سایت سایت .

سایت

تعمیر گیربکس

گیربکس قطعه ای است که نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخ های ماشین انتقال می دهد و از این طریق باعث حرکت آن می گردد. این قطعه، رابط بین موتور و چرخ های ماشین می باشد.
در لغت نامه زبان فارسی به معنای جعبه دنده می باشد. در فرهنگ معین به جعبه ای گفته می شود که دنده ها در آن قرار دارند و قدرت حرکت موتور به این جعبه منتقل می شود. سپس به کمک این دنده، به قسمت های دیگر انتقال می یابد. در این مطلب می‌خواهیم در مورد گیربکس اتوماتیک و دیگر انواع گیربکس برای شما توضیح دهیم.

تاریخچه گیربکس
مطالعه منابع مختلف نشان می دهد که مردم یونان باستان اولین افرادی بودند که اجسامی شبیه به چرخ دنده های امروزی ساختند. آنها این چرخ دنده ها را از چوب ساخته و با چربی حیوانی روغن کاری می نمودند. با استفاده از این ابزار، اجسام سنگین مانند مصالح را جابه جا می کردند. در برخی موارد هم ، این دستگاه را برای انتقال آب از سطحی به سطح دیگر به کار می بردند.
در قرن 18 میلادی و همزمان با انقلاب صنعتی در انگلستان، گیربکس های امروزی ساخته شدند. در آن زمان در صنعت نساجی مورد استفاده قرار می گرفتند.
امروزه پیشرفت های زیادی در زمینه چرخ دنده ها صورت گرفته است. اما در آینده شاهد پیدایش نسل جدیدی از گیربکس ها با قابلیت های بیشتر و ابعاد مناسب تری خواهیم بود.
وظایف گیربکس :
تنظیم ، کنترل و انتقال قدرت از یک منبع چرخان به بخشی دیگر :  تعمیر گیربکس باعث انتقال قدرت از موتور به قسمت های دیگر می شود. به عبارتی به راننده کمک می کند تا بتواند خودرو را با سرعت های مختلف در شرایط متفاوت کنترل کند.
– پیشگیری از سرعت های ناخواسته : در جاده ها و سطوح شیبدار به راننده کمک می کند تا اختیار سرعت اتومبیل را در دست داشته باشد.
– تنظیم جهت حرکت خودرو : گیربکس، شرایطی را فراهم می کند تا خودرو به جلو یا عقب حرکت کند. همچنین به خودرو قدرت حرکت معکوس می دهد.
– امکان درجا کار کردن موتور : در برخی مواقع که نیاز به حرکت نیست، اما باید موتور فعال باشد، مانع انتقال نیروی موتور به چرخ ها می شود.
ساختمان کلی گیربکس :
در ساختمان یک گیربکس، تعدادی چرخ دنده وجود دارد که بر روی هم سوار شده اند. هر چرخ دنده نشان دهنده یک دنده بر روی دسته دنده خودرو می باشد. همه افرادی که رانندگی می کنند، به دفعات زیادی با دسته دنده سر و کار دارند. این دسته، رابط بین راننده و گیربکس می باشد. هر بار که راننده، دنده را تغییر می دهد به گیربکس فرمان می دهد که از چه چرخ دنده ای برای انتقال قدرت استفاده کند. ساختمان کلی در گیربکس های اتومات هم به این شکل می باشد.
.گیربکس دستی (Manual):
در این نوع از گیربکس ها، راننده با فشردن پدال کلاچ، قدرت را به گیربکس منتقل می کند. سپس از طریق چرخ دنده ها، به محور خروجی و بعد چرخ ها انتقال می یابد.
راننده باید با تعویض دنده به وسیله دسته دنده و فشار پدال به درگیری کلاچ با موتور کمک نماید. در این حالت، کنترل خودرو کاملا در دست راننده می باشد. او با تصمیم خود، سرعت خودرو را افزایش یا کاهش می دهد.
– گیربکس ترتیبی (غیر سنکرونیزه): عملکرد این گیربکس ها به صورت منظم و پشت سر هم می باشد. برای انتقال از سرعت 2 به 4 باید اول به سرعت 3 و بعد به 4 برود. به این معنی که امکان تعویض مستقیم دنده از 2 به 4 وجود ندارد. این مسئله شرایط سختی را برای رانندگان فراهم می نمود.
امروزه این گیربکس ها در موتورها مورد استفاده قرار می گیرند و در خودروها به کار نمی روند.
– گیربکس غیر ترتیبی (سنکرونیزه): در این نوع گیربکس ها، برخلاف نوع قبل، تعویض دنده به صورت منظم و پشت سر هم نمی باشد. امروزه در بسیاری از سواری ها از این نوع گیربکس استفاده می شود. در این شرایط امکان انتقال سرعت از 2 به 4 وجود دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۶:۴۱ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

حقایق جذاب و جالب درباره اولین آنلاین شاپ دنیا

حدوداً 40 سال پیش؛ تکنولوژیِ مربوط به تبادل اطلاعات الکترونیکی یا تله شاپینگ روی کار آمد و کم کم در دنیای مدرن امروزی پیشرفت کرد. تاریخچه تجارت الکترونیکی تقریباً با تاریخچه اینترنت شبیه به هم است. آنلاین شاپ هم زمانی روی کار آمد که اینترنت همگانی شد و مربوط به سال 1991 می باشد.


آمازون یکی از اولین سایت های تجارت الکترونیکی در آمریکا بود که شروع به فروختن محصولات به صورت آنلاین کرد و هزاران بیزینس و تجارت، آن را دنبال کردند. راحتی، امنیت و تجربه کاربری لذت ‌بخش درتجارت الکترونیکی دلایلی بود که به خاطرش آنلاین شاپینگ گسترش پیدا کرد که در این قسمت از نمناک قصد داریم در مورد آن بیشتر توضیح دهیم.

