سايت سايت .

سايت

دير غذاخوردن بر چگونگي سوزاندن كالري و ذخيره‌ چربي بدن تأثير مي‌گذارد

براساس پژوهشي جديد، دير غذاخوردن در طول روز به سه روش مهم بر تنظيم وزن بيولوژيكي تأثير مي‌گذارد: ۱. ازطريق سوزاندن كالري؛ ۲. ازطريق سطح گرسنگي؛ ۳. ازطريق چگونگي ذخيره‌ي چربي بدن.

با‌‌توجه‌‌به اينكه امروزه چاقي به معضلي جهاني تبديل شده است كه صدها ميليون نفر به آن دچار هستند، زود غذاخوردن مي‌تواند روشي ساده براي كاهش ريسك چاقي و مديريت وزن باشد. پژوهش‌هاي گذشته به رابطه‌ي بين زمان‌بندي وعده‌هاي غذايي و افزايش وزن اشاره كردند؛ اما پژوهشگرها مي‌خواستند به رابطه‌ي نزديك‌تري با دلايل محكم بيولوژيكي برسند. فرانك اسچير، دانشمند اعصاب بيمارستان زنان و بريگهام در بوستون، درباره‌ي اين موضوع مي‌گويد:

هدف ما آزمايش مكانيزم‌هايي بود كه به‌سادگي نشان مي‌دهند دير غذاخوردن ريسك چاقي و چربي بدن را افزايش مي‌دهد و كاهش وزن را با اختلال روبه‌رو مي‌كند، در اين پژوهش، مي‌خواستيم به دليل اين مسئله پي ببريم.
اين پژوهش به‌شدت كنترل‌شده بود و ۱۶ شركت‌كننده با شاخص توده‌ي بدني (BMI) در طيف اضافه‌وزن يا چاق در آن شركت كردند. هر داوطلب دو آزمايش متفاوت را در بازه‌اي شش‌روزه انجام داد. پيش از اين آزمايش، الگوي خواب و تغذيه‌ي‌ آن‌ها كنترل شده بود و چند هفته‌ بين هر تست فاصله بود.

در يكي از آزمايش‌ها، شركت‌كنندگان برنامه‌ي سخت سه وعده‌ي غذايي روزانه در زمان معمولي را دنبال كردند كه شامل صبحانه در ساعت ۹ و ناهار ساعت ۱۳ و شام در ساعت ۱۸ بود. در برنامه‌ي ديگر زمان وعده‌ها به‌تعويق افتاد. اولين وعده در ساعت ۱۳ و آخرين وعده در ساعت ۲۱ صرف شدند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۳:۵۳ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

ساخت قالب گوش

ساخت قالب گوش بعد از بررسي دقيق وضعيت گوش و پرده آن انجام مي شود. قالب گوش، وسيله اي از جنس پلاستيك است كه داخل گوش قرار مي گيرد. اين قالب دو نوع نرم و سخت دارد. قالب هاي نرم انعطاف پذيري بيشتري دارند.
به همين علت در زمان استفاده از آنها كمتر اذيت مي شويد. البته تميز كردن اين قالب ها نسبت به نوع ديگر، سخت تر است. يكي از مزاياي قالب هاي نرم اين است كه بهتر مي توانند كانال گوش را ببندند.
قالب سمعك
سمعك ها از نظر شكل ظاهري به سمعك هاي داخل گوشي، پشت گوشي و رسيور در كانال تقسيم مي شوند. سمعك هاي پشت گوشي به تنهايي قابل استفاده نيستند و نياز به قالب دارند. براي سمعك هاي داخل گوشي هم احتياج به قالب گيري مي باشد. قالب گوش از چند بخش تشكيل شده كه شامل مجراي خروجي، تيوب و لوله تهويه مي شوند. وظيفه مجراي خروجي، انتقال صدا به مجراي گوش است. تيوب قالب هم صدا را از سمعك به مجراي گوش مي فرستد. لوله تهويه كه در برخي از قالب ها وجود دارد، موجب بهبود كيفيت صدا مي گردد.
قالب سمعك چه وظايفي دارد؟
قالب سمعك صداها را از سمعك پشت گوشي به درون گوش انتقال مي دهد. علاوه بر اين از سوت زدن سمعك و نشت صدا جلوگيري مي كند. يكي ديگر از وظايف قالب سمعك، نگه داشتن سمعك بر روي گوش است.

انواع قالب سمعك
سمعك وسيله اي است كه براي بهبود كم شنوايي به كار مي رود. استفاده همزمان سمعك و قالب آن موجب مي شود تا فرد، كيفيت صداي بهتري را تجربه كند. قالب هاي سمعك را از جنس نرم و يا سخت مي سازند. اين قالب ها از طريق يك تيوب پلاستيكي ظريف به سمعك پشت گوشي متصل مي شوند. به طور كلي امكان ساخت قالب هاي سمعك براي هر نوع سمعك با هر برندي وجود دارد.
مدل هاي قالب سمعك
قالب سمعك را به شكل هاي مختلفي مي سازند. در اين قسمت به برخي از آنها اشاره مي كنيم.
قالب شل(Shell)
قالب نيمه شل
قالب CIC
قالب كانال
قالب لوله نازك
قالب اسكلتون
قالب سمعك جيبي
اين نوع از قالب ها مي توانند تمام قسمت صدفي گوش را پر كنند. قالب شل را به صورت تو پر مي سازند و به همين علت نسبت به ساير قالب ها، سنگين تر است. بخش مارپيچ گوش هم جزء قالب به شمار مي رود. براي افرادي كه افت شنوايي ملايم تا شديد دارند، مناسب است.


