سایت سایت .

سایت

فلاشینگ نما

فلاشینگ نمانمای ظاهری ساختمان یکی از بخش های مهم در ساختمان است. نما در ارزش و قیمت ساختمان تاثیر زیادی دارد. فلاشینگ نما یکی از راه ها یی است که با استفاده از آن می توان به آسانی نمای ساختمان را طراحی کرد.

فلاشینگ، یک پوشش فلزی است که از دیوارهای خارجی ساختمان را در برابر عوامل محیطی و شرایط اقلیمی مختلف محافظت می کند. از این پوشش برای دیوار پشت بام و حیاط نیز استفاده می شود.

فلاشینگ نمای ساختمان
به طور کلی می توان گفت هر نوع پوشش خمکاری شده که برای پوشاندن نقاط مختلف مورد استفاده قرار می گیرد را می توان فلاشینگ یا فلاشینگ نما نامید. این روز ها انواع مختلف ساندویچ پانل سقفی، دیواری و غیره در ساختمان­ ها بکار می رود. فاصله بین درز این محصولات جلوه خوبی ندارد. به همین علت از ورق هایی به نام فلاشینگ نما برای پوشش درزها استفاده می شود. این ورق ها در محل اتصال دیوارها و سقف نصب می شوند و درز بین آن ها را پنهان می ­کنند.

فلاشینگ ساختمان چیست؟

انواع مدل­ های فلاشینگ
فلاشینگ ها انواع مختلفی دارند و از نظر طرح، رنگ و ابعاد به انواع فلاشینگ تقسیم می شوند.

فلاشینگ نبشی (L)
از این مدل فلاشینگ نما برای گوشه ها، محل اتصال دو دیوار، نقاط اتصال سقف به دیوار، پوشش درزهای بین سقف و دیوار از داخل یا خارج به صورت افقی استفاده می شود. لبه­ های این نوع فلاشینگ دارای خم به سمت داخل یا خارج است که به استحکام بیشتر کمک می­کند. فلاشینگ نبشی برای عایق­بندی کامل‌ تر و بهتر نیز مورد استفاده قرار میگیرد. به صورت پیش فرض لبه هایی با سایز 10*10 و 5*5 دارد. ابعاد این نوع فلاشینگ، با توجه به محل مورد استفاده، متفاوت هستند. بنابراین می­توان در ابعاد دلخواه سفارش داد.

فلاشینگ نبشی

فلاشینگ مدل L

فلاشینگ مدل یو (U)
این مدل از فلاشینگ، ظاهری یو (U) شکل دارد. فلاشینگ مدل یو از اتصال دو صفحه به صورت قائم ساخته می‌شود. لبه های دو طرف یو به سمت داخل خم شده اند. یکی از پرمصرف‌ترین انواع فلاشینگ می باشد و برای پوشش دور تا دور و حاشیه، پوشاندن محل اتصال و درزبندی ساندویچ پانل‌ها به کار می‌رود. مهم ترین مزیت این نوع فلاشینگ نسبت به سایر انواع آن، استحکام بسیار بالا و مقاومت آن است. لبه‌های فلاشینگ مدل U کمک می‌کنند تا موجی در نما ایجاد نشود. این مسئله تاثیر زیادی در زیبایی نما دارد.

این نوع فلاشینگ با ابعاد پرمصرف زیر تولید و آماده تحویل می باشد ولی در صورت لزوم قابل سفارش گیری در ابعاد، رنگ و مقاطع مختلف با ضخامت های متفاوت می باشد:

ابعاد فلاشینگ مدل یو

مورد مصرف

5*4*5

مناسب برای حاشیه ساندویچ پانل دیواری ضخامت 4 سانتی متر

5*5*5

مناسب برای حاشیه ساندویچ پانل دیواری ضخامت 5 سانتی متر

5*6*5

مناسب برای حاشیه ساندویچ پانل دیواری ضخامت 6 سانتی متر

8*8*8

مناسب برای حاشیه ساندویچ پانل دیواری ضخامت 4 و 5 سانتی متر

 

فلاشینگ ساختمان مدل U

 

فلاشینگ مدل سه پله (Z)
این نوع فلاشینگ برای قسمت حاشیه‌ی جلویی ساندویچ پانل سقفی، بخش آبریز و قسمت زیرین ساندویچ پانل دیواری به کار می رود. مانع نفوذ آب می­شود و از تابش مستقیم نور آفتاب به ورق‌ ها و پانل‌ ها جلوگیری می نماید.

