 

لمبوك نام جزيره اي است كه در ايالت هاي غربي اندونزي واقع شده است.

 

3. دماغه Laguna – بوليوي

دماغه Laguna - بوليوي ، شگفتي هاي طبيعت

 

بوليوي كشوري محصور در خشكي، در مركز آمريكاي جنوبي است.

 

پايتخت آن به طور رسمي و در قانون اساسي شهر سوكره ذكر شده اما دولت اين كشور در شهر لاپاز مستقر است.

 

جمعيت بوليوي ۱۰ ميليون نفر و زبان‌هاي رسمي آن اسپانيايي، كچوآ، آيمارا و ۳۴ زبان ديگر بومي است.

 

4. شفق شمالي – Kautokeino، لاپلند، نروژ

شفق شمالي - Kautokeino، لاپلند، نروژ ، شگفتي هاي طبيعت

 

لاپ‌لَند، نام منطقه‌اي در اروپاي شمالي است و بيشتر آن در مدار قطبي شمال واقع شده است.

 

اين منطقه، نواحي شمالي نروژ، سوئد و فنلاند را در بر گرفته و تا شبه‌جزيره كولا در روسيه امتداد مي‌يابد.

 

لاپ‌لند از سمت غرب، توسط درياي نروژ، از شمال به‌وسيله درياي بارنتز و از شرق توسط درياي سفيد، احاطه شده است.

 

اين منطقه به خاطر اقوام شمال اسكانديناوي كه به «لاپ» معروفند و به طور پراكنده براي چند هزار سال در آن ساكن هستند، لاپلند ناميده شده است.

 

اين منطقه، محل زيست صدها هزار راس گوزن شمالي است.

 

5. سرخ خيزاب – كانال هود، Puget Sound، واشنگتن

سرخ خيزاب - كانال هود، Puget Sound، واشنگتن ، شگفتي هاي طبيعت

 

Puget Sound در ايالت واشنگتن، خليجي در اقيانوس آرام و بخشي از درياي ساليش است.

 

6. مرداب آبي‌ – Grindavík، ايسلند

مرداب آبي‌ - Grindavík، ايسلند ، شگفتي هاي طبيعت

شگفتي هاي طبيعت

Grindavík نام يك روستاي ماهيگيري در شبه جزيره Reykjanes در جنوب غربي ايسلند است. مرداب آبي نيز چشمه معدني آب‌گرم در گدازه‌هاي آتشفشاني است.

 

آب فوق‌العاده داغ آن از نزديك جريان‌هاي گدازه‌اي از زمين بيرون مي ريزد و در مسيرش توربين‌هاي توليد برق را به كار مي‌اندازد.

 

آب‌تني در آب گرم اين مرداب براي درمان بيماري هاي پوستي بسيار موثر است. شنا در آن در تمام طول سال و مخصوصا در زمان يخ‌بندان بسيار لذت بخش است.

 

7. مزرعه لاله – هلند، ميان Sassenheim و Lisse

مزرعه لاله - هلند، ميان Sassenheim و Lisse ، شگفتي هاي طبيعت

 

هلند از سال 1637 ميلادي وارد تجارت گل لاله با ساير ممالك شد. با كشت انواع و اقسام متنوع از اين گل كه از دسته سوسنيان است، كار را به جايي رسانده اند كه هر ساله جشنواره جهاني گل لاله در اين كشور برگزار مي شود.

 

8. صحراي شن هاي سفيد – آلاموگوردو، نيومكزيكو

صحراي شن هاي سفيد - آلاموگوردو، نيومكزيكو ، شگفتي هاي طبيعت

 

اين صحراي فوق العاده در 25 كيلومتري جنوب غربي آلاموگوردو در مكزيكوسيتي قرار گرفته است.

 

9. درياچه صورتي – سنگال

درياچه صورتي - سنگال ، شگفتي هاي طبيعت

 

رنگ صورتي اين درياچه به دليل جلبك هاي سالينا كف درياچه است. تابش نور خورشيد روي آن نيز باعث صورتي ديده شدن آب مي شود.

 

10. استخر نيلوفر – پارك ملي يلواستون، ايالت وايومينگ

استخر نيلوفر - پارك ملي يلواستون، ايالت وايومينگ ، شگفتي هاي طبيعت

 

استخر نيلوفر، يك چشمه آب‌گرم در پارك ملي يلواستون در ايالت متحده آمريكا است.

