سایت سایت .

سایت

تغذیه پیشگیری از آنفولانزا و بخور نخورهایی برای جلوگیری از تشدید بیماری

افراد معمولا در بیماری هایی مثل آنفولانزا میل زیادی به غذا خوردن ندارند ، اگرچه که مواد غذایی خاصی وجود دارد که می تواند به ریکاوری و بهبود این افراد کمک کند. هنگام ابتلا به بیماری آنفولانزا باید به اندازه کافی از غذاهای مقوی و مایعات استفاده کرد تا بدن قوی و هیدراته شود و ریکاوری بعد از آنفولانزای او زودتر انجام شود. در این قسمت از نمناک به شرح این که چه غذاهایی به شما کمک می کند و چه غذایی آسیب بیشتری به شما وارد می کند، خواهیم پرداخت :

 


غذاهایی که به ریکاوری آنفولانزا کمک می کنند، شامل موارد زیر می باشند :

- سوپ مرغ

 


مطالعات نشان می دهد که مواد تشکیل دهنده سوپ مرغ باعث مبارزه با التهاب می شود و پاسخ های التهابی به بیماری را کاهش می دهد ، سوپ مرغ همچنین راه بینی و گلو را باز می کند و فرد راحت تر نفس می کشد.

 


سوپ های دیگر نیز مثل سوپ سبزیجات اثرات مشابه برای فرد دارد که سوپ ها علاوه بر مقوی بودن، راحت هضم می شوند و می توان به راحتی آن را آماده کرد و همچنین حاوی آب هستند که آبرسانی به بدن را افزایش می دهند.

 


بخور نخورهای آنفولانزا 

 


- سیر

 


سیر همچنین دارای خواص ضد ویروس و ضد باکتری هستند ، این ماده به فرد کمک می کند تا سیستم ایمنی خود را بهبود ببخشد و با عفونت هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی مبارزه کند.

 


این ماده در طی آزمایشی روی 146 بیمار به مدت سه ماه تست شده و نتیجه نشان داده که سیر می تواند سرماخوردگی و آنفولانزا را در مدت کوتاهی بهبود ببخشد.

 


- غذا های حاوی ویتامین c

 


میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین c می توانند سیستم ایمنی شما را تقویت کنند ، سطح بالای ویتامین c را می توان در مواد غذایی زیر یافت :

 


- فلفل تند یا شیرین به هر رنگی

 


- آب پرتقال یا نارنج

 


- گیرپ فروت

 


- کیوی

 


- مرکباتی مثل لیمو

 


- تمشک آبی، قرمز و بنفش

 


- انگور بنفش یا قرمز

 


- بروکلی خام

 


- سبزیجات برگ دار و خام

 


بسیاری از میوه های حاوی ویتامین c، منبع عالی از فلاوونیدها هستند که فواید زیادی برای سلامتی فرد دارند ، به طور مثال فلاوونید ها خطر ابتلا به مشکلات و عفونت های تنفسی را پایین می آورد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۷:۲۶ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)