دلايل قالب گيري گوش براي سمعك
- ثابت ماندن سمعك درون گوش
- جلوگيري از ورود صداي باد
- بهبود كيفيت صدا و كاهش مقدار نويز
نگهداري از قالب هاي گوش و سمعك
براي شستن اين قالب ها از محلول آب ولرم و صابون استفاده نماييد و به وسيله يك پارچه نرم آنها را خشك كنيد. براي اين كار مي توانيد از برس هاي مخصوص كمك بگيريد. قبل از استفاده از قالب گوش، مطمئن شويد كه كاملا خشك است. قالب گوش خود را به صورت منظم تميز كنيد تا آسيبي به آن وارد نشود.

رنگ قالب سمعك
قالب هاي سمعك را مي توان با رنگ هاي مختلفي تهيه نمود. معمولا براي كودكان از قالب هاي رنگي استفاده مي شود. با افزايش سن كودك نياز به قالب گيري مجدد مي باشد. آنها مي توانند از رنگ هاي مختلف قالب سمعك استفاده كنند.

 


ساخت قالب گوش
براي ساخت قالب گوش و قالب سمعك چندين مرحله وجود دارد. اين فرايند در 3 مرحله انجام مي شود و فرد هيچ دردي در زمان قالب گيري احساس نمي كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۰:۳۰ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

بيگ بنگ؛ شروع جهاني كه مي‌شناسيم

اين جهان از كجا آمده است؟

تا همين چند وقت پيش، فكر اينكه بتوانيم جواب اين سؤال را از مشاهدات واقعي خود از جهان به دست آوريم، كاملاً بيگانه بود؛ تا اينكه محاسبات علمي در قرن بيستم با تكيه بر نسبيت عام، فيزيك كوانتومي و نظريه بيگ‌ بنگ در كنار مشاهدات كيهاني به كمك تلسكوپ‌ها و ماهواره‌ها موفق شد براي اين معماها، جوابي قانع‌كننده پيدا كند و پيش‌بيني‌هاي قابل اثباتي ارائه بدهد.

بيش از ۵۰ سال است شواهد علمي به ما نشان داده جهان هستي با انفجاري بزرگ آغاز شده است. جهان به اين خاطر امروز در حال انبساط و خنك شدن و پر از سيارات،‌ ستاره‌ها و كهكشان‌ها است چون در گذشته كوچك‌تر، داغ‌تر، متراكم‌تر و يكدست‌تر بوده است. اگر به اولين لحظه ممكن و شروع همه چيز برگرديم، مي‌توانيم تصور كنيم تمام چيزهايي كه امروز در جهان هستي مي‌بينيم، روزي تنها در يك نقطه واحد متمركز شده بودند: نقطه تكينگي (singularity) كه فضا و زمان از آن زاده شده است.

يا حداقل اين چيزي بود كه تا همين چند وقت پيش فكر مي‌‌كرديم داستان واقعي پيدايش جهان است؛ اينكه جهان هميشه به اين شكل امروزي نبوده، بلكه ميلياردها سال پيش با انفجار بزرگي معروف به بيگ بنگ يا مه‌بانگ به وجود آمده است؛ اما امروز بسيار بيشتر از گذشته مي‌دانيم و تصويري كه از پيدايش جهان داريم، آنقدرها كه بيگ بنگ ادعا مي‌كرد، واضح نيست. اين نظريه به خودي خود ديگر نمي‌تواند توصيف قانع‌كننده‌اي براي نقطه آغازين همه چيز باشد و نمي‌توان گفت بيگ بنگ دقيقاً مساوي با تولد فضا و زمان است؛ اما اگر بيگ بنگ واقعا نقطه شروع همه چيز نبود، چه بود؟ و پيش از اين انفجار بزرگ، در فضا چه خبر بود؟

عناويني كه در اين مقاله خواهيد خواند:

بيگ بنگ چيست
اثبات نظريه بيگ بنگ
مشكلات نظريه بيگ بنگ
قبل از بيگ بنگ چه بود
تاريخچه پيدايش نظريه بيگ بنگ
جهان چه طور تمام مي‌شود
نتيجه‌گيري

 
بيگ بنگ چيست


جهان ما چگونه پديد آمد؟ امروزه، اكثر دانشمندان، ستاره‌شناسان و كيهان‌شناسان معتقدند جهاني كه مي‌شناسيم، در اثر يك انفجار بزرگ پديد آمده است كه نه‌تنها اكثريت ماده حاضر در جهان، بلكه قوانين فيزيكي حاكم بر كيهان را نيز ايجاد كرده است.

اين نظريه، بيگ بنگ يا مه‌بانگ نام دارد و نزديك به يك قرن است كه بسياري آن را به‌عنوان توضيحي علمي براي پيدايش جهان پذيرفته‌اند. اين نظريه نشأت گرفته از اين مشاهده است كه كهكشان‌ها با سرعت زيادي در تمام جهات در حال دور شدن از كهكشان ما هستند،‌ گويي نيروي انفجاري و كهني آن‌ها را از خود مي‌راند.

مقاله‌هاي مرتبط:افزايش سرعت گسترش جهان؛ بحراني در دنياي كيهان‌شناسي
آيا نسخه‌هاي بي‌شماري از ما در دنياهاي موازي وجود دارد؟
اصول اين نظريه نسبتاً ساده است. به‌طور خلاصه، فرضيه بيگ بنگ مي‌گويد تمام مواد فعلي و قديمي در جهان هم‌زمان با هم چيزي حدود ۱۳٫۸ ميليارد سال پيش ايجاد شده‌اند. در اين زمان، تمام ماده در گلوله‌ي بسيار بسيار كوچكي (كمتر از يك ميليون ميليارد ميليارديم اندازه يك اتم) با تراكم بي‌نهايت و گرماي بي‌نهايت شديد جمع شده بود كه به آن نقطه تكينگي (singularity)‌ مي‌گويند.

تصور مي‌شود كه در چنين حالت بيش از حد متراكم و پرانرژي، چهار نيروي اصلي، يعني گرانش، الكترومغناطيس و نيروهاي هسته‌اي قوي و ضعيف، به‌صورت يك نيروي واحد كنار هم جمع شده بودند؛ اما نظريه‌هاي فعلي ما هنوز نتوانسته‌اند سازوكار يك نيروي واحد را توضيح دهند، چون نمي‌دانيم گرانش در مقياس زيراتمي چگونه كار مي‌كند.