اولین آنلاین شاپ توسط چه کسی و چه زمانی کلید خورد؟
آنلاین شاپ در سال 1979 توسط سرمایه گذاری به نام مایکل آلدریچ در بریتانیا روی کار آمد؛ کسی که توانسته بود تلویزیون های قدیمی را تبدیل به تلویزیون های چند کاربره کند. این سیستم ها به طور جدی از سال 1980 روی کار آمدند؛ در واقع آن ها توانستند از طریق ارتباط خط تلفن روی کامپیوتر تبادلات را به وجود بیاورند که اولین بار این کار در بریتانیا، ایرلند و اسپانیا انجام شد.

این شخص آغازگر راه آنلاین شاپ بود و اختراع او یکی از اولین ابزارهای ارتباطی بود که امکان ارتباطات جمعی و تعاملی را فراهم کرد اما پرهزینه بود و تا قبل از زمانی که اینترنت گسترده تر شود، برای اکثر مشاغل از نظر مالی منطقی نبود.

مدتی بعد و در سال 1982، اولین شرکت تجارت الکترونیک جهان راه اندازی شد و این شرکت، بورس کامپیوتر بوستون (BCE) یک بازار آنلاین برای خرید و فروش کامپیوترهای دست دوم برای مردم بود.

مدتی بعد تاسیس یک کتابخانه آنلاین توسط فردی به نام چارلز استاک در سال 1992 اتفاق افتاد. او یکی دیگر از اولین کسانی بود که تجربه آنلاین شاپ را در اختیار مردم قرار داد. استفاده از این کتابخانه از طریق اینترنتِ دایال آپ بود که تقریباً سه سال قبل از پیدایش آمازون این کار را انجام داد. در سال 1994 یک فضای گسترده تر ایجاد کرد و یک سایت به نام Books.com تاسیس شد.

منبع:نمناک


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۲:۲۶ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

بهترین کلینیک پوست در شمال تهران

بهترین کلینیک پوست در شمال تهران محل مناسبی است تا افراد بتوانند مشکلات پوستی خود را برطرف کنند. علاوه بر این کسانی که می خواهند سلامت، زیبایی و جوانی پوست خود را برای مدت طولانی تر حفظ کنند، می توانند از خدمات کلینیک های پوست و زیبایی استفاده نمایند. داشتن یک پوست صاف و یکدست تاثیر زیادی بر زیبایی چهره ی افراد دارد. با توجه به اینکه، زیبایی دغدغه ی بسیاری از مردان و زنان است، آنها همواره به دنبال روش هایی برای زیبایی بیشتر هستند. اگر شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که به زیبایی چهره ی خود اهمیت می دهید، با ما همراه باشید. در این آگهی می خواهیم شما را با بهترین کلینیک پوست در شمال تهران آشنا کنیم.

بهترین کلینیک پوست در شمال تهران
بهترین کلینیک پوست در شمال تهران خدمات متنوعی را به مراجعین عزیز ارائه می دهد. از جمله این خدمات می توان به هایفوتراپی، لیزر، لیفت صورت با نخ، تزریق ژل و بوتاکس، لایه برداری، پاک کردن تتو، میکرودرم، برداشتن خال و ... اشاره کرد. یکی از پر طرفدارترین خدمات بهترین کلینیک پوست در شمال تهران، لیزر است. لیزر برای رفع موهای زائد و جوانسازی پوست به کار می رود. یکی از دغدغه های همیشگی افراد، رفع موهای زائد می باشد. امروزه با کمک لیزر می توان در مدت کوتاهی از شر موهای زائد خلاص شد. لیزر برای جوانسازی پوست هم کاربرد دارد. با استفاده از لیزر می توان لک های روی پوست را برطرف نمود. در این روش، زنجیرهای مولکولی سلول های پوست آسیب دیده را به صورت لایه لایه برمی دارند. این کار را ادامه می دهند تا ظاهر پوست کاملا نرم و یکنواخت شود. لیزر جوانسازی پوست مزایای زیادی دارد. بهترین کلینیک پوست در شمال تهران برای کاهش چین و چروک صورت، اصلاح زخم ها و رفع اختلالات پوستی از لیزر بهره می برد. برای بهره مندی از خدمات بهترین کلینیک پوست در شمال تهران با شماره های موجود در آگهی تماس بگیرید.

 

متخصص پوست در شمال تهران
متخصص پوست در شمال تهران ، فردی ماهر و باتجربه است و برای رفع چین و چروک پوست از روش بوتاکس استفاده می کند. بوتاکس نام تجاری سمی است که توسط باکتری کلوستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. متخصص پوست در شمال تهران دوز مشخصی از این سم را در خطوط دور چشم، خطوط اخم، روی پیشانی و صورت تزریق می کند. این کار باعث می شود تا عضلات این نواحی به طور موقت صاف شوند. در هنگام خندیدن یا اخم کردن، عضلات خاصی از صورت منقیض می شوند. این امر موجب ایجاد خطوطی روی صورت می شود. با تزریق بوتاکس، فعالیت های عضلانی صورت کاهش پیدا می کند و خطوط روی پیشانی، اطراف چشم ها و صورت صاف می شوند. معمولا تاثیر بوتاکس 6-3 ماه باقی می ماند و بعد از این مدت باید دوباره تزریق انجام شود. متخصص پوست در شمال تهران با مهارت خود می تواند تزریق بوتاکس را در عرض 15-10 دقیقه انجام دهد. بوتاکس یک روش کم تهاجمی است که مورد استقبال بسیاری از زنان و مردان قرار گرفته است. دیسپورت (انگلیس)، نورونوکس (کره جنوبی) و مسپورت (ایران) جزء برندهای معروف بوتاکس می باشند. اگر شما هم تمایل دارید تا برای از بین بردن چین و چروک پوست خود از بوتاکس استفاده کنید می توانید با شماره های درج شده در آگهی تماس بگیرید. این شماره ها متعلق به متخصص پوست در شمال تهران می باشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۵:۵۴ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