منبع:ايران ناز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۲:۲۴ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

امداد خودرو در قزوين

امداد خودرو در قزوين ، يكي از خدمات تخصصي امداد خودرو فوري در قزوين به شمار مي آيد كه توسط تيم مجرب و متخصص مجموعه ارائه مي شود. خودروبر سيار در قزوين با حضور تيم مجرب امداد، آماده خدمت رساني به متقاضياني است كه به دلايل مختلف نياز به خدمات امدادخودرو، خودروبر و يدك كش دارند. جهت كسب اطلاعات بيشتر و تماس با امداد خودرو در قزوين، با شماره هاي درج شده در سايت تماس حاصل فرماييد.

امداد حودرو در قزوين

امداد خودرو در قزوين
امداد خودرو در قزوين ، نسل جديدي از وسايل حمل خودرو است كه داراي كفي صاف و عاج هايي جهت استكاك با لاستيك خودرو مي باشند. از خدمات خودروبر در قزوين مي توان به حمل خودروهاي وارداتي صفر كيلومتر، حمل خودروهاي لوكس و لاكچري، حمل خودروهاي مسابقه، حمل خودروهاي تصادفي و حمل خودروهاي نياز به تعمير اشاره نمود. خودروبر در قزوين، با مجهز بودن به جديدترين و پيشرفته ترين امكانات حمل خودرو، كليه خودروها را جهت انتقال به مراكز تعويض پلاك، مراكز بيمه، تعميرگاه ها و نمايندگي خودرو پشتيباني مي نمايد. جهت كسب اطلاعات بيشتر در زمينه خودروبر در قزوين با شماره هاي درج شده در سايت تماس حاصل فرماييد.

خودروبر سيار در قزوين
خودروبر سيار در قزوين ، در زمينه ارائه خدمات تخصصي حمل و نقل انواع خودرو به صورت حرفه اي و تخصصي فعاليت مي كند. بسياري از خودروهايي كه در حال حركت به مقصد مشخصي هستند، دچار نقص فني شده كه قابليت دسترسي به تعميرگاه در جاده وجود ندارد. در اين زمان خودروبر سيار در قزوين، بهترين گزينه جهت انتقال خودرو به نزديكترين نمايندگي به شمار مي آيد. از مزاياي خودروبر سيار در قزوين، حضور كارشناسان مجرب در سريع ترين زمان و ارائه خدمات تخصصي تعمير و انتقال خودرو مي باشد. در صورتي كه نياز به خدمات خودروبر سيار در قزوين هستيد، با كارشناسان مربوطه تماس حاصل فرماييد.

اعزام خودروبر در قزوين
اعزام خودروبر در قزوين ، از خدمات تخصصي مجموعه است كه با بالاترين كيفيت و سريع ترين زمان صورت مي گيرد. از خدماتي كه پس از اعزام خودروبر در قزوين، مشمول صاحبان خودرو مي گردد مي توان به حمل خودروهاي كلكسيوني، صفر كيلومتر، تصادفي و نياز به تعمير اشاره نمود كه خودروها را به نزديكترين نمايندگي و امدادخودرو منتقل مي نمايد. جهت كسب اطلاعات بيشتر جهت اعزام خودروبر در قزوين، با شماره هاي درج شده در سايت تماس بگيريد.

درخواست خودروبر در قزوين
درخواست خودروبر در قزوين ، توسط متقاضياني كه نياز به حمل خودرو به مكان مشخصي دارند، صورت مي گيرد. هزينه اي كه پس از درخواست خودروبر در قزوين و اعزام خودروبر به محل در نظر گرفته مي شود، به مولفه هايي همچون مسافت حمل خودرو، نوع خودرو حمل شونده و مدل ماشين بستگي دارد. نوع خودروها مي تواند شامل ماشين سواري يا ماشين سنگين باشد كه در تغيير قيمت انتقال خودرو تأثيرگذار است. جهت ارائه درخواست خودروبر در قزوين، با شماره هاي درج شده در سايت تماس حاصل فرماييد.

كفي خودروبر در قزوين
كفي خودروبر در قزوين ، بر پشت كاميونت ها نصب شده كه به صورت مكانيزه طراحي مي شوند. تمام مراحل مربوط به حمل و بارگيري خودرو توسط بازوهاي هيدروليكي و پنوماتيكي و جك هاي خودروبر انجام مي شود. كفي خودروبر در قزوين به نحوي طراحي مي شود كه زمان انتقال خودرو به داخل خودروبر، كفي به طور كامل بر روي زمين قرار مي گيرد. در صورتي كه خودرو قادر به حركت نباشد، از كفي خودروبر در قزوين به صورت كف ثابت دكل دار استفاده مي گردد. جهت كسب اطلاعات بيشتر در زمينه كفي خودروبر در قزوين با شماره هاي درج شده در سايت تماس بگيريد.