دوره تكينگي كه به آن پلانك (Planck) هم مي‌گويند، از نقطه صفر تا حدود ۱۰ به توان منفي ۴۳ ثانيه بعد از بيگ بنگ ادامه داشت. از ۱۰ به توان منفي ۴۳ تا ۱۰ به توان منفي ۳۶ ثانيه، جهان به دماي انتقال مي‌رسد و نيروهاي بنيادي كه امروز بر دنيا حكم‌فرما هستند، شروع به جدا شدن از همديگر مي‌كنند؛ ابتدا نيروي گرانش، بعد نيروي الكترومغناطيس و در آخر نيروهاي هسته‌اي قوي و ضعيف.

منبع:زوميت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۵:۳۶ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

مشاوره ترك اعتياد

اعتياد آسيب هاي جبران ناپذيري براي فرد و جامعه در پي دارد. علاوه بر فرد معتاد، خانواده و جامعه اطراف او نيز هزينه وابستگي فرد به مواد مخدر را مي پردازند. از اين رو ترك اعتياد را مي توان حتي براي جامعه بعنوان موفقيتي بزرگ به شمار آورد. ترك اعتياد، فرآيندي طولاني مي باشد كه طي آن فرد ياد مي ‌‌گيرد ولع مصرف مواد مخدر را كنترل نموده و از عود مجدد آن جلوگيري نمايد. خوشبختانه اين فرآيند ديگر به دشواري گذشته نيست و راه‌هاي آساني پيش روي فرد معتاد است. اگر تصميم او براي ترك جدي باشد، تيمي از متخصصان در كنارش خواهند بود و در اين مسير به او و خانواده ‌اش كمك خواهند كرد. يكي از بخش ‌هاي اين تيم تخصصي، مشاور روانشناس مي باشد كه فرد را براي ترك كردن آماده نموده و پس از ترك اعتياد نيز همراه او خواهد ماند.
اعتياد چيست؟
جمله ي (( اعتياد بلاي خانمان سوز است )) را بارها شنيده ايد، اما وقتي سخن از اعتياد مي شود، منظور اعتياد به مواد مخدر مي باشد. تعريف اعتياد، ابعاد وسيعي دارد. اعتياد به مواد مخدر، الكل، سيگار، بازي و شبكه هاي اجتماعي از جمله شايع ترين اعتياد ها در دنياي امروز هستند.
به طور كلي، اعتياد نوعي اختلال رفتاري مي باشد. به زبان ساده مي توان آن را عادت كردن، خو گرفتن و وابستگي به چيزي مخصوصا مواد مخدر تعريف نمود. در واقع اعتياد به دليل افراط و زياده روي در استفاده به وجود مي آيد.
از شايع ‌ترين مواد مخدري كه در ميان جوانان مصرف بالايي دارند مي ‌توان به ماده مخدر گل، حشيش، هروئين، مورفين، ترياك، شيره، شيشه، متادون، ترامادول و ... اشاره نمود.
Image
علل ايجاد اعتياد
هر فردي براي مصرف مواد مخدر دلايل مختلفي دارد. در زير مهمترين علل ايجاد اعتياد را نام مي بريم.
عوامل فردي
فقدان ارزش هاي مذهبي و اخلاقي
پايين بودن عزت نفس
احساس حقارت
اختلالات روحي و رواني
افت تحصيلي يا ترك تحصيل
بيماري هاي جسمي مانند كمر درد، پا درد و ...
عوامل خانوادگي
سطح سواد پايين والدين
ناسازگاري و نفاق در محيط خانواده
عدم وجود ارتباطات صميمانه و دوستانه ميان والدين و فرزندانBox
عوامل اجتماعي
بيكاري (افراد بيكار بيشتر وقت خود را در قهوه خانه ها مي گذارنند. اين مكان ها بهترين و مناسب ترين جا براي فروش و مصرف مواد مخدر مي باشند.)
فقدان توانايي مالي (در واقع فقر، يكي از عوامل افزايش اعتياد است.)
اختلافات فرهنگي
تنهايي و عدم حمايت خانواده و بستگان
علائم اعتياد
اعتياد به مواد مخدر علائمي را در فرد به وجود مي آورد. آگاهي از علائم اعتياد به مواد مخدر مي تواند ما را در شناخت فرد معتاد كمك نمايد. برخي از مهمترين علائم اعتياد عبارتند از:
ناتواني جنسي
تغييرات در خلق و خو مانند عصبانيت، ناراحتي، خستگي و ...
بي تفاوتي نسبت به ظاهر و عوامل محيطي
اسهال يا يبوست
بي خوابي يا خواب آلودگي
- تعريق زياد
گشاد شدن مردمك چشم
پر انرژي و پر حرف بودن
درد هاي عضلاني
مشاوره ترك اعتياد چيست؟
اعتياد به روح و روان فرد معتاد آسيب بسيار زيادي وارد مي كند. همين موضوع باعث مي شود كه فرد معتاد در زمان اعتياد و ترك آن نياز به مشاوره داشته باشد. دريافت مشاوره يكي از مهمترين مراحلي مي باشد كه بايد براي ترك اعتياد مورد استفاده قرار گيرد. مشاوره ترك اعتياد يكي از انواع خدمات مرتبط با سلامت روان است. مشاوره ترك اعتياد به افراد كمك مي ‌كند تا بتوانند بهترين روش براي درمان اعتياد را انتخاب كنند و از محدوديت‌ ها و توانمندي‌ هاي خود در اين مسير آگاه شوند. همچنين به افراد كمك مي كند تا بتوانند راحت تر مراحل درمان خود را پشت سر بگذارند.
براي تعيين بهترين روش درمان فرد معتاد در مراكز ترك اعتياد، يك سري جلسات مشاوره اي برگزار مي شود. مشاوران به شما كمك مي ‌كنند تا در مورد روش‌ هاي نوين ترك اعتياد اطلاعات بيشتري به دست آوريد و متناسب با نيازهاي خود روشي را انتخاب نماييد كه بيش از همه مي ‌تواند به شما كمك كند. در نظر داشته باشيد، روشي كه براي ديگران بهترين گزينه مي باشد ممكن است براي شما كارآيي چنداني نداشته باشد. در نتيجه بسيار اهميت دارد كه خود را به عنوان يك شخصيت منحصر به فرد در نظر بگيريد و بتوانيد راهي را انتخاب نماييد كه پاسخگوي نيازها و مشكلات خاص شما باشد.
مشاوره هاي ترك اعتياد در ايران به دو صورت رايگان و غير رايگان به افراد معتاد و خانواده هاي آنها ارائه مي گردد. در حال حاضر، با توجه به اهميت بسيار زياد مشاوره ترك اعتياد، بسياري از مراكز ترك اعتياد اقدام به ارائه خدمات مشاوره رايگان كرده اند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۳:۱۴ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

