سایت سایت .

سایت

ساخت قالب گوش

ساخت قالب گوش بعد از بررسی دقیق وضعیت گوش و پرده آن انجام می شود. قالب گوش، وسیله ای از جنس پلاستیک است که داخل گوش قرار می گیرد. این قالب دو نوع نرم و سخت دارد. قالب های نرم انعطاف پذیری بیشتری دارند.
به همین علت در زمان استفاده از آنها کمتر اذیت می شوید. البته تمیز کردن این قالب ها نسبت به نوع دیگر، سخت تر است. یکی از مزایای قالب های نرم این است که بهتر می توانند کانال گوش را ببندند.
قالب سمعک
سمعک ها از نظر شکل ظاهری به سمعک های داخل گوشی، پشت گوشی و رسیور در کانال تقسیم می شوند. سمعک های پشت گوشی به تنهایی قابل استفاده نیستند و نیاز به قالب دارند. برای سمعک های داخل گوشی هم احتیاج به قالب گیری می باشد. قالب گوش از چند بخش تشکیل شده که شامل مجرای خروجی، تیوب و لوله تهویه می شوند. وظیفه مجرای خروجی، انتقال صدا به مجرای گوش است. تیوب قالب هم صدا را از سمعک به مجرای گوش می فرستد. لوله تهویه که در برخی از قالب ها وجود دارد، موجب بهبود کیفیت صدا می گردد.
قالب سمعک چه وظایفی دارد؟
قالب سمعک صداها را از سمعک پشت گوشی به درون گوش انتقال می دهد. علاوه بر این از سوت زدن سمعک و نشت صدا جلوگیری می کند. یکی دیگر از وظایف قالب سمعک، نگه داشتن سمعک بر روی گوش است.

انواع قالب سمعک
سمعک وسیله ای است که برای بهبود کم شنوایی به کار می رود. استفاده همزمان سمعک و قالب آن موجب می شود تا فرد، کیفیت صدای بهتری را تجربه کند. قالب های سمعک را از جنس نرم و یا سخت می سازند. این قالب ها از طریق یک تیوب پلاستیکی ظریف به سمعک پشت گوشی متصل می شوند. به طور کلی امکان ساخت قالب های سمعک برای هر نوع سمعک با هر برندی وجود دارد.
مدل های قالب سمعک
قالب سمعک را به شکل های مختلفی می سازند. در این قسمت به برخی از آنها اشاره می کنیم.
قالب شل(Shell)
قالب نیمه شل
قالب CIC
قالب کانال
قالب لوله نازک
قالب اسکلتون
قالب سمعک جیبی
این نوع از قالب ها می توانند تمام قسمت صدفی گوش را پر کنند. قالب شل را به صورت تو پر می سازند و به همین علت نسبت به سایر قالب ها، سنگین تر است. بخش مارپیچ گوش هم جزء قالب به شمار می رود. برای افرادی که افت شنوایی ملایم تا شدید دارند، مناسب است.


دلایل قالب گیری گوش برای سمعک
- ثابت ماندن سمعک درون گوش
- جلوگیری از ورود صدای باد
- بهبود کیفیت صدا و کاهش مقدار نویز
نگهداری از قالب های گوش و سمعک
برای شستن این قالب ها از محلول آب ولرم و صابون استفاده نمایید و به وسیله یک پارچه نرم آنها را خشک کنید. برای این کار می توانید از برس های مخصوص کمک بگیرید. قبل از استفاده از قالب گوش، مطمئن شوید که کاملا خشک است. قالب گوش خود را به صورت منظم تمیز کنید تا آسیبی به آن وارد نشود.

رنگ قالب سمعک
قالب های سمعک را می توان با رنگ های مختلفی تهیه نمود. معمولا برای کودکان از قالب های رنگی استفاده می شود. با افزایش سن کودک نیاز به قالب گیری مجدد می باشد. آنها می توانند از رنگ های مختلف قالب سمعک استفاده کنند.

 


ساخت قالب گوش
برای ساخت قالب گوش و قالب سمعک چندین مرحله وجود دارد. این فرایند در 3 مرحله انجام می شود و فرد هیچ دردی در زمان قالب گیری احساس نمی کند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۰:۳۰ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)