سایت سایت .

سایت

مراحل سئو تضمینی سایت

مراحل سئو تضمینی سایت
سئو تضمینی ، چندین مرحله دارد. در این نوع سئو یک قرارداد کاری بین کارفرما (صاحب سایت) و سئوکار منعقد می گردد. سئو تضمینی وبسایت به صورت اصولی و بر اساس شرایط تعیین شده در قرارداد انجام می شود. مراحل سئو تضمینی سایت شامل موارد زیر می شوند :
1- انتخاب کلمات کلیدی هدف
2- مشخص کردن تعرفه (هزینه) سئو سایت تضمینی
3- تعیین زمان موردنظر برای کسب رتبه برتر در گوگل
4- انعقاد قرارداد با سئوکار تضمینی
5- آغاز پروسه ی سئو داخلی سایت
6- تولید محتوا برای سایت
7- انجام سئو خارجی
8- اجرای فرایند بک لینک سازی
9- قرار گیری در رتبه های برتر صفحه اول گوگل
10- حفظ جایگاه در صفحه اول گوگل

چرا به صفحه اول گوگل نمی رسید؟
دلایل مختلفی می توانند باعث شوند تا صفحه وب سایت شما در رتبه های برتر گوگل قرار نگیرد. از جمله این عوامل می توان به سرعت پایین بارگذاری سایت، ایندکس نشدن صفحات (ثبت نشدن)، رقابتی بودن حوزه موردنظر، نداشتن محتوای هدفمند در سایت و صبور نبودن صاحب سایت اشاره کرد.
برای همه افراد جذاب است تا صفحه سایت آنها در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرد. این امر باعث دیده شدن بیشتر وب سایت می شود. نتیجه این فرایند، افزایش بازدیدکننده، سود آوری و فروش است. اما باید دقت داشته باشید تا برای سئو سایت خود از تکنیک کلاه سیاه استفاده نکنید. ممکن است با این روش برای مدت کوتاهی در جایگاه خوبی قرار بگیرید، اما بعد از مدت کوتاهی وب سایت شما از صفحات گوگل حذف خواهد شد. برای کسب رتبه اول در صفحات گوگل به نکاتی که گفته شده است، توجه کنید و صبور باشید. این کار در مدت کوتاهی امکان پذیر نیست. به مرور زمان با رعایت کلیه اصول به این هدف می رسید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۶:۳۲ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

سئو تضمین شده

این سوالی است که برای بسیاری از افراد وجود دارد. سئو تضمینی واقعیت دارد یا فقط یک دروغ است. برخی از شرکت های سئو به مشتریان خود ضمانت هایی برای سئو می دهند. آنها به مشتریان قول می دهند تا در صورتی که در رتبه بندی صفحه اول گوگل قرار نگیرند، هزینه دریافتی را برگردانند.


سئو تضمینی باعث می شود تا برخی از مشتریان این شرکت ها را برای سئو سایت خود انتخاب کنند. اما لازم است تا در مورد این شرکت ها تحقیقات بیشتری انجام دهند و درباره سوابق و فعالیت های شرکت اطلاعات کافی را به دست آورند. باید بدانند که این شرکت چطور و با چه روشی ، سئو سایت تضمینی را انجام می دهد. ممکن است با کمک روش هایی بتواند سایت شما را به صفحه اول گوگل برساند. سئو کلاه سیاه روشی است که برخی از سایت ها با استفاده از آن اقدام به سئو سایت می کنند. این روش شاید بتواند در کوتاه مدت، جایگاه سایت شما را بهبود دهد. اما بعد از مدت کوتاهی، دیگر اثری از سایت هایی که از سئو کلاه سیاه استفاده کرده اند را نمی توان مشاهده کرد.

آیا می دانید خدمات