وزير ارتباطات: متأسفانه استفاده از فيلترشكن جرم‌انگاري نشده، البته تلاش‌هايي دارد صورت مي‌گيرد

عيسي زارع‌پور در حاشيه نشست هيئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت كه استفاده، فروش و كسب درآمد از اين نام مجاز نمي باشد غيرمجاز است اما متأسفانه هنوز جرم‌انگاري نشده است. همچنين او خبر داد كه تلاش‌هايي در زمينه جرم‌انگاري در اين زمينه در حال انجام است:

درباره اينكه آيا استفاده، فروش و كسب درآمد از ابزارهاي موسوم به فيلترشكن مجاز است يا خير، بايد گفت غيرمجاز است اما متأسفانه جرم‌انگاري نشده استفاده از فيلترشكن، الان البته تلاش‌هايي دارد صورت مي‌گيرد كه اين مسئله به سرعت علاوه بر غيرمجاز بودن، جرم‌انگاري هم شود. البته اين‌ها جزو وظايف بنده نيست و نهادهاي مربوطه بايد آن را دنبال كنند.

وزير ارتباطات در ادامه‌ي اعلام اين خبر، به نظرات كارشناسان در زمينه آسيب‌هاي استفاده از فيلترشكن‌ها اشاره كرد و خطاب به مردم گفت: «استفاده از ابزارهاي موسوم به فيلترشكن و وي‌پي‌ان حتماً آسيب‌پذيري به‌دنبال خواهد داشت چون راه رخنه هكرها را به ابزارهاي ارتباطي مردم تسهيل مي‌كنند.»


عيسي‌زارع‌پور در حالي از جرم‌انگاري فروش و كسب درآمد از اين نام مجاز نمي باشد مي‌گويد كه روز گذشته، عضو هيئت مديره اتحاديه فناوران رايانه اعلام كرد ناراضيان از فيلترشكن‌ها مي‌توانند به اتحاديه شكايت كنند. سعيد نقوي در گفت‌وگو با ايلنا گفته برخي كافي‌نت‌ها و واحدهاي صنفي فناوران رايانه و خدمات موبايل اقدام به فروش فيلترشكن مي‌كنند و خريداران اگر نسبت به خريد فيلترشكن رضايت نداشتند مي‌توانند به اتحاديه مربوطه مراجعه و شكايت خود را ثبت كنند. به گفته بازرس اتحاديه، فيلترشكن‌ها با قيمت‌هايي بين ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رسند.

گزارش‌ها مي‌گويند تقاضاي مردم در هفته‌هاي گذشته براي اين نام مجاز نمي باشد افزايش سه هزار درصدي داشته و برآوردها از گردش مالي سالانه ۶۰۰ ميليارد تومان در اين زمينه خبر مي‌دهند. مردم كشور اين نام مجاز نمي باشد را به‌عنوان فيلترشكن يا ابزاري براي دور زدن فيلترينگ مي‌شناسند و در شرايطي كه اپليكيشن‌ها، سايت‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي محبوب و پركاربردشان فيلتر مي‌شود بدون دسترسي به اين نام مجاز نمي باشد هاي امن، از هر ابزاري كه به كمكشان مي‌آيد استفاده مي‌كنند. كارشناسان حوزه IT به‌ويژه كارشناسان امنيت شبكه بارها نسبت به رواج استفاده از اين نام مجاز نمي باشد‌هايي كه نام و نشاني ندارند هشدار داده‌اند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۹:۴۵ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

بازسازي ظروف در تهران

بازسازي ظروف در تهران ، همه ما در آشپزخانه منزل خود، تعدادي ظروف تفلون داريم كه ممكن است حالت نچسب بودن خود را از دست داده باشند. مثلا قابلمه هايي كه غذا به ته آنها مي چسبد و ته ديگ خوبي نمي دهند يا ماهيتابه هايي كه در زمان سرخ كردن سيب زميني ما را آزار مي دهند و در نهايت، بعد از مدتي طولاني، سيب زميني هايي خرد و له شده تحويل ما مي دهند.

 


سيب زميني هايي كه در اثر چسبيدن به ته ماهيتابه مجبور مي شويم با قاشق آنها را بكنيم و اين باعث شده تا سيب زميني هاي خرد شده و بد شكل نصيب ما شود. وضعيت اقتصادي جامعه و گراني وسايل آشپزخانه باعث شده تا بسياري از افراد براي صرفه جويي در هزينه ها، به فكر تعمير و بازسازي ظروف قديمي خود بيفتند و از خريد ظروف جديد خودداري كنند. اين امر موجب شده تا برخي از كارخانه ها و كارگاه ها اقدام به بازسازي ظروف بكنند. در حال حاضر بازسازي ظروف با استقبال خوبي روبه رو شده است.