کار درمانی در شرق تهران


چرا امید شرق را انتخاب کنیم.
کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی امید شرق یکی از بزرگترین و مجهزترین کلینیکهای کار درمانی در شرق تهران واقع در بزرگراه رسالت در تهرانپارس و دارای مجوز رسمی از سازمان نظام پزشکی می باشد.مدیریت بخش کاردرمانی خانم مهرنوش گودرزی کارشناس ارشد کاردرمانی و مدیریت بخش گفتاردرمانی خانم سکینه چراغی کارشناس ارشد گفتاردرمانی می باشد. تمامی درمانگرهای کلینیک دارای تحصیلات دانشگاهی بوده و به صورت تخصصی مشغول به فعالیت می باشند. امید شرق با بیش از ۱۲ سال سابقه کاری با کادری مجرب و متعهد آماده ارائه خدمات به صورت ارزیابی و درمان در دو گروه کودکان و بزرگسالان می باشد. خدمات کلینیک شامل: کاردرمانی، گفتاردرمانی، بازی درمانی و روانشناسی است.
بیشتر بدانید
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۲:۱۸ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

دستگاه اسمز معکوس

دستگاه اسمز معکوس RO و تصفیه آب خانگی


 

 

 

تصفیه آب به روش اسمز معکوس چیست؟
هر گاه دو محلول آب با غلظت های متفاوت نمک، توسط یک غشاء نیمه تراوا، که فقط امکان عبور آب را فراهم می سازد، از هم جدا شده باشند، به صورت طبیعی آب از سمت محلول رقیق به سمت محلول غلیظ منتقل می شود. این فرایند تحت فشاری انجام می شود که آن را فشار اسمزی Osmotic Pressure” ” می نامند:

Π = RT.n / V = R.T.C
:Where
ח( Osmotic pressure (Pa:
(T: Temperature (°K
(R: Ideal gas constant = 8.314 (J/ mol.° K
(C: Concentration gradient (difference

فرآیند اسمز و اسمزمعکوس Osmosis and Reverse Osmosis
دستگاه اسمز معکوس RO

اسمزمعکوس RO) Reverse Osmosis) اسمز Osmosis

حال چنانچه فشاری به اندازهP> )P) روی محلول غلیظ وارد شود، جهت انتقال آب، معکوس می شود. به این ترتیب، آب از محلول شور جدا می شود و آب شیرین تولید می گردد.

 

برای آب دریاP:400-600 psi (23-27atm) و برای آب لب شور100-150 psi

جنس غشاء سیستم اسمز معکوس (RO)
استات سلولز

پلی آمیدهای حلقوی (B9 برای TDS پائین وB10T برای TDS بالا)

مشکل اصلی غشا گرفتگی یا Fouling می باشد

اصول و مزایای فرآیندهای فیلتراسیون غشایی سیستم اسمز معکوس (RO)
فیلتراسیون غشایی: فرآیند فیزیکی با استفاده از غشاهای نیمه تراوا جهت حذف ذرات و نمک ها با راندمان بالا و کمترین هزینه های عملیاتی

4 فناوری غشایی که بستگی به اندازه ذرات / مولکولهای حذف شده دارد:

 

نانوفیلتراسیون و دستگاه اسمز معکوس Nanofiltration and Reverse Osmosis
نانو فیلتراسیون و اسمز معکوس تنها فن آوری های غشایی هستند جهت حذف یون / نمک از آب!

اسمز معکوس RO چگونه کار می کند؟

فرآیند اسمز OSMOSIS

 

فشار اسمزی Osmotic pressure π

 

اسمز معکوس Reverse Osmosis

 

نحوه توسعه غشاهای اسمز معکوس Development of Reverse Osmosis Membranes

 

غشای کامپوزیت فیلم نازک سیستم اسمز معکوس RO

Thin film composite RO membrane

 

فیلتراسیون غشای متقاطع سیستم اسمز معکوس RO

Crossflow RO membrane filtration


ساختار ماژول غشای کامپوزیت فیلم نازک سیستم اسمز معکوس RO

Structure of thin film composite membrane module

 

ساختار ماژول های فیلتر غشای متقاطع سیستم اسمز معکوس RO

Structure of thin film composite membrane module

 

تصویر غشای کامپوزیت فیلم نازک سیستم اسمز معکوس RO

Thin film composite RO membrane module

 

تأثیر دمای آب بر سیستم اسمز معکوس RO


تأثیر فشار عملیاتی بر سیستم اسمز معکوس RO

Operation pressure influence on reverse osmosis

 

 

RO Membrane systems, concentration factor

 

:Example
Recovery = 75 % = 0,75
CF = 1:1-0,75 = 1:0,25 = 4
i.e. there will be a 4-fold salt concentration in the reverse osmosis

concentrate so a 4-fold osmotic pressure

مثال:
راندمان = 75٪ = 0،75
فاکتور تغلیظ CF = 1: 1-0،75 = 1: 0،25 = 4
یعنی هنگامیکه غلظت نمک در پساب سیستم اسمز معکوسRO 4 برابرباشد، فشار اسمزی 4 برابر وجود خواهد داشت.

راندمان حذف املاح محلول در سیستم اسمز معکوس RO

RO Membrane systems, salt pasغیر مجاز می باشدe/salt rejection


Salt rejection (%) = 100 – Salt pasغیر مجاز می باشدe
راندمان حذف املاح محلول در سیستم اسمز معکوس RO تحت تأثیر عوامل زیر قرار می گیرد:

 

افزایش فشار سیستم اسمز معکوسRO (کاهش عبور) و همچنین افزایش دمای آب در سیستم اسمز معکوسRO (عبور بیشتر، به دلیل انتشار بیشتر).

