سایت سایت .

سایت

33 منبع غنی کلاژن و بهترین خوراکی ها برای جوان سازی و ضد پیری پوست

33 منبع غنی کلاژن و بهترین خوراکی ها برای جوان سازی و ضد پیری پوست
کلاژن، همان چیزی که نامش را با هر جستجو برای راه ضد پیری پوست و صورت، می بینید و برایتان تکرار می شود همیشه در مکمل ها و داروهای موجود در بازار یافت نمیشود و مثل همیشه خداوند پاسخ هر نیاز ما را در طبیعت شگفت انگیزش قرار داده است پس آنها را شناخته و مصرف کنید تا هرچه بیشتر در حفظ زیبایی و جوانی صورت خود توانا باشید. لیست کامل مواد مغذی حاوی کلاژن را با هم در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک مشاهده خواهید کرد.

گوشت روی استخوان
استخوانها حاوی بافت ژله ای اند که هنگام جوشیدن در آب آزاد می شود، همچنین کلاژن موجود در مرغ و بوقلمون برای سلامت استخوان ها و پوست مفید است؛ البته گوشت مرغ و دام ارگانیک که به طور طبیعی پروش یافته اند.

استیک گوشت

برگ های سبز تیره سبزیجات
همه ما می‌دانیم سبزیجات غنی از مواد مغذی هستند اما ممکن است ندانیم که می توانند از تجزیه کلاژن جلوگیری کنند کلروفیل و ویتامین ث موجود در گیاهان به افزایش کلاژن کمک می کند علاوه بر اینها کلروفیل فعالیت آنتی اکسیدانی قوی برای مبارزه با را رادیکال های آزاد و آسیب یو وی که منجر به پیری زود رس می شوند می کنند.

برگ سبزیجات تیره

میوه و سبزیجات قرمز
لیکوپن موجود در این میوه و سبزیجات تولید کلاژن را بالا می برد بنابراین باید سعی کنید در رژیم تان فلفل قرمز، سیب زمینی، هویج، گوجه پخته شده بگنجانید.

کلاژن پوست

مرکبات
مرکبات حاوی ویتامین ث هستند که به پیوند اسید آمینه و با سازی پوست کمک می کند این فرایند برای تشکیل کلاژن لازم است ویتامین ث پوست را در برابر سموم محافظت می کند و در تجزیه کلاژن نقش دارد بنابراین لیمو، پرتقال، گریپ فورت بخورید.

میوه ها

تخم کدو
تخم کدو منبع روی است و به عنوان آنتی بیوتیک برای تشکیل کلاژن عمل می کند هم چنین روی فرایند التیام را بالا می برد و غشای سلول را سالم نگه می دارد روی در اسفناج، لوبیا قرمز، گردو، بادام یافت می شود.

خواص کدو

تخم مرغ
تخم مرغ یکی دیگر از منابع طبیعی کلاژن است. پوست تخم مرغ و زرده آن حاوی کلاژن هستند. در حقیقت، استفاده از پوست تخم مرغ یک درمان طبیعی برای افزایش سلامت مفاصل به خاطر محتوای سلول های سازنده کلاژن است. علاوه بر این، تخم مرغ نیز دارای مقدار بالایی از گوگرد است که برای تولید کلاژن لازم است گوگرد به حذف سموم از بدن کمک می کند.

تخم مرغ

هویج
نه تنها برای درمان آکنه، بلکه برای سنتز کلاژن به دلیل محتوای بالای ویتامین آ خوب هستند. در حقیقت، هویج کمک می کند تا کشش پوست افزایش یابد، کلاژن را احیا میکند و جریان خون به پوست را افزایش می دهد. مصرف هویج تولید چربی را کاهش می دهد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۸:۴۰ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)