هزينه كفي خودروبر در قزوين
هزينه كفي خودروبر در قزوين ، به مولفه هايي همچون مدل خودرو، نوع خودرو و ميزان مسافت انتقال خودرو به نزديكترين نمايندگي يا تعميرگاه بستگي دارد. هزينه كفي خودروبر در قزوين با توجه به هيدروليك بودن كفي و قابليت حركت كفي جهت انتقال خودرو به داخل خودروبر مشخص مي شود. كارشناساني كه در محل جهت انتقال خودرو حضور دارند، با توجه به سبك يا سنگين بودن خودرو، مدل بالا و صفر بودن خودرو، هزينه كفي خودروبر در قزوين را تعيين مي نمايند. جهت استعلام هزينه كفي خودروبر در قزوين، تماس بگيريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۷:۳۲ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

پروفيل استيل 304

يك برش از سطح مقطع فلز استيل است كه در برابر خوردگي و فرسايش مقاوم مي باشد. اين تسمه ها از جنس فولاد ضد زنگ هستند. امروزه تسمه استيل 304 كاربردهاي فراواني در صنعت دارد.

عناصر اصلي به كار رفته در تسمه استيل شامل نيكل، كروم و آهن مي شوند.
كاربردهاي تسمه استيل 304
پروفيل استيل 304 در ساختمان ها، برج سازي، در صنايع نظامي، كشاورزي، ساخت انواع گيوتين ها، كارخانه هاي مواد غذايي و آب معدني، ساخت اماكن مذهبي، دستگاه هاي برش، توليد تيغه قيچي هاي صنعتي، ساخت انواع پرس ها، توليد پايه چراغ و تسمه برق خياباني، تسمه هاي كاربردي در مخابرات و ترانسفورماتورهاي برق، نساجي، خودروسازي، دوچرخه سازي و موتورسازي، رادياتورسازي، توليد فلنج هاي كوچك، صنعت نفت و گاز و ... كاربرد دارد.

كاربرد تسمه استيل در ساخت چاقو و ابزار برش
امروزه در توليد قاشق، چاقو، چنگال، ساتور و ساير ابزار برش از تسمه هاي سيلور استيل استفاده مي كنند. برخي از افراد تصور مي كنند كه لوازم آشپزخانه ي آنها كه نقره اي به نظر مي رسند، با استفاده از نقره تهيه شده اند. در حالي كه اين تصور اشتباه است. اين تركيب، نقره نيست و از دسته فولاد ابزار سردكار مي باشد. به همين علت به رنگ نقره اي ديده مي شوند. تسمه استيل در توليد كليه لوازم برنده آشپزخانه به كار مي رود. علاوه بر اين، تسمه هاي استيل در ساخت ماشين لباسشويي و ظرفشويي مورد استفاده قرار مي گيرند.

كاربرد تسمه استيل در صنعت خودرو
يكي از مهم ترين كاربردهاي تسمه استيل در خودروسازي است. اين تسمه ها به عنوان لاتون و يا تسمه كشي بدنه مورد استفاده قرار مي گيرند. علاوه بر اين، براي اتصال سيني و موتور خودرو، لوازم زير كاپوت، پدال ها و لوازم داخل خودرو از تسمه استيل استفاده مي شود.

گريدهاي تسمه استيل 304
1- تسمه استيل 304 L : تسمه استيل 304 كم كربن (ماكزيمم 0.03%)
2- تسمه استيل 304 H : تسمه استيل 304 با كربن بيشتر (ماكزيمم 0.1%)
3- تسمه استيل 304 : تسمه استيل با كربن 0.07%
مقاومت تسمه استيل 304 H نسبت به دماهاي بالاتر بيشتر از تسمه استيل 304 است.
خواص مكانيكي تسمه استيل 304 L پايين تر از تسمه استيل 304 مي باشد.
تسمه استيل
تسمه استيل 304
كيفيت تسمه استيل
كيفيت تسمه استيل از اهميت بالايي برخوردار مي باشد. اگر در ساخت تسمه استيل از مواد درجه يك استفاده شود، محصول نهايي استحكام بالاتري خواهد داشت. بنابراين، كيفيت مواد اوليه به كار رفته در توليد تسمه استيل بر روي كارايي آن تاثيرگذار مي باشد.