 


بازسازي ظروف 

 

 

 

تاريخچه بازسازي ظروف

 


يك شركت امريكايي به نام دوپونت در سال 1938 ماده اي پليمري به نام پلي تترافلئورواتيلن را معرفي و در بازار عرضه كرد. اين ماده كه با نام تجاري تفلون شناخته مي شود، يك نوع پوشش نچسب و عايق الكتريسيته مي باشد. از ويژگي هاي بارز تفلون مي توان به مقاومت حرارتي بالا و مقاومت شيميايي خوب آن در مقابل اسيدها و بازها اشاره كرد. ضريب نچسبي تفلون نسبت به پوشش هاي ديگر بيشتر بود. به همين علت براي ظروف از آن استفاده شد. اين ماده توسط اداره نظارت بر غذا و داروي امريكا به عنوان پوشش مجاز براي ظروف پخت غذا تاييد شد. در حالي كه محققان در مورد استفاده از ظروف تفلون هشدار داده اند.

 


تاريخچه بازسازي ظروف 

 

 

 

بازسازي ظروف

 


زماني كه ظروف تفلون دچار خراش و آسيب مي شوند، كيفيت آشپزي را كاهش مي دهند. ضمن اينكه از طريق تركيب با غذا وارد بدن ما مي شوند و به اين ترتيب سلامت ما را به شدت تهديد مي كنند. در اين شرايط بهترين راه حل، خريد ظروف جديد است. اما با شرايط بد اقتصادي، امكان اين كار براي همه افراد فراهم نيست. بنابراين آنها مي توانند از خدمات بازسازي و تعمير ظروف استفاده نمايند.

 


بازسازي ظروف 

 

 

 

بازسازي چه ظروفي امكان پذير است؟

 


در حال حاضر امكان بازسازي ظروف چدن، سراميك، تفلون و گرانيتي وجود دارد. اما ظروف مسي و لعابي قابليت بازسازي ندارند. ظرفيت گرمايي پايين ظروف مسي باعث مي شود تا در كوره هاي حرارتي ذوب گردند.

 

 

 

پروسه بازسازي ظروف

 


اين پروسه در مورد ظروف چدن و تفلون مشابه هم است. در اين فرايند، تفلون به ظرف مي چسبد و سپس ظروف 3-2 دفعه حرارت مي بينند. در مرحله آخر، تفلون به مدت 17 دقيقه تحت حرارت 425 درجه قرار مي گيرد. اين مرحله در كوره هاي ريلي انجام مي شود.

اگر در فرايند بازسازي، ظروف را با 400 درجه حرارت بسوزانند و به اين ترتيب تفلون قديمي را از بين ببرند و در ادامه فرايندي كه گفته شد انجام شود، تفاوتي با روش درست كردن تفلون اصلي ندارد.

 

 

 

بازسازي ظروف در تهران

 


در حال حاضر افراد زيادي در زمينه بازسازي ظروف در تهران فعاليت مي كنند. اما همه آنها اصول اين كار را رعايت نمي كنند. مراكزي كه عمليات بازسازي ظروف را مطابق با اصول و استانداردهاي آن انجام مي دهند، سلامتي افراد را به خطر نمي اندازند. شما مي توانيد بازسازي ظروف خود را به ما بسپاريد. ما عمليات بازسازي ظروف را در كوتاه ترين زمان ممكن انجام مي دهيم. مشتريان عزيز از سراسر تهران مي توانند از خدمات ما استفاده نمايند. 

 


بازسازي ظروف در تهران

 

 

 

بازسازي ظروف نچسب با پوشش گرانيتي

 


مراحل بازسازي ظروف نچسب با پوشش گرانيتي به اين صورت انجام مي شود:

مرحله اول : جدا كردن ظروف با توجه به جنس آنها

مرحله دوم : قرار دادن در كوره حرارتي و حرارت دادن ظروف با توجه به ظرفيت گرمايي آنها

مرحله سوم : جدا كردن روكش داخلي و خارجي ظروف با استفاده از تركيب هواي پرفشار و سندبلاست

در اين مرحله، جداسازي روكش ها به صورت كامل انجام مي شود تا اثري از مواد قبلي باقي نماند.

مرحله چهارم : نصب يك پوشش جديد چند لايه از جنس گرانيت مرغوب

مرحله پنجم : پاشش رنگ دلخواه بر روي قسمت هاي خارجي

مرحله ششم : روكش شدن قسمت داخلي ظروف با گرانيت

مرحله هفتم : رنگ كاري قسمت خارجي و در نهايت قابل استفاده شدن ظرف

 

 

 

بازسازي ظروف چدني

 


چدن يك آلياژ مقاوم مي باشد و هزينه و زمان زيادي صرف توليد آن در صنعت مي شود. اين امر باعث شده تا ارزش بالايي داشته و بازسازي اين ظروف مقرون به صرفه باشد.

 

 

 

مراحل بازسازي ظروف چدني

 


در ابتدا ظروف را بر اساس جنس و ضخامت آنها جدا مي كنند. سپس پوشش قبلي و يا آسيب ديده ظروف را مي سوزانند. اين كار به صورتي انجام مي شود تا به چدن خام برسند. در ادامه، ظروف را جرم گيري مي كنند. براي اين كار از تركيب باد و ماسه استفاده مي شود تا اثري از پوشش قبلي چدن باقي نماند. سپس، يك پوشش دو يا چند لايه گرانيتي بر روي ظرف ايجاد مي كنند كه تعداد لايه آن به ضخامت موردنظر براي ظرف بستگي دارد. در نهايت هم قسمت بيروني ظروف را رنگ مي كنند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۵:۲۷ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

معده درد خود را در خانه درمان كنيد ! راه هاي درمان معده درد

14 راه اثبات شده براي از بين بردن معده درد ، دل درد و اسپاسم
تقريبا هر كسي دل درد رو حداقل يكبار تجربه كرده و براي بعضي از ادمها دل درد چيزي است كه زياد اتفاق مي افتد. اگر شما دل درد داريد احتمالا دلتون ميخواد كه هر چه سريعتر از شرش خلاص بشيد. حتي دل دردهاي كوچك هم ازار دهنده هستند و ميتوانند تمركز كردن شما را دچار مشكل كنند، اينكه از شر دل درد خلاص بشيد كار سختي نيست. با چند تا راهكار در خانه ميتوان اين كار را انجام داد به خواندن اين بخش از سلامت نمناك ادامه بدهيد تا ياد بگيريد كه چگونه ميتوان اين كار را انجام داد.

