سایت سایت .

سایت

بازسازی ظروف در تهران

بازسازی ظروف در تهران ، همه ما در آشپزخانه منزل خود، تعدادی ظروف تفلون داریم که ممکن است حالت نچسب بودن خود را از دست داده باشند. مثلا قابلمه هایی که غذا به ته آنها می چسبد و ته دیگ خوبی نمی دهند یا ماهیتابه هایی که در زمان سرخ کردن سیب زمینی ما را آزار می دهند و در نهایت، بعد از مدتی طولانی، سیب زمینی هایی خرد و له شده تحویل ما می دهند.

 


سیب زمینی هایی که در اثر چسبیدن به ته ماهیتابه مجبور می شویم با قاشق آنها را بکنیم و این باعث شده تا سیب زمینی های خرد شده و بد شکل نصیب ما شود. وضعیت اقتصادی جامعه و گرانی وسایل آشپزخانه باعث شده تا بسیاری از افراد برای صرفه جویی در هزینه ها، به فکر تعمیر و بازسازی ظروف قدیمی خود بیفتند و از خرید ظروف جدید خودداری کنند. این امر موجب شده تا برخی از کارخانه ها و کارگاه ها اقدام به بازسازی ظروف بکنند. در حال حاضر بازسازی ظروف با استقبال خوبی روبه رو شده است.

 


بازسازی ظروف 

 

 

 

تاریخچه بازسازی ظروف

 


یک شرکت امریکایی به نام دوپونت در سال 1938 ماده ای پلیمری به نام پلی تترافلئورواتیلن را معرفی و در بازار عرضه کرد. این ماده که با نام تجاری تفلون شناخته می شود، یک نوع پوشش نچسب و عایق الکتریسیته می باشد. از ویژگی های بارز تفلون می توان به مقاومت حرارتی بالا و مقاومت شیمیایی خوب آن در مقابل اسیدها و بازها اشاره کرد. ضریب نچسبی تفلون نسبت به پوشش های دیگر بیشتر بود. به همین علت برای ظروف از آن استفاده شد. این ماده توسط اداره نظارت بر غذا و داروی امریکا به عنوان پوشش مجاز برای ظروف پخت غذا تایید شد. در حالی که محققان در مورد استفاده از ظروف تفلون هشدار داده اند.

 


تاریخچه بازسازی ظروف 

 

 

 

بازسازی ظروف

 


زمانی که ظروف تفلون دچار خراش و آسیب می شوند، کیفیت آشپزی را کاهش می دهند. ضمن اینکه از طریق ترکیب با غذا وارد بدن ما می شوند و به این ترتیب سلامت ما را به شدت تهدید می کنند. در این شرایط بهترین راه حل، خرید ظروف جدید است. اما با شرایط بد اقتصادی، امکان این کار برای همه افراد فراهم نیست. بنابراین آنها می توانند از خدمات بازسازی و تعمیر ظروف استفاده نمایند.

 


بازسازی ظروف 

 

 

 

بازسازی چه ظروفی امکان پذیر است؟

 


در حال حاضر امکان بازسازی ظروف چدن، سرامیک، تفلون و گرانیتی وجود دارد. اما ظروف مسی و لعابی قابلیت بازسازی ندارند. ظرفیت گرمایی پایین ظروف مسی باعث می شود تا در کوره های حرارتی ذوب گردند.

 

 

 

پروسه بازسازی ظروف

 


این پروسه در مورد ظروف چدن و تفلون مشابه هم است. در این فرایند، تفلون به ظرف می چسبد و سپس ظروف 3-2 دفعه حرارت می بینند. در مرحله آخر، تفلون به مدت 17 دقیقه تحت حرارت 425 درجه قرار می گیرد. این مرحله در کوره های ریلی انجام می شود.

اگر در فرایند بازسازی، ظروف را با 400 درجه حرارت بسوزانند و به این ترتیب تفلون قدیمی را از بین ببرند و در ادامه فرایندی که گفته شد انجام شود، تفاوتی با روش درست کردن تفلون اصلی ندارد.

 

 

 

بازسازی ظروف در تهران

 


در حال حاضر افراد زیادی در زمینه بازسازی ظروف در تهران فعالیت می کنند. اما همه آنها اصول این کار را رعایت نمی کنند. مراکزی که عملیات بازسازی ظروف را مطابق با اصول و استانداردهای آن انجام می دهند، سلامتی افراد را به خطر نمی اندازند. شما می توانید بازسازی ظروف خود را به ما بسپارید. ما عملیات بازسازی ظروف را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهیم. مشتریان عزیز از سراسر تهران می توانند از خدمات ما استفاده نمایند. 

 


بازسازی ظروف در تهران

 

 

 

بازسازی ظروف نچسب با پوشش گرانیتی

 


مراحل بازسازی ظروف نچسب با پوشش گرانیتی به این صورت انجام می شود:

مرحله اول : جدا کردن ظروف با توجه به جنس آنها

مرحله دوم : قرار دادن در کوره حرارتی و حرارت دادن ظروف با توجه به ظرفیت گرمایی آنها

مرحله سوم : جدا کردن روکش داخلی و خارجی ظروف با استفاده از ترکیب هوای پرفشار و سندبلاست

در این مرحله، جداسازی روکش ها به صورت کامل انجام می شود تا اثری از مواد قبلی باقی نماند.

مرحله چهارم : نصب یک پوشش جدید چند لایه از جنس گرانیت مرغوب

مرحله پنجم : پاشش رنگ دلخواه بر روی قسمت های خارجی

مرحله ششم : روکش شدن قسمت داخلی ظروف با گرانیت

مرحله هفتم : رنگ کاری قسمت خارجی و در نهایت قابل استفاده شدن ظرف

 

 

 

بازسازی ظروف چدنی

 


چدن یک آلیاژ مقاوم می باشد و هزینه و زمان زیادی صرف تولید آن در صنعت می شود. این امر باعث شده تا ارزش بالایی داشته و بازسازی این ظروف مقرون به صرفه باشد.

 

 

 

مراحل بازسازی ظروف چدنی

 


در ابتدا ظروف را بر اساس جنس و ضخامت آنها جدا می کنند. سپس پوشش قبلی و یا آسیب دیده ظروف را می سوزانند. این کار به صورتی انجام می شود تا به چدن خام برسند. در ادامه، ظروف را جرم گیری می کنند. برای این کار از ترکیب باد و ماسه استفاده می شود تا اثری از پوشش قبلی چدن باقی نماند. سپس، یک پوشش دو یا چند لایه گرانیتی بر روی ظرف ایجاد می کنند که تعداد لایه آن به ضخامت موردنظر برای ظرف بستگی دارد. در نهایت هم قسمت بیرونی ظروف را رنگ می کنند.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۵:۲۷ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)