انواع تسمه استيل 304
تسمه استيل 304 انواع مختلفي دارد كه در ادامه به آنها اشاره مي كنيم.
14- تسمه استيل 304 colored coated
15- تسمه استيل 304 Dull Polished
16- تسمه استيل 304 Cold Rolled SS
17- تسمه استيل 304 Cold Drawn
18- تسمه استيل 304 Black
19- تسمه استيل 304
20- تسمه استيل 304 Tisco Gauge
21- تسمه استيل 304 0.4mm
22- تسمه استيل 304 AISI
23- تسمه استيل 304 3cr12
24- تسمه استيل 304 High Precision Cold Rolled
25- تسمه استيل 304 with 2b Finish
1- تسمه استيل 304 BA 6k 8k finish
2- تسمه استيل 304 Brush finish
3- تسمه استيل 304 Inox for decoration
4- تسمه استيل 304 Narrow
5- تسمه استيل 304 2B SUS
6- تسمه استيل 304 طلايي آينه Ti SS
7- تسمه استيل 304 Competitive aisi ss
8- تسمه استيل 304 Cold Rolled No.1 Finish
9- تسمه استيل 304 2mm Thick SS
10- تسمه استيل 304 Prime Cold Rolled
11- تسمه استيل 304 Cheap cold rolled
12- تسمه استيل 304 آينه از نازك BA
13- تسمه استيل 304 HR
ويژگي هاي تسمه استيل 304
اين نوع تسمه استيل در مقابل پوسيدگي، ضربه، خورنده هاي سطحي و حفره اي، مواد شيميايي و اسيدي مقاومت بالايي دارد. ضمن اينكه دوام و استحكام آن در برابر حرارت زياد است و مانع از ايجاد تابيدگي مي شود. در ساختار تسمه استيل 304 عناصر مختلفي مانند كروم، آهن و نيكل وجود دارند. نيكل و كروم، ميزان مقاومت تسمه استيل را نسبت به خوردگي، دما يا حرارت مشخص مي كنند. با افزايش ميزان اين عناصر، مقاومت تسمه و در نهايت قيمت آن نيز بيشتر مي شود. نيكل، يك عنصر با ارزش است و افزايش مقدار آن موجب بالا رفتن قيمت تسمه مي گردد.
معمولا عمليات ماشين كاري و جوشكاري هم به راحتي بر روي تسمه استيل 304 اجرا مي شوند. تسمه استيل زنگ نمي زند. به همين علت مي توان آن را در محيط هاي مرطوب استفاده كرد. از ديگر ويژگي هاي تسمه استيل 304 مي توان به مقاومت كششي بالاي آن اشاره كرد كه اين ويژگي اهميت زيادي براي صنعتگران دارد.
نحوه توليد تسمه استيل
براي توليد تسمه هاي استيل از دو روش استفاده مي كنند.

1- روش ماشيني : امروزه براي توليد تسمه هاي استيل بيشتر از اين روش استفاده مي كنند. در روش ماشيني از ورق هاي استيل فابريك، يكدست و درجه يك استفاده مي شود. در اين روش، ابتدا با دستگاه اسليتر، ورق استيل را برش مي زنند. البته اين برش با توجه به وزن و نوع سفارش مشتري صورت مي گيرد. يكي از ايرادات اين روش، ايجاد خميدگي يا تاب خوردگي تسمه است. براي رفع اين مشكل، از دستگاه اتوكشي استفاده مي كنند. به اين ترتيب كه ورق استيل را قبل از برش دادن وارد دستگاه اتوكشي مي كنند. اين كار موجب مي شود تا قطعات به صورت صاف و منظم درآيند. در نهايت، براي ساخت تسمه استيل، بايد عمليات لبه گيري بر روي ورق هاي استيل انجام شود. با اين كار لبه هاي تيز و برنده از بين مي روند. تسمه هاي استيل ماشين كاري شده، تلورانس پاييني دارند و طول آنها دقيقا 6 متر مي باشد. اين موارد جزء مزيت هاي تسمه هاي استيل به شمار مي روند.

2- روش نوردي : براي ساخت تسمه ها در اين روش از صفحات بازيافتي و ضايعات آهني (به حالت ذوبي) استفاده مي كنند. اندازه اين تسمه ها بين 7-4 متر متغير است. اين روش كمتر مورد استفاده قرار مي گيرد.

ابعاد استاندارد تسمه استيل
معمولا طول تسمه هاي ماشين كاري 6 متر مي باشد. عرض ورق ها با توجه به خواست مشتري تعيين مي شود.