درمان درد معده
علت درد معده
مشكلات شكمي خيلي مرسوم هستند پس دل درد شما ميتونه ناشي از چند تا دليل مختلف باشد. اينجا تعدادي از دلايل مرسوم هر نوع دل دردي بيان شده؛ ورم معده، اسيد معده، عدم تحمل لاكتوز و استرس.
ورم معده:
كه ميتونه ناشي از هر چيزي باشه،كه شامل مسموميت هاي باكتريايي،استفاده از داروهاي مشخص، سن و سال،تنباكو و يا استفاده از الكل باشه. ورم معده ميتونه باعث ايجاد درد در قسمت هاي بالايي شكم باشد.و حس پر بودن در شكم.
اسيد معده:
به عنوان بيماري معده و رودوي هم شناخته ميشود، موقعي اتفاق ميافتد كه اسيد معده به مري برميگرده.كه باعث درد يا احساس سوزش توي شكم و پشت قفسه سينه ميشود، همچنين خوردن غذاهاي چرب و تند هم تاثير گذار هستند.
عدم تحمل لاكتوز :
تا حالا اين حس درد بعد از نوشيدن يه ليوان شير يا خوردن پنير داشتين؟ افرادي با اين خصوصيت چيزهايي را كه لاكتوز داره نميتوانند هضم كنند ودل درد ميگيرند، استرس و فشارهاي رواني ميتونه باعث اسپاسم هاي فيزيكي هم باشه.
آيا شما بايد دل دردتون رو توي خونه معالجه كنيد؟؟
اكثر مواقع دردهاي شكمي مسئله مهمي نيستند كه شما ميتونيد در ابتدا اون رو در خانه و بدون مشورت با دكترتون انجام دهيد گر چه شما بايد در صورت ديدن اين نوع علائم شكم درد خيلي سريع با دكترتون تماس بگيريد:
دردي كه در عرض چند ساعت بهتر نميشد دردي كه خيلي شديد و حالت بيمارگونه داره.يا بالا اوردن مداوم در طول يكي دو روز. و بزاق خوني يا سياه طوري داشته باشيد، اگر شما اين نشانه ها را نداريد ميتوانيد درمان خودتون رو در خونه داشته باشيد و اينكه شما در اسرع وقت و كوتاه ترين زمان حس بهتري خواهيد داشت.
درمان درد معده
درمان خانگي معده درد
نعناع يك مسكن قوي براي معده درد
چند تا برگ تازه نعناع را بجويد يا از شيريني هاي فلفل نعناع بخوريد( هر چه تندتر و نعناعي تر بهتر) ميتوانيد آب سرد رو با نعناع تازه طعم دار كنيد يا چاي نعنا درست كنيد.
يك فنجان چاي گرم ميتونه براي حس درد شما خيلي تسكين دهنده باشد.
يك مشت برگ نعناي خشك شده براي 10 دقيقه درون آب داغ بريزيد و بنوشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۳:۰۰ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

چرا بعضي ها كرونا نميگيرند؟ حقيقت علمي آن چيست؟

بدون شك همه ما افراد خوش شانسي را دور و بر خودمان ميشناسيم كه توانسته اند مديريت خوبي داشته باشند و به كرونا مبتلا نشوند. شايد شما هم يكي از همين افراد خوش شانس باشيد؛ اما ايا اين موضوع به معناي اين است كه شما قدرت و توانايي خاصي داريد يا دليل علمي وجود دارد كه يك نفر در برابر ويروس از خودش مقاومت نشان مي دهد، در حالي كه اين ويروس همه جا هست؟

دلايل كرونا نگرفتن برخي افراد از زبان دانشمندان
بيش از 60 درصد مردم در سراسر جهان حداقل يكبار تست كرونايشان مثبت شده است؛ البته افرادي هم بوده اند كه مبتلا به عفونت شده؛ اما علائمي نداشته اند و هنوز هم آمار دقيقي از آنها در دسترس نيست.

ساده‌ترين توضيح و تفسير اين كه چرا بعضي ها هرگز به اين ويروس مبتلا نشده اند؛ اين است كه اين افراد هرگز در معرض ويروس قرار نگرفته اند، يعني هرطور شده از خودشان محافظت كرده اند.

افرادي كه در معرض خطر نوع شديدتر كرونا بودند، مثلاً كساني كه به بيماري قلبي مزمن يا مشكلات ريوي دچار بودند، دو سال سختي را به خاطر كرونا پشت سر گذاشتند.‌ آن ها همه تلاششان را كردند كه در معرض ويروس قرار نگيرند و امنيت خود را حفظ كنند تا كرونا به پايان برسد.

كرونا

پس جاي تعجب نيست كه خيلي از اين افراد با وجود اينكه در مكان هاي عمومي حضور پيدا كردند، باز هم حداكثر مراقبت از خودشان را داشتند و در معرض ويروس نبودند.

از طرفي زماني هم كه واكسن روي كار آمد، اين افراد با تزريق واكسن بدن خود را مقاوم كردند. البته نظريه ديگري هم كه وجود دارد، اين است كه اين افراد شايد در معرض ويروس قرار گرفته بودند؛ اما ويروس نتوانسته بود از طريق هوا وارد بدنشان شود.

در واقع بدن هر شخصي پاسخ متفاوتي به اين ويروس ها نشان مي دهد كه شدت علائم را تعيين مي كند.