فلاشینگ نمای مدل سه پایه، لبه‌های خمیده‌ای دارد‌. این خمیدگی باعث می‌شود تا از این نوع فلاشینگ به عنوان پوشش و محافظ در برابر نفوذ آب و عوامل جوی و نور آفتاب استفاده شود. به این ترتیب از پوسیدگی یا خرابی ورق‌ها و پانل‌ها جلوگیری می کنند.

این نوع فلاشینگ با ابعاد پرمصرف زیر تولید و آماده تحویل می باشد. ولی در صورت لزوم قابل سفارش گیری در ابعاد، رنگ و مقاطع مختلف با ضخامت های مختلف می باشد:

ابعاد فلاشینگ مدل سه پله

مورد مصرف

5*4*5

مناسب برای حاشیه ساندویچ پانل دیواری ضخامت 4 سانتی متر

5*5*5

مناسب برای حاشیه ساندویچ پانل دیواری ضخامت 5 سانتی متر

5*6*5

مناسب برای حاشیه ساندویچ پانل دیواری ضخامت 6 سانتی متر

 

فلاشینگ نما مدل Z

 

فلاشینگ مدل تاج
فلاشینگ مدل تاج را می‌توان در زاویه‌های مشخص طراحی و تولید کرد. این مدل فلاشینگ در سقف‌های دو شیب، محل شکست یا تاج و پوشش موج ساندویچ پانل‌ها کاربرد دارد. خمیدگی این فلاشینگ نما باعث شده تا از آن برای اتصال دو سقف به یکدیگر استفاده شود. تفاوت عمده فلاشینگ مدل تاج با انواع دیگر ، جزئیات ظاهری آن است. این فلاشینگ نما از اجزای متفاوتی تشکیل می‌شود. اجزای آن شامل سه بخش رویه، فوم درزگیر و فلاشینگ زیره است که فرآیند درزبندی را بهتر انجام می‌دهند. سقف را از قسمت زیرین به خوبی می‌پوشانند و در نهایت برای پوشش کامل ساندویچ پانل‌ها انتخاب بسیار مناسبی است.

فلاشینگ ساختمان مدل تاجفلاشینگ نما دل تاج

مزایای نصب فلاشینگ نما
فلاشینگ برای پنهان کردن خرپای شیروانی، ایجاد نمای ساختمان بهتر و زیباتر در زیر سقف شیروانی نصب می شود. به همین دلیل در طراحی نما طرفداران زیادی پیدا کرده است. ورود باد در سازه و پیچیدن باد موجب کنده و خراب شدن شیروانی سقف می‌گردد. فلاشینگ نما با ممانعت از ورود باد، از این اتفاق جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، با عایق بندی نقاط مستعد رطوبت و ایجاد آب بندی سقف و لبه پنجره، از ورود آب به داخل ساختمان و آسیب به نمای داخلی و خارجی پیشگیری می کند. همچنین فلاشینگ ها قابلیت رنگ آمیزی دارند که زیبایی ساختمان را دو چندان می‌کنند. از دیگر مزایای فلاشینگ نما در ساختمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوشش درزها
افزایش مقاومت
ایجاد ظاهری زیبا برای طراحی نمای ساختمان
مواد اولیه مورد استفاده در ساخت فلاشینگ ساختمان
سازه با توجه به نوع کاربردی که دارد با مواد اولیه و جنس‌های مختلفی ساخته شده است. معمولا برای ساخت فلاشینگ از ورق‌های رنگی و گالوانیزه، رنگ کوره یا الکترواستاتیک، ورق سیاه روغنی، ورق فولادی ضد زنگ و ورق آلومینیومی استفاده می‌شود. کیفیت فلاشینگ­ها را می­توان با میزان مقاومت و عدم نفوذپذیری در مقابل آب سنجید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۹:۴۴ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)