استفاده از تسمه استيل در موتور سازي و دوچرخه سازي
يكي ديگر از صنايعي كه در آن از تسمه استيل استفاده مي كنند، موتور سازي و دوچرخه سازي مي باشد. اين تسمه ها در قسمت طوقه دوچرخه و موتورسيكلت كاربرد دارند.

تسمه استيل در رادياتورسازي
معمولا براي تسمه كشي در رادياتورهاي مسي و آلومينيومي از تسمه استيل استفاده مي كنند.

توليد فلنج هاي كوچك با استفاده از تسمه استيل ضخيم
تسمه هاي استيل ضخيم در قسمت صفحه سوراخ كاري شده فلنج به كار مي روند. فلنج ها از طريق صفحه فلزي خود با اتصالات، فلنج يا شيرآلات فيت مي شوند. معمولا تسمه هاي ضخيم براي صفحات استيل با ضخامت بالا به كار مي روند. در مواقعي كه ضخامت و عرض تسمه بالا نباشد، از تسمه استيل براي فلنج هاي كوچك استفاده مي كنند. بعد از انجام عمليات پرداخت كاري، به فلنج جوش مي دهند. در انتها، مجددا عمليات پرداخت بر روي كار انجام مي شود.

استفاده از تسمه استيل در حفاظ و نرده
استحكام بالاي تسمه هاي استيل باعث شده است تا براي ساخت حفاظ هاي زندان، نرده حفاظ، راه پله، درب و پنجره از آنها استفاده كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۸:۰۰ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

چهار عادت ويرانگر كه به آرامي شما را مي‌كشند

عادت‌ها شمشيري دولبه هستند. عادت‌هاي سالم مي‌توانند بدن، ذهن و مسير كلي زندگي شما را درجهت بهتر شدن تغيير دهند. آن‌ها بسيار سودمند و متحول‌كننده هستند. متأسفانه عادات ناسالم مي‌توانند سلامتي و طول عمر شما را به ويراني بكشند. بدتر اينكه ممكن است بدون اينكه بدانيد چقدر اين عادت‌ها خطرناك هستند، هر روز دچار اين عادات باشيد. در اينجا فهرستي از چهار عادت روزمره آورده شده است كه اگر كنترل نشوند، مي‌توانند مرگبار باشند.

بد خوابي
كيفيت پايين خواب و محروميت مزمن از خواب مي‌تواند تأثير فاجعه‌باري بر سلامت جسم و روان شما داشته باشد. چندين مطالعه نشان داده‌اند كه احتمالاً ابتلا به زوال عقل در افراد ميانسالي كه هر شب شش ساعت يا كمتر مي‌خوابند، ۳۰ درصد بالاتر است. دانشمندان خواب ناكافي را با فهرستي از مشكلات سلامتي گوناگون ازقبيل فشار خون بالا، بيماري قلبي، افسردگي و اضطراب مرتبط دانسته‌اند. اگر مي‌خواهيد زندگي سالم و طولاني داشته باشيد، از استراحت شبانه‌ي خوب غافل نشويد.

ورزش نكردن
ناديده گرفتن مزيت‌هاي ورزش‌هاي قلبي‌عروقي و تمرينات قدرتي دشوار است. با‌اين‌حال، ميليون‌ها نفر در سراسر جهان به سبك زندگي بي‌تحركي ادامه مي‌دهند كه به‌تدريج موجب مرگ آن‌ها مي‌شود. ورزش نكردن مي‌تواند احتمال ابتلا به بيماري قلبي، چاقي و ديابت نوع دو را افزايش دهد. فعاليت‌هاي قلبي‌عروقي مانند دوچرخه‌سواري، دويدن و شنا مي‌تواند در پيشگيري از اين بيماري‌ها مؤثر باشد.

تمرين‌هاي مقاومتي مانند وزنه‌برداري نيز مهم هستند. مطالعات اخير نشان داده‌اند يك ساعت ورزش مقاومتي در هفته مي‌تواند منجر به كاهش ۱۵ درصدي در خطر مرگ‌و‌مير ناشي از هر علتي شود. تمرين مقاومتي همچنين مي‌تواند به شما در كاهش خطر آسيب‌هاي جدي خصوصاً در دوران سالخوردگي كمك كند. ورزش يكي از اركان اساسي زندگي سالم و اجتناب از آسيب در سال‌هاي پيري است، بنابراين به خاطر داشته باشيد كه بايد فعاليت كنيد.