شايد يك پاسخ سريع در سيستم ايمني آنها و مقابله خيلي زود هنگام با سرعت بالا در برابر اين ويروس باعث شده است كه اين افراد هيچ‌گاه به كرونا مبتلا نشوند كه اين موضوع به سن و ژنتيك هم مربوط است. در واقع سبك زندگي سالم هم در اين خوش شانسي بي تاثير نيست.

همه ما مي‌دانيم ه كمبود ويتامين دي هم خطر ابتلا به عفونت هاي خاص را اا

منبع:نمناك 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۵:۱۷ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

شنوايي سنجي نوزادان

زماني كه نوزادي متولد مي شود، بايد يكسري آزمايش انجام شود تا وضعيت سلامت نوزاد مشخص شود. معمولا شرايط نوزاد از نظر وزن، ميزان شنوايي، زردي و ... مورد بررسي قرار مي گيرد.
تست هاي شنوايي را قبل از ترخيص نوزاد انجام مي دهند. در اين زمان، تست ABR و يا OAE براي نوزاد انجام مي شود. اين تست ها، جزء آزمايش هاي رايج شنوايي محسوب مي شوند.

تست هاي شنوايي سنجي نوزادان و كودكان

شنوايي سنجي نوزادان با استفاده از تست ABR :
آزمايش پاسخ شنوايي سنجي نوزادان خودكار ساقه مغز است. اين تست، يك روش ايمن براي ارزيابي شنوايي نوزاد مي باشد و هيچگونه عوارضي ندارد. تست ABR (Auditory brainstem response) در شرايط باليني براي تخمين آستانه هاي شنوايي و نيز بررسي ضايعات احتمالي در طول عصب شنوايي و راه هاي شنوايي ساقه مغز به كار مي رود.
در اين تست، با استفاده از 3 الكترود، امواج بسيار ضعيف الكتريكي عصب شنوايي و ساقه مغز رديابي مي شوند. يكي از اين الكترودها بر روي پيشاني (قسمت خط حاشيه اي رويش موي سر) قرار مي گيرد. 2 الكترود ديگر هم به محل بين ابروها و پشت گوش وصل مي شوند. در اين روش براي از بين بردن چربي روي پوست از يك ژل مخصوص به نام Electrode Gel استفاده مي كنند. بعد از اينكه الكترودها متصل شدند، صداهايي به وسيله ي گوشي يا هدفون مخصوص براي بيمار ارسال مي شوند. اين فركانس ها در طيف 4000-1000 هرتز يا 4000-2000 هرتز قرار دارند. اين امواج در نهايت به صورت موج هايي بر روي صفحه نمايش مشاهده مي شوند.
زماني كه نتيجه تست OAE نوزاد منفي باشد، براي او تست ABR انجام مي شود. نوزاد به دلايل مختلفي مانند سن كم يا مشكلات پزشكي ممكن است نتواند در اتاق اكوستيك قرار بگيرد. در مورد نوزادان كمتر از 6 ماه، براي انجام تست ABR نيازي به داروي آرام بخش نيست. او بايد در طول آزمايش بخوابد. براي اين منظور قبل از آزمايش به كودك خود غذا ندهيد و نگذاريد تا بخوابد. زماني براي انجام اين تست مراجعه كنيد كه كودك شما بيدار، گرسنه و خسته است. پيش از انجام تست به كودك خود تغذيه بدهيد و او را بخوابانيد.
گاهي اوقات در مورد نوزادان 6 ماهه يا بيشتر از داروي آرام بخش استفاده مي كنند. اين كار باعث مي شود تا كودك در طول آزمايش كاملا ساكت و آرام باشد. تست ABR زمان زيادي طول نمي كشد و در عرض نيم ساعت انجام مي شود. گاهي اوقات كودك در حين آزمايش بيدار مي شود. در اين صورت زمان تست طولاني تر مي شود. چون كودك بايد دوباره براي اتمام تست بخوابد.
جواب تست ABR به صورت يك نمودار است. شنوايي شناس بعد از مشاهده نتيجه تست، در مورد آن با والدين صحبت مي كند. اگر نتيجه ي تفسير تست ABR طبيعي باشد، نشان مي دهد كه گوش داخلي كودك و قسمت هاي تحتاني سيستم شنوايي داراي عملكرد طبيعي هستند.
در غير اين صورت، مي تواند علامت وجود كم شنوايي در كودك يا مشكلات پزشكي باشد. گاهي اوقات، نتيجه غير طبيعي به دليل مشكلاتي در اندازه گيري و ثبت نتايج به وجود مي آيد.

استفاده از تست OAE براي شنوايي سنجي نوزادان:
يكي از مهم ترين تست هايي است كه براي غربالگري شنوايي نوزادان در بدو تولد انجام مي شود. با استفاده از اين تست مي توان متوجه ميزان شنوايي نوزاد شد. تست OAE مشخص مي كند كه نوزاد داراي شنوايي طبيعي است يا از كم شنوايي يا ناشنوايي رنج مي برد. در اين تست، واكنش نوزاد نسبت به صداهايي با شدت كمتر از 30 دسي بل سنجيده مي شود. آزمايش OAE، سلامت حلزون شنوايي را نشان مي دهد. اما به وسيله ي آن نمي توان اطلاعي در مورد وضعيت سلامت عصب شنوايي به دست آورد. اگر به دنبال اطلاعاتي در اين زمينه هستيد بايد تست ABR براي نوزاد انجام شود.
شنوايي شناس با استفاده از تست OAE (آزمون گسيل هاي صوتي گوش) به بررسي مشكلات شنوايي مي پردازد. براي اين منظور عملكرد گوش، عصب ها و مغز مورد ارزيابي قرار مي گيرند. در اين تست، براي تحريك قسمت كوچكي از حلزون گوش از صداي كليك استفاده مي كنند. اين صدا موجب انتشار گسيل هاي صوتي مي گردد. زماني كه حلزون گوش تحريك مي شود، سلول هاي موئي خارجي به ارتعاش در مي آيند. اين ارتعاشات موجب توليد صدايي مي شود كه غير قابل شنيدن است. صداي توليد شده به گوش مياني برمي گردد.