سیستم اسمز معکوس RO به یک فشار و درجه حرارت خاص محدود می شود و هیچ عملکرد خطی ندارد. با این حال در سیستم اسمز معکوس RO، اثر فشار بالا قوی تر از درجه حرارت بالاتر است.

بطور معمول میزان عبور املاح محلول در یک سیستم اسمز معکوس RO، بسته به نوع غشا اسمز معکوس RO Membrane و طراحی دستگاه اسمز معکوس RO عموما بین 1 تا 10 درصد است.

شرح کلی سیستم اسمز معکوس RO
ابتدا آب خام به منظور حذف ذرات معلق و کاهش کدورت وارد دستگاه فیلتر شنی پیش تصفیه سیستم اسمز معکوس RO می گردد . پس آز آن جهت حذف طعم و بوی آب از فیلتر کربن اکتیو پیش تصفیه سیستم اسمز معکوس RO عبور کرده و در ادامه ،pH آب ورودی به سیستم اسمز معکوس RO به گونه ای تنظیم می شود تا از تشکیل رسوب جلوگیری به عمل آید . جهت حفاظت ممبران های سیستم اسمز معکوس RO ماده شیمیایی ضد رسوب ( آنتی اسکالانت ) نیز تزریق می شود و در مرحله بعد برای حذف ذرات معلق ورودی به ممبرانهایدستگاه اسمز معکوس RO تا قطر 5 میکرون وارد فیلتر کارتریج می شود .

پس از آن آب توسط پمپ فشار قوی وارد ممبران های دستگاه اسمز معکوس( RO ) می شود تا آب تصفیه شده که حداقل 98% املاح خود را از دست داده است حاصل گردد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۵:۰۹ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

کمپ ترک اعتیاد گل و شیشه


کمپ ترک اعتیاد گل و شیشه
کمپ ترک اعتیاد گل و شیشه ، متاسفانه هر روز شاهد افزایش معتادان در کشور هستیم. اعتیاد مختص قشر فقیر جامعه نیست به طوری که تعداد زیادی از معتادین جزو قشر مرفه جامعه می باشند. گسترش مواد مخدر، سن اعتیاد به مواد را کاهش داده است. مواد مخدر انواع مختلفی دارند که از آن جمله می توان به حشیش، تریاک، شیشه، گل (ماریجوانا) و ... اشاره کرد. تبلیغات و ذهنیت اشتباه افراد موجب شده تا فروش و گسترش مواد مخدر شیشه و گل افزایش یابند.


کمپ ترک اعتیاد گل و شیشه

کمپ ترک اعتیاد گل و شیشه ، محلی است که با هدف درمان و ترک مواد مخدر گل و شیشه فعالیت می کند. در این کمپ، معتادان به عنوان بیمار پذیرش می شوند و اقدامات لازم برای درمان آنها انجام می شوند. در ابتدا، بیماران را با مواد مخدر گل و شیشه آشنا می کنند و به آنها توضیح می دهند که این مواد چه تاثیری بر سلامت جسم و روان فرد می گذارند. در کمپ ترک اعتیاد گل و شیشه اطلاعاتی درباره ترکیبات و اثرات توهم زای مواد مخدر به افراد داده می شود. ضمن اینکه افراد در مورد عواقب و خطرات مواد مخدر گل و شیشه آموزش می بینند. افراد معتاد به مرور زمان با مشکلات مالی مواجه می شوند. مواد فروشان برای حفظ مشتریان و پایین نگه داشتن قیمت مواد، ناخالصی هایی را به آنها اضافه می کنند. بسیاری از مواد مخدر موجود در سطح کشور دارای ناخالصی هستند. مواد مخدر گل و شیشه که از افغانستان وارد کشور می شوند هم از این قضیه مستثنی نیستند. این ناخالصی ها در زمان تولید مواد در افغانستان و نیز در داخل کشور اضافه می شوند. ناخالصی های موجود در مواد مخدر موجب افزایش وابستگی معتادین و مرگ آنها می شوند.


ماده مخدر گل (ماری جوانا)

ماده مخدر گل یکی از مشتقات ماری جوانا است که با نام های علف، جوانه، علف هرز، گرس، گیاه دارویی، وید و ... هم شناخته می شود. گل یک اسم فریب دهنده برای مصرف کنندگان می باشد. برخی تصور می کنند که گل، اعتیاد آور نیست. در حالی که این یک باور اشتباه است. کسانی که برای مدت طولانی از مواد مخدر گل استفاده می کنند، دچار عوارض جبران ناپذیری می شوند. اما اگر بیمار تصمیم به ترک بگیرد، با همراهی خانواده و حضور در کلینیک یا کمپ ترک اعتیاد می تواند به هدف خود برسد.

 


علائم ظاهری افرادی که از ماده مخدر گل (ماریجوانا) استفاده می کنند :

این افراد بسیار پرخاشگر هستند و رفتارهای هیجانی در آنها دیده می شود. علاوه بر این، وابستگی روانی شدیدی به ماده مخدر دارند. افراد معتاد بسیار بی انگیزه هستند و هیچ گونه احساسی نسبت به اعضای خانواده و دوستان خود ندارند.


عوارض مصرف ماده مخدر گل (ماری جوانا)

بسیاری از افراد اطلاعاتی درباره ماده مخدر گل، شدت اعتیاد آوری و عوارض خطرناک آن ندارند. قشر زیادی از مصرف کنندگان این ماده مخدر، نوجوانان و جوانان می باشند. آنها این ماده مخدر را مانند سیگار مصرف می کنند. این ماده مخدر به شدت توهم زا است. قدرت توهم زایی گل، 3 برابر حشیش و هروئین می باشد. با مصرف مواد مخدر گل، ضربان قلب فرد به شدت افزایش می یابد و دچار هذیان گویی می شود. ضمن اینکه دیگر متوجه شرایط و اطرافیان خود نیست.