بي‌توجهي به محافظت دربرابر آفتاب
لذت بردن از كمي آفتاب در طول فصول گرم سال اشكالي ندارد. قرار گرفتن درمعرض نور خورشيد براي تنظيم چند عملكرد بدن ازجمله ريتم‌هاي شبانه‌روزي، سطح انرژي و جذب ويتامين دي حياتي است. با‌اين‌حال، زياده‌روي در هر چيزي مضر است و پيامدهاي مواجهه‌ي بيش‌ازحد با نور خورشيد مي‌تواند مرگبار باشد.

يكي از شايع ترين علت‌هاي سرطان سلول سنگفرشي و ملانوم (از انواع سرطان پوست) مواجهه‌ي بيش از اندازه با اشعه UV خورشيد است. فقط در كانادا، سالانه حدود ۸۰ هزار نفر مبتلا به سرطان پوست تشخيص داده مي‌شوند و هشتاد تا نود درصد از اين موارد با مواجهه با UV در ارتباط هستند.

راه‌حل اين مشكل ساده است: ضد آفتاب. مطالعات نشان داده‌اند كه استفاده منظم از ضدآفتاب مي‌تواند به ميزان قابل‌توجهي نرخ سرطان را در ميان بيشتر گروه‌هاي سني كاهش دهد. ضدآفتاب داراي محافظت گسترده و فاكتور محافظت دربرابر آفتابي (SPF) كه حداقل ۳۰ باشد، پوست شما را سالم، جوان و عاري از سرطان نگه مي‌دارد.

استعمال سيگار الكترونيكي
آخرين موردي كه در فهرست قرار دارد، ممكن است واضح به‌نظر برسد، اما نرخ استعمال سيگار الكترونيكي هر سال درحال افزايش است. از سال ۲۰۱۱، تعداد جهاني مصرف‌كنندگان اين سيگارها از ۷ ميليون به ۴۱ ميليون در سال ۲۰۱۸ رسيده است.

مقاله‌هاي مرتبط:
كمبود خواب چگونه بدن را به سمت نابودي مي‌كشد؟
نور آبي چيست و آيا بايد از پوست خود دربرابر آن محافظت كنيم؟
سيگار الكترونيكي اگرچه به اندازه سيگارهاي سنتي خطرناك نيست، پژوهش‌ها نشان داده‌ا‌ند كه خطر ابتلا به بيماري مزمن ريه و آسم در افرادي كه به‌طور منظم سيگار الكترونيكي استعمال مي‌كنند، افزايش پيدا مي‌كند. در صنعت سيگارهاي الكترونيكي نسبت‌به محصولات مرسوم تنباكو نظارت كمتري وجود دارد و اين امر منجر به استفاده از مواد شيميايي ناشناخته در فرايند توليد شده است.

درنهايت، استعمال سيگارهاي الكترونيكي به كاهش اعتياد به نيكوتين كمك نمي‌كند. درواقع، مصرف نيكوتين از زمان معرفي و رواج سيگارهاي الكترونيكي در ميان جمعيت جوان افزايش پيدا كرده است. در نظرسنجي آمريكايي، بيش از دو ميليون دانش‌آموز دوره متوسطه و دبيرستاني گزارش كردند كه به‌طور مكرر از سيگارهاي الكترونيكي استفاده مي‌كنند. روش‌هاي سنتي ترك مانند درمان جايگزيني نيكوتين و درمان رفتاري-شناختي گزينه‌هاي بسيار سالم‌تري نسبت‌به مصرف سيگار الكترونيكي هستند.

نكته نهايي
اگر درگير هر يك از عادت‌هاي يادشده هستيد، به ياد داشته باشيد كه بايد صبر داشته باشيد. ترك عادت‌ها زمان‌بر است، اما با ثبات قدم كافي مي‌توانيد اين عادت‌هاي بد را كنار بگذاريد و سبك زندگي سالم‌تر و رضايت‌بخش‌تري را در پيش بگيريد.

منبع:زوميت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۲:۵۲ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

تسمه استيل 304

يك برش از سطح مقطع فلز استيل است كه در برابر خوردگي و فرسايش مقاوم مي باشد. اين تسمه ها از جنس فولاد ضد زنگ هستند. امروزه تسمه استيل 304 كاربردهاي فراواني در صنعت دارد.

 


عناصر اصلي به كار رفته در تسمه استيل شامل نيكل، كروم و آهن مي شوند.

