سایت سایت .

سایت

آشنایی با داروی کلیدینیوم سی از دسته داروهای گوارشی

کلیدینیوم سی از دسته داروهای گوارشی می باشد که برای درد روده و معده مورد استفاده قرار می گیرد . همان طور که می دانید داروهای زیادی برای درمان معده وجود دارند که مصرف می شوند اما این دارو یکی از داروهای پرمصرف در این زمینه می باشد و به خصوص برای درمان معده دردهای عصبی مورد استفاده قرار می گیرد . برای آشنایی بیشتر با این دارو با پرشین وی همراه باشید.

موراد مصرف کلیدینیوم سی
کلیدینیوم سی یکی از داروهای پر مصرف می باشد که در ناراحتی های معده و روده مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو ترکیبی از دو داروی کلیدینیوم و کلرودیازپوکساید می باشد .

کلیدینیوم یک داروی آنتی کولینرژیک و ضد اسپاسم می باشد که به کاهش نشانه های پیچش و درد در معده و روده ها کمک می نماید . این دارو به این صورت عمل می کند که با آهسته کردن حرکات طبیعی دستگاه گوارشی و شل کردن عضلات معده و روده ها این کار را انجام می دهد.

‏کلرودیازپوکساید از دسته داروهای آرام بخش بنزودیازپینی می باشد که به کاهش اضطراب کمک می کند عملکرد این دارو منجر به انتقال پیام آرام بخش در مغز و اعصاب می شود .

این دارو در برخی موقعیت ها در ناراحتی های گوارشی بسیار کارآمد می باشد . از جمله موارد استفاده ی این دارو ، در کنترل علائم ناشی از بیماری سندروم روده ی تحریک پذیر (IBS) می باشد.

پیش از مصرف

-در صورتی که سابقه ی مشکلات پروستات ، مشکلات چشمی مانند گلوکوم (آب سیاه) مشکل در دفع ادرار یا مشکلات مجاری ادراری ، هرگونه ناراحتی گوارشی ، عفونت ، زخم گوارشی ، جراحی گوارشی ، تیروئید پرکار ، فشار خون بالا و … پزشک خود را مطلع کنید.

منبع:پرشین وی 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۳:۱۱ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)