1- عوارض مغزی:
یکی از مهم ترین عوارض مصرف مواد مخدر گل، تخریب سلول های مغزی است. در این حالت، مغز نمی تواند به درستی فرمان دهد و فعالیت های آن دچار اختلال می شود. این امر موجب کاهش بازدهی مغز می گردد. علاوه بر این حافظه فرد هم دچار مشکل می شود.


2- عوارض تنفسی :
افراد با مصرف هر ماده مخدری به سیستم تنفسی خود آسیب وارد می کنند. در مواردی که دوز مصرفی زیاد باشد، شدت آسیب افزایش می یابد.


3- عوارض رفتاری:
کسانی که مواد مخدر مصرف می کنند به جسم و روح خود صدمه می زنند. ضمن اینکه با گذشت زمان، خلق و خوی آنها تغییر می کند و دچار اختلالات رفتاری می گردند. مصرف کنندگان این ماده مخدر، به افرادی مضطرب و پرخاشگر تبدیل می شوند.
از دیگر عوارض مصرف ماده مخدر گل می توان به کاهش اشتها، تحریک پذیری، بی قراری، مشکلات خواب، کاهش وزن، حرص و ولع برای مصرف مواد، اختلالات یادگیری، احساس تشنگی شدید، افسردگی، انزوا، توهم دیداری و شنیداری، قرمز شدن سفیدی چشم، از بین رفتن تعادل، ایجاد اختلال در تشخیص واقعیت ها، کابوس های شبانه و کاهش میل جنسی اشاره کرد.


چه عواملی در ترک اعتیاد گل موثر هستند؟

فردی که به مصرف مواد اعتیاد دارد به تنهایی قادر به ترک آن نیست. او علاوه بر اراده شخصی، نیاز به حمایت و انگیزه دارد. در کمپ های ترک اعتیاد، برای اینکه پروسه ترک اعتیاد به درستی انجام شود و بازگشت پذیر نباشد، در کنار دارو درمانی از روش های روان درمانی استفاده می کنند. با این کار، فرد مصرف کننده به این باور می رسد که می تواند مواد مخدر را ترک کند و زندگی سالمی را آغاز نماید.


روند درمانی ترک اعتیاد به گل

فرایند درمانی ترک اعتیاد با توجه به مقدار و مدت مصرف ماده مخدر متفاوت است. با مصرف ماده مخدر گل، فعالیت های مغزی فرد دچار اختلال می شوند. در واقع، گل با تاثیر مستقیم بر روی مغز فرد مصرف کننده باعث می شود تا او ولع بیشتری برای مصرف داشته باشد. برای ترک اعتیاد به گل در ابتدا مرحله سم زدایی انجام می شود. سپس چند ماه طول می کشد تا فرد اعتیاد خود را ترک کند. فرایندهای کمکی در این دوره موجب می شوند تا سختی مسیر کمتر شود. عوامل مختلفی مانند حمایت خانواده، حضور در دوره های درمانی گروهی و کمک گرفتن از روانپزشک می تواند طول دوره درمان را کاهش دهد. در کمپ ترک اعتیاد، با ریشه یابی مشکل فرد مصرف کننده به رفع آن کمک می کنند. با این کار مانع از لغزش و مصرف دوباره فرد می شوند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۷:۱۱ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

بهترین راه و روش های مؤثر برای نزدیک شدن به همسر

این اتفاق کاملا طبیعی است که در شلوغی ها و هرج و مرج های زندگی؛ غرق در روتین کاری خود شوید و از رابطه عاطفی با همسرتان دور بمانید و در نتیجه ممکن است مشکلاتی در رابطه تان ایجاد گردد. در این قسمت از نمناک راهکارهایی را به شما معرفی خواهیم کرد که از طریق آن ها بتوانید به همسر خود نزدیک تر شوید.

به اشتراک گذاشتن خبرهای خوب
برای ایجاد یک ارتباط مثبت بین خود و همسرتان سعی کنید یک خبر خوشحال‌کننده را با او اشتراک بگذارید تا در کنار هم حس مثبتی را تجربه کنید؛ در واقع به اشتراک گذاشتن افکار و تجربیات مثبت با شریک زندگی ‌تان، خلق و خوی هر دوی شما را به طور مشترک بهبود می بخشد.

ارسال پیام عاشقانه
وقتی که در طول روز به همسرتان فکر می کنید، حتما به او پیام بدهید تا بداند که در ذهنش هستید و از حال او بی خبر نیستید؛ این کار قطعا حال همسرتان را عالی خواهد کرد.

ارسال پیام عاشقانه

انجام کارهای لازم و مورد علاقه اش
تعریف کردن از همسرتان باعث می ‌شود که حس نزدیکتری به هم پیدا کنید‌؛ حتی انجام کاری متفکرانه که کار همسرتان را آسان ‌تر می‌کند؛ مانند بررسی کردن فهرست کارهایش و پیش بردن آن ها می ‌تواند راهی عالی برای احساس ارتباط بیشتر با او باشد، به خصوص اگر بدانید که او اهل قدردانی کردن است.

صحبت کردن در مورد اختلاف نظرها
بدونِ شک هر زوجی هر از گاهی با هم دعوا می کنند؛ اگر شما متوجه شدید یک دعوایی وجود دارد که بارها و بارها تکرار می شود، حتما در این باره با همسرتان صحبت کنید و به بهترین شکل ممکن؛ یکبار برای همیشه حلش کنید.

قدم زدن با هم
صبح قبل از رفتن به محل کار یا عصر که بعد از یک روز پرمشغله به خانه بر می گردید، با همسرتان قدم بزنید. اگر چیزی در ذهن شماست و می خواهید آن را با او مطرح کنید، زمان بسیار خوبی برای انجامش خواهد بود.