كاربردهاي تسمه استيل 304

تسمه استيل 304 در ساختمان ها، برج سازي، در صنايع نظامي، كشاورزي، ساخت انواع گيوتين ها، كارخانه هاي مواد غذايي و آب معدني، ساخت اماكن مذهبي، دستگاه هاي برش، توليد تيغه قيچي هاي صنعتي، ساخت انواع پرس ها، توليد پايه چراغ و تسمه برق خياباني، تسمه هاي كاربردي در مخابرات و ترانسفورماتورهاي برق، نساجي، خودروسازي، دوچرخه سازي و موتورسازي، رادياتورسازي، توليد فلنج هاي كوچك، صنعت نفت و گاز و ... كاربرد دارد.

 


كاربرد تسمه استيل در ساخت چاقو و ابزار برش

امروزه در توليد قاشق، چاقو، چنگال، ساتور و ساير ابزار برش از تسمه هاي سيلور استيل استفاده مي كنند. برخي از افراد تصور مي كنند كه لوازم آشپزخانه ي آنها كه نقره اي به نظر مي رسند، با استفاده از نقره تهيه شده اند. در حالي كه اين تصور اشتباه است. اين تركيب، نقره نيست و از دسته فولاد ابزار سردكار مي باشد. به همين علت به رنگ نقره اي ديده مي شوند. تسمه استيل در توليد كليه لوازم برنده آشپزخانه به كار مي رود. علاوه بر اين، تسمه هاي استيل در ساخت ماشين لباسشويي و ظرفشويي مورد استفاده قرار مي گيرند.

 


كاربرد تسمه استيل در  صنعت خودرو

يكي از مهم ترين كاربردهاي تسمه استيل در خودروسازي است. اين تسمه ها به عنوان لاتون و يا تسمه كشي بدنه مورد استفاده قرار مي گيرند. علاوه بر اين، براي اتصال سيني و موتور خودرو، لوازم زير كاپوت، پدال ها و لوازم داخل خودرو از تسمه استيل استفاده مي شود.

 


گريدهاي تسمه استيل 304

1- تسمه استيل 304 L : تسمه استيل 304 كم كربن (ماكزيمم 0.03%)

2- تسمه استيل 304 H : تسمه استيل 304 با كربن بيشتر (ماكزيمم 0.1%)

3- تسمه استيل 304 : تسمه استيل با كربن 0.07%

مقاومت تسمه استيل 304 H نسبت به دماهاي بالاتر بيشتر از تسمه استيل 304 است.

خواص مكانيكي تسمه استيل 304 L پايين تر از تسمه استيل 304 مي باشد.

تسمه استيل

تسمه استيل 304

كيفيت تسمه استيل

كيفيت تسمه استيل از اهميت بالايي برخوردار مي باشد. اگر در ساخت تسمه استيل از مواد درجه يك استفاده شود، محصول نهايي استحكام بالاتري خواهد داشت. بنابراين، كيفيت مواد اوليه به كار رفته در توليد تسمه استيل بر روي كارايي آن تاثيرگذار مي باشد.

 


انواع تسمه استيل 304

تسمه استيل 304 انواع مختلفي دارد كه در ادامه به آنها اشاره مي كنيم.

14- تسمه استيل 304   colored coated

15- تسمه استيل 304   Dull Polished

16- تسمه استيل 304   Cold Rolled SS

17- تسمه استيل 304   Cold Drawn

18- تسمه استيل 304   Black

19- تسمه استيل 304

20- تسمه استيل 304   Tisco Gauge

21- تسمه استيل 304  0.4mm

22- تسمه استيل 304   AISI

23- تسمه استيل 304  3cr12

24- تسمه استيل 304   High Precision Cold Rolled

25- تسمه استيل 304   with 2b Finish

1- تسمه استيل 304   BA 6k 8k finish

2- تسمه استيل 304   Brush finish

3- تسمه استيل 304   Inox  for decoration

4- تسمه استيل 304   Narrow

5- تسمه استيل 304  2B SUS

6- تسمه استيل 304  طلايي آينه  Ti SS

7- تسمه استيل 304   Competitive aisi ss

8- تسمه استيل 304   Cold Rolled No.1 Finish

9- تسمه استيل 304  2mm Thick SS

10- تسمه استيل 304   Prime Cold Rolled

11- تسمه استيل 304   Cheap cold rolled

12- تسمه استيل 304  آينه از نازك BA

13- تسمه استيل 304   HR

ويژگي هاي تسمه استيل 304

اين نوع تسمه استيل در مقابل پوسيدگي، ضربه، خورنده هاي سطحي و حفره اي، مواد شيميايي و اسيدي مقاومت بالايي دارد. ضمن اينكه دوام و استحكام آن در برابر حرارت زياد است و مانع از ايجاد تابيدگي مي شود. در ساختار تسمه استيل 304 عناصر مختلفي مانند كروم، آهن و نيكل وجود دارند. نيكل و كروم، ميزان مقاومت تسمه استيل را نسبت به خوردگي، دما يا حرارت مشخص مي كنند. با افزايش ميزان اين عناصر، مقاومت تسمه و در نهايت قيمت آن نيز بيشتر مي شود. نيكل، يك عنصر با ارزش است و افزايش مقدار آن موجب بالا رفتن قيمت تسمه مي گردد.