نحوه انجام تست OAE
ابتدا يك فوم نرم يا پروب پلاستيكي را درون گوش كودك قرار مي دهند. كودك از طريق اين فوم يا پروب مي تواند صداهاي آهسته را بشنود. گوش داخلي در پاسخ به اين صداها، انعكاس هاي صوتي با شدت كم منتشر مي كند كه توسط دستگاه ثبت مي شوند. اين تست چندين دقيقه بيشتر طول نمي كشد. اگر نتيجه تست OAE مورد قبول باشد، شنوايي كودك در حد طبيعي يا نزديك به طبيعي است. در اين حالت، سلول هاي موئي خارجي، عملكرد خوبي دارند. اما اگر نتيجه تست، Fail يا رد شود، به اين معناست كه مشكلي در شنوايي كودك وجود دارد. در اين حالت ممكن است كودك دچار كم شنوايي باشد يا در گوش او جرم، مايع يا عفونت وجود داشته باشد. در مواردي كه جواب تست منفي است، تست هاي بيشتري انجام مي دهند تا علت مشكل را پيدا كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۰:۳۲ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

ترند پاييز 2022؛ لباس هايي براي شيك پوشي

ترند پاييز 2022؛ لباس هايي براي شيك پوشي
رفته رفته پاييز زيبا از راه مي رسد و هوا رو به سرد شدن مي رود و بايد لباس هاي گرم خود را از كمدتان خارج كنيد. اگر مي خواهيد امسال پاييز لباس جديد تهيه كنيد اما نمي دانيد كدام آيتم ها مناسب فصل پاييز بوده و امسال ترند هستند، اين بخش از دنياي مد نمناك را از دست ندهيد.

بافتني هاي حجيم و فانتزي
لباس هاي بافتني يكي از لباس هاي متداول فصل پاييز و زمستان است. ژاكت يا بلوزهاي بافتني گلدوزي و تكه دوزي از ترندهاي جديد امسال پاييز است، به خصوص اگر ژاكت يا بلوز بافت شما كمي حجيم و آزاد باشد. اگر در كمد لباستان ژاكت بافت داريد، مي‌توانيد به ژاكت خود گلدوزي و تكه دوزي هايي را اضافه كنيد.

لباس هاي بافتني

وست
وست لباسي شبيه به جليقه و بدون آستين است كه اغلب با دكمه و گاهي با زيپ بسته ميشود و به راحتي مي توانيد آنها را با آيتم هاي مختلف ست كنيد. در فصل پاييز نيز مي‌توانيد از انواع وست‌هاي مناسب اين فصل استفاده كنيد و ظاهر درخشاني داشته باشيد.

پافر
پافر يك كاپشن بدون آستين و سبك است كه يكي از اين دسته پوشاك مي باشد كه داراي رويه جنس نايلون يا پلي استر و آستر از جنس پشم يا پنبه مي باشد. اين نوع پوشش توسط طراحان مد و زيبايي به عنوان ترند پاييز و زمستان امسال معرفي شده است.

زير پافر مي توانيد يقه اسكي و هودي بپوشيد و براي كفش هم مي توانيد سراغ كتوني و نيم بوت برويد تا تركيب جذابي براي استايل خود بسازيد.

شلوارهاي بلند و راسته
امسال پاييز شلوار تنگ و كوتاه نپوشيد زيرا شلوار بوي فرند ترند هستند. شلوار بوي فرند به شلوار جيني گشادي مي گويند كه در ناحيه فاق پهن تر و قد بلندتر است. اين مدل شلوار بر خلاف ديگر مدل هاي تنگ، گشاد است و براي پوشيدن بسيار راحت و فوق‌العاده است و مي توان آن را با بسياري از لباس ها تركيب كرد و نتيجه خوبي گرفت.

مدل جديد شلوارها

كت هاي اوورسايز
كت‌هاي بلند و اورسايز به رنگ مشكي، زرشكي و آجري، كت‌هاي چهارخانه با تركيب‌هاي رنگي پاييزي از لباس هاي پرطرفدار امسال هستند. انتخاب اين كت ها به شما كمك ميكند تا استايل خاصي داشته باشيد. مي توانيد اين كت ها را با شلوار پارچه اي همرنگ كت ست كنيد تا بلندتر ديده شويد.

انواع ترنج كت ها
ترنج كُت يا همان كُت هاي باروني يكي از كاربردي ترين لباس هاي مناسب فصل پاييز هستند كه هميشه مُد بوده و در انواع رنگ ها در بازار موجودند. براي داشتن يك استايل رسمي با ترنج كُت كافي است آن را با شلوار جين مشكي، شوميز يا پليور و كفش پاشنه بلند ست كنيد و يا مي توانيد ترنج كت را با شلوار و بوت ست كرده و استايل كژوال يا نيمه رسمي براي خود بسازيد.

ترنج كت

شكت
شكت از تركيب دو كلمه ژاكت و شرت تشكيل شده و در واقع همچون پيراهن هاي مردانه طراحي و دوخته شده كه جايگزين خوبي براي ژاكت بوده و داراي جنس پارچه اي ضخيم است و حالت سبك و جنس نسبتا گرمي داشته و به عنوان لباس خانگي براي فصل پاييز مناسب مي باشد.

دورس
دورس يكي از لباس هاي گرم، راحت و آزاد، كژوال و پركاربرد براي فصول سرد سال مي باشد. دورس‌ها را با پارچه‌اي نسبتا ضخيم كه با ماشين گرد بافت توليد مي‌شود، طراحي مي‌كنند. براي داشتن يك استايل خوب پاييزي در خانه مي توانيد دورس بپوشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۷:۲۸ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)