سایت سایت .

سایت

اولین گرگ شبیه‌سازی شده جهان در چین متولد شد


دانشمندان چینی می‌گویند با برداشتن اولین قدم‌ها در شبیه‌سازی حیوانات، راه را برای نجات برخی از گونه‌های در خطر انقراض هموار کرده‌اند.

مایا گرگ قطبی پشمالو با چشمان درشت شبیه به تمام توله‌های عادی است. بااین‌حال، او در آزمایشگاهی در پکن شبیه‌سازی شد و از یک مادر جایگزین، سگی از نژاد بیگل به دنیا آمد. نشریه تلگراف گزارش می‌دهد،‌ این اولین اقدام علمی است که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به نجات گونه‌های در خطر انقراض سراسر جهان کمک زیادی کند. در شبیه‌سازی مایا از روشی شبیه به دالی استفاده شد. دالی گوسفند شبیه‌سازی شده‌ای بود که در سال ۱۹۹۶ در اسکاتلند به دنیا آمد.

دانشمندان سلول‌های پوست یک گرگ ماده ۱۶ ساله را گرفتند و درون تخمک‌های یک سگ بیگل (که پیش از این از محتویاتش تخلیه شده بود) کاشتند. تخمک و سلول‌های اهدایی با هم ترکیب شدند و جنینی را شکل دادند که بعدا به مادر جایگزین منتقل شد.

مایا در ماه ژوئن (خرداد) متولد شد، اما محققان شرکت بیوتکنولوژی سینوژن تصمیم گرفتند ۱۰۰ روز منتظر بمانند تا از سلامت او اطمینان حاصل کنند. حال محققان این شرکت ویدئویی از بازی توله گرگ با مادرش را منتشر کرده‌اند. مه جیدونگ، مدیر عامل شرکت سینوژن در این رابطه گفت که تولد مایا پیشرفت بزرگی در حفاظت و پرورش حیوانات وحشی و در خطر انقراض است.

منبع:باحال مگ


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۰:۰۰ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)