معمولا عمليات ماشين كاري و جوشكاري هم به راحتي بر روي تسمه استيل 304 اجرا مي شوند. تسمه استيل زنگ نمي زند. به همين علت مي توان آن را در محيط هاي مرطوب استفاده كرد. از ديگر ويژگي هاي تسمه استيل 304 مي توان به مقاومت كششي بالاي آن اشاره كرد كه اين ويژگي اهميت زيادي براي صنعتگران دارد.

نحوه توليد تسمه استيل

براي توليد تسمه هاي استيل از دو روش استفاده مي كنند.

 


1- روش ماشيني : امروزه براي توليد تسمه هاي استيل بيشتر از اين روش استفاده مي كنند. در روش ماشيني از ورق هاي استيل فابريك، يكدست و درجه يك استفاده مي شود. در اين روش، ابتدا با دستگاه اسليتر، ورق استيل را برش مي زنند. البته اين برش با توجه به وزن و نوع سفارش مشتري صورت مي گيرد. يكي از ايرادات اين روش، ايجاد خميدگي يا تاب خوردگي تسمه است. براي رفع اين مشكل، از دستگاه اتوكشي استفاده مي كنند. به اين ترتيب كه ورق استيل را قبل از برش دادن وارد دستگاه اتوكشي مي كنند. اين كار موجب مي شود تا قطعات به صورت صاف و منظم درآيند. در نهايت، براي ساخت تسمه استيل، بايد عمليات لبه گيري بر روي ورق هاي استيل انجام شود. با اين كار لبه هاي تيز و برنده از بين مي روند. تسمه هاي استيل ماشين كاري شده، تلورانس پاييني دارند و طول آنها دقيقا 6 متر مي باشد. اين موارد جزء مزيت هاي تسمه هاي استيل به شمار مي روند.

 


2- روش نوردي : براي ساخت تسمه ها در اين روش از صفحات بازيافتي و ضايعات آهني (به حالت ذوبي) استفاده مي كنند. اندازه اين تسمه ها بين 7-4 متر متغير است. اين روش كمتر مورد استفاده قرار مي گيرد.

 


ابعاد استاندارد تسمه استيل

معمولا طول تسمه هاي ماشين كاري 6 متر مي باشد. عرض ورق ها با توجه به خواست مشتري تعيين مي شود.

 


استفاده از تسمه استيل در  موتور سازي و دوچرخه سازي

يكي ديگر از صنايعي كه در آن از تسمه استيل استفاده مي كنند، موتور سازي و دوچرخه سازي مي باشد. اين تسمه ها در قسمت طوقه دوچرخه و موتورسيكلت كاربرد دارند.

 


تسمه استيل در رادياتورسازي

معمولا براي تسمه كشي در  رادياتورهاي مسي و آلومينيومي از تسمه استيل استفاده مي كنند.

 


توليد فلنج هاي كوچك با استفاده از تسمه استيل ضخيم

تسمه هاي استيل ضخيم در قسمت صفحه سوراخ كاري شده فلنج به كار مي روند. فلنج ها از طريق صفحه فلزي خود با اتصالات، فلنج يا شيرآلات فيت مي شوند. معمولا تسمه هاي ضخيم براي صفحات استيل با ضخامت بالا به كار مي روند. در مواقعي كه ضخامت و عرض تسمه بالا نباشد، از تسمه استيل براي فلنج هاي كوچك استفاده مي كنند. بعد از انجام عمليات پرداخت كاري، به فلنج جوش مي دهند. در انتها، مجددا عمليات پرداخت بر روي كار انجام مي شود.

 


استفاده از تسمه استيل در حفاظ و نرده

استحكام بالاي تسمه هاي استيل باعث شده است تا براي ساخت حفاظ هاي زندان، نرده حفاظ، راه پله، درب و پنجره از آنها استفاده كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۹:۳۶ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)