قدم زدن با همسر

به اشتراک گذاشتن اتفاقات روزانه
بعد از یک روز شلوغ کاری بسیار مهم است که در کنار همسرتان بنشینید، در مورد اتفاقات خوب و بدی که داشتید، با هم صحبت کنید و حس صمیمیت را در خودتان دوباره به وجود بیاورید؛ در واقع ایجاد همدلی و همدردی به شدت به روابط کمک خواهد کرد.

منبع:نمناک


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۵:۱۷ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

حفاظ شاخ گوزنی

حفاظ شاخ گوزنی

امنیت یکی از مهم ترین دغدغه های زندگی امروز می باشد. به همین دلیل یکی از نیاز های اساسی این روزها در هر مکانی از خانه گرفته تا کارخانه، حفاظ است. از حفاظ ها می توان در بین جاده، گارد ریل (کنار جاده)، دور باغ، مزرعه، پنجره، روی دیوار و ... استفاده نمود. حفاظ ها انواع مختلفی دارند.

حفاظ شاخ گوزنی یکی از انواع حفاظ روی دیوار می باشد. این حفاظ نسبت به حفاظ های دیگر قیمت پایینی دارد که از تعدادی میلگرد محکم و نوک تیز ساخته می شود. حفاظ شاخ گوزنی از قدیمی ترین و پر فروش ترین نرده ها می باشد که بالاترین سطح ایمنی را برای دیوار فراهم می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با حفاظ شاخ گوزنی بیشتر آشنا شوید.


تاریخچه پیدایش حفاظ شاخ گوزنی

در طول تاریخ، انسان ها همواره به دنبال راهی بوده اند که بتوانند به بهترین شکل ممکن از محل زندگی خود محافظت کنند. امروزه نیز حفاظت از ساختمان برای امنیت در مقابل سارقین اهمیت بسیار زیادی دارد. در زمان های گذشته از سیم های خاردار برای محافظت از باغ ها، ویلاها و یا پایگاه های نظامی استفاده می‌ شد.
یکی از نقاط ضعف این سیم ها ظاهر نه چندان خوب آنها بود. با گذشت زمان، حفاظ شاخ گوزنی جایگزین سیم ‌های خاردار شد. این نوع حفاظ در کنار امنیت بالاتر از نظر زیبایی نیز چشم ‌نوازتر می باشد. امروزه مدل های مختلفی از حفاظ شاخ گوزنی در بازار وجود دارد که با کمک آنها می توان از ساختمان در برابر نفوذ افراد متفرقه و حیوانات محافظت نمود. حفاظ شاخ گوزنی را با نام حفاظ بوته خاری و یا خارپشتی نیز می شناسند.


حفاظ شاخ گوزنی چیست؟

حفاظ شاخ گوزنی یکی از محصولات آهنی است که با میلگرد تولید می شود. این حفاظ را در صنعت از میلگردهای شمشی و فولادی تولید می کنند. نام دیگر حفاظ شاخ گوزنی، حفاظ خارپشتی و بوته خاری می باشد که بیشتر به نام حفاظ شاخ گوزنی مشهور است.
حفاظ شاخ گوزنی از حفاظ های مدرن می باشد که می توان در فاصله زمانی کم، آن را نصب کرد و از مزایای امن آن برای همیشه استفاده نمود. حفاظ شاخ گوزنی در بالای دیوار، در و به عنوان نرده حفاظ امنیتی کاربرد دارد. این گارد (حفاظ) در ارتفاع های مختلف و استاندارد 70cm، 90cm، 1m و 1 متر و 20 سانتی متر ساخته و تولید می شود.
قیمت حفاظ شاخ گوزنی با توجه به تراکمی که دارد، متفاوت می باشد. این نوع حفاظ از نطر ظاهری و وزنی، پر و سنگین هستند. همچنین سازندگان گارد شاخ گوزنی، آنها را در رنگ های مختلفی تولید می کنند که با توجه به سلیقه مشتری تنوع بالایی دارند. برای اینکه حفاظ شاخ گوزنی امنیت بیشتر و ‌موانع بهتری ایجاد کند، نوک آنها را مانند سوزن و تیغ، تیز می کنند. گارد شاخ گوزنی اجازه عبور به افراد و حیوانات را نمی دهد.
بهترین و مناسب ترین جوش برای تولید حفاظ شاخ گوزنی، جوش CO2 می باشد. زیرا از نظر جوش پذیری میلگرد، این روش قوس الکتریکی بهتری دارد.
همچنین بهترین و ماندگارترین پوشش رنگ برای این حفاظ، رنگ کوره ای یا پودری (الکترواستاتیک ) می باشد که در مقابل تغییرات فصلی، تابش شدید نور خورشید و برخورد با اجسام درشت و خشن دارای ماندگاری بسیار خوبی است.
این نوع حفاظ بدلیل ایمنی بالا، تراکم، نوع ساختار، زیبایی و قیمت ارزان آن به یکی از پر طرفدارترین گارد ها تبدیل شده است.

حفاظ شاخ گوزنی چیست؟


انواع حفاظ شاخ گوزنی

حفاظ شاخ گوزنی که شبیه به شاخ های گوزن می باشد در مدل های مختلفی تولید می شود. از این حفاظ ها می توان در برابر ورود افراد متفرقه و حیوانات به داخل محیط مورد نظر استفاده نمود. از جمله انواع حفاظ شاخ گوزنی می توان مدل های مارال، اف و 5 شاخ را نام برد. هر کدام از این حفاظ ها مزایا و ظاهر خاص خود را دارند و برای یک منظور از آنها استفاده می شود.

 

حفاظ شاخ گوزنی مدل مارال
عکس حفاظ شاخ گوزنی

عکس حفاظ شاخ گوزنی

حفاظ شاخ گوزنی مدل اف
عکس شاخ گوزنی

تصویر حفاظ شاخ گوزنی

حفاظ شاخ گوزنی مدل 5 شاخ
عکس حفاظ شاخ گوزنی

تصویر شاخ گوزنی


ویژگی حفاظ شاخ گوزنی

• تراکم حفاظ شاخ گوزنی بالا می باشد و امکان عبور از بین نرده وجود ندارد. تراکم آن، 12 ردیف در هر شاخه اصلی است.
• حفاظ شاخ گوزنی از آهن های نو و با مقاومت بالا طراحی و تولید می شود. پس از ساخت امکان پیچ و خم کردن وجود ندارد .
• در ارتفاعات بالای حفاظ شاخ گوزنی امکان برش وجود ندارد. حتی اگر برش زده شود، نمی توان از عرض حفاظ شاخ گوزنی عبور کرد.
• برای جلوگیری از تغییر رنگ، افزایش دوام و طول عمر آن از رنگ روغنی و مورد سلیقه مشتری استفاده می شود .
حفاظ شاخ گوزنی در رنگ های قهوه ای سوخته، سفید و مشکی در بازار عرضه می گردد .
• استحکام حفاظ شاخ گوزنی بالا می باشد و سریع نصب می شود. برای تولید حفاظ شاخ گوزنی، میلگرد استاندارد مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل استحکام و مقاومت حفاظ شاخ گوزنی افزایش می یابد.
• این نوع حفاظ در برابر ضربه، مقاومت بالایی دارد.
• گارد شاخ گوزنی دارای ظاهری زیبا است و به زیبایی شهر آسیب نمی رساند.
• قیمت حفاظ شاخ گوزنی با توجه به کارآیی خوبی که دارد، مناسب می باشد.
• از دیگر قابلیت های حفاظ شاخ گوزنی، امکان نصب بر روی انواع دیوار امکان پذیر است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۲:۲۷ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

رژیم لاغری و کاهش وزن سریع 3 روزه با تخم مرغ

تخم مرغ یکی از غذاهایی است که اکثریت مردم دوست دارند از حالا به بعد نیز ،به شما کمک میکند تا لاغر و خوش اندام هم شوید ، رژیم تخم مرغ،یک رژیم غذایی محکم است.که تخم مرغ ،عنصر اصلی آن است که تمام مشکلات مربوط به وزن شما را حل خواهد کرد رژیمی که در این بخش از بخش تناسب اندام نمناک معرفی خواهمی کرد ،طوری برنامه ریزی شده است که،در طی آن 3 کیلوگرم وزن کم کنید.

رژیم تخم مرغ

این رژیم لاغری 3 روزه لاغرتان می کند
مزایای رژیم غذایی تخم مرغ
پیروی کردن و انجام این رژیم ،ساده و آسان است ، این رژیم شما را مجبور به خوردن مواد غذایی بی مزه نمیکند بلکه تخم مرغی را میخورید که خوشمزه است و تقریبا مورد علاقه اکثریت مردم میباشد.آسان است،چون برخلاف مواد غذایی دیگر ،آماده شدن تخم مرغ به زمان کمی نیاز دارد ؛ این رژیم به خاطر پروتئین بالایی که دارد،علاوه بر سیر نگهداشتن شما در طول روز ،باعث فرایند چربی سوزی نیز می شود. در طول انجام این رژیم،از خوردن پاستا،نمک،قند و شکر،فست فود،گوشت های چربی دار،غذاهای سرخ کردنی و چیپس اجتناب کنید.

رژیم لاغری

رژیم غذایی 3 روزه کاهش وزن با تخم مرغ آبپز
کم کردن 3 کیلو وزن ،تنها در 3 روز با رژیم لاغری تخم مرغ
شما می توانید با این دستور العمل غذایی در 3 روز 3 کیلو گرم وزن کم کنید.

روز اول رژیم لاغری با تخم مرغ
صبحانه

2 عدد تخم مرغ آب پز.
2 عدد گوجه فرنگی
یک فنجان چای سبز بدون قند و شکر.
رژیم تخم مرغ

رژیم لاغری سریع تضمینی با تخم مرغ
ناهار

2 عدد سفیده تخم مرغ
120 گرم ماهی پخته و آب پز شده
و یک لیوان چای سبز
میان وعده

یک عدد سیب
رژیم لاغری

3 کیلو کاهش وزن با رژیم تخم مرغ
شام

هویج بخار پز شده
کلم بروکلی
گل کلم
لوبیا سبز
نخود فرنگی
یک فنجان چای سبز
رژیم تخم مرغ

برنامه رژیم لاغری تخم مرغ
روز دوم رژیم لاغری با تخم مرغ
صبحانه :

دوعدد تخم مرغ آب پز
یک عدد موز
یک فنجان چای سبز
ناهار:

دو عدد سفیده تخم مرغ آب پز
120 گرم مرغ آب پز بدون پوست
یک لیوان چای سبز

منبع:نمناک


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۰:۰۴ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

کمپ ترک اعتیاد در اصفهان


کمپ ترک اعتیاد در اصفهان
امروزه وابستگی به مصرف مواد به ویژه مواد مخدر و محرک از پدیده های پیچیده و شوم جامعه می باشد. این معضل جامعه را از امنیت، آرامش و ارزش های اخلاقی مورد تهدید و آزار قرار می دهد. کمپ ترک اعتیاد، مکانی برای ترک اعتیاد بیمارانی است که به انواع مواد اعتیاد دارند.

در این مقاله با کمپ ترک اعتیاد در اصفهان آشنا می شویم. همراه ما باشید.


کمپ ترک اعتیاد در اصفهان

کمپ ترک اعتیاد مکانی با مجوز رسمی از بهزیستی می باشد که اقدام به درمان و ترک اعتیاد بیماران می کند. در کمپ ترک اعتیاد در اصفهان از روش های مختلفی مانند ترک سنتی، روش سم زدایی و ترک با استفاده از متادون برای ترک مواد استفاده می نمایند که مرسوم ترین آنها ترک ناگهانی (سقوط آزاد) است. این نوع روش درمان در بین افراد با نام ترک یابویی نیز شناخته می شود. کمپ ترک اعتیاد در اصفهان به بیماران کمک می کند تا موادی مانند شیره، کوکائین، تریاک، هروئین، متادون، ترامادول، گل و ... را ترک نمایند. در واقع معتاد به عنوان یک بیمار در کمپ ترک اعتیاد پذیرش شده و تا زمان تکمیل دوره بهبودی در این مکان ساکن می شود.

کمپ ترک اعتیاد در اصفهان


بهترین کمپ ترک اعتیاد در اصفهان

بهترین کمپ ترک اعتیاد در اصفهان مکانی می باشد که که در درجه اول از کادر درمانی مجرب و حرفه ای تشکیل شده است. همچنین شرایطی را ایجاد می کند تا فرد بتواند با حضور در یک محیط مناسب و به دور از جامعه، اعتیاد خود را ترک نماید. برای ترک هروئین و ماریجوانا لازم است تا بیمار در یک فضای آرام و به دور از استرس حضور پیدا کند. روش درمان گروهی برای کمک به این افراد بالاترین ارزش درمانی را دارد.
بهترین کمپ ترک اعتیاد در اصفهان از تمامی امکانات درمانی و رفاهی برخوردار است. مزیت دیگر بهترین کمپ ترک اعتیاد در اصفهان، حضور افراد در محیطی پاک و به دور از هر گونه ماده مخدر می باشد. ضمن اینکه آموزش هایی در زمینه مهارت های ارتباطی، بیان مشکلات و احساسات هم به بیمار داده می شود. بهترین کمپ ترک اعتیاد در اصفهان جلساتی برای بیماران در نظر گرفته تا با افرادی با شرایط مشابه خود آشنا شوند. افرادی که توانسته اند مسیر درمان را با موفقیت سپری نمایند و یک جایگاه مناسب اجتماعی پیدا کنند. آشنایی با این افراد، میزان امیدواری را در بیماران افزایش می دهد.

بهترین کمپ ترک اعتیاد در اصفهان

 

کمپ ترک اعتیاد خوب در اصفهان

کمپ ترک اعتیاد خوب در اصفهان با اهداف گوناگونی به بیماران کمک می کند. از اهداف این کمپ عبارتند از:

کمپ ترک اعتیاد خوب در اصفهان

1- مهمترین هدف کمپ ترک اعتیاد خوب در اصفهان، ایجاد فضایی مناسب و سرشار از آرامش و احترام برای بازتوانی و درمان بیمار است. محیطی که شخص معتاد احساس تحقیر و مجرم بودن نداشته باشد و با او مانند یک انسان عادی و بیمار که نیاز به درمان دارد، رفتار شود.

2- یکی دیگر از اهداف کمپ ترک اعتیاد خوب، قرار گرفتن فرد مصرف کننده در محیطی به دور از مواد اعتیاد آور است. همچنین فرد به هیچ گونه از مواد مخدر دسترسی نداشته باشد.

3- سومین هدف کمپ ترک اعتیاد خوب در اصفهان این است که بتواند یک محیط موقتی برای زندگی شخصی بیمار فراهم نماید. محیطی که امکان حضور دوستان، خانواده و آشنایان فرد در آن وجود داشته باشد. این عامل نقش مهمی در تقویت روحیه بیمار دارد.

4- در کمپ ترک اعتیاد خوب در اصفهان، آموزش هایی در زمینه مهارت های ارتباطی و بیان مشکلات، احساسات و عواطف ارائه می شود. بیمار در این محیط با کسانی آشنا می شود که شرایط او را تجربه کرده و پس از ترک به زندگی عادی خود بازگشته اند. این افراد با بیان تجربیات خود به بیمار کمک می کنند تا فرآیند ترک اعتیاد را با امید بیشتری به آینده سپری کند.


کمپ ترک اعتیاد خصوصی در اصفهان

کمپ ترک اعتیاد در اصفهان مکانی می باشد که در درجه اول از کادر درمانی مجرب و حرفه ای تشکیل شده است. افراد مشغول در این مکان به کار خود علاقه مند بوده و بفرد معتاد را به چشم بیمار نگاه می کنند. کمپ ترک اعتیاد خصوصی در اصفهان امکانات رفاهی و درمانی با کیفیت بالایی دارد. هر چه امکانات مجموعه کمپ بیشتر باشد، شرایط برای کمک به فرد معتاد هم بهتر خواهد بود.
استفاده از علم به روز و به کارگیری جدیدترین متدهای درمانی نیز از جمله موارد مهمی است که کمپ ترک اعتیاد خصوصی در اصفهان را از سایر کمپ ها متمایز می کند.
از لحظه ای که فرد معتاد وارد کمپ ترک اعتیاد خصوصی در اصفهان می شود، به مراقبت های دلسوزانه، جامع و مشارکتی متصل شده که با نیازهای فردی آن مطابقت دارند.
کمپ ترک اعتیاد خصوصی در اصفهان به عنوان بهترین کمپ، یک رویکرد جامع را ارائه می دهد. همچنین مشکلات جسمی و ذهنی بیمار از جمله درمان مشکلات روانپزشکی زمینه ای که اغلب با اعتیاد مرتبط است را بررسی می کند. این کمپ ترک اعتیاد خدمات متنوعی را انجام می دهد. از خدمات کمپ ترک اعتیاد خصوصی در اصفهان می توان به ارائه روان درمانی و نوروفیدبک، کلاس های کاهش اضطراب و تنش های عصبی، ارائه خدمات ورزشی ماننده سالن های بدنسازی و ...، ارائه کلاس های انگیزشی و زندگی موفق، ارائه خدمات درمانی و تفریحی متنوع در محیطی امن و سرگرم کننده و ... اشاره نمود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۱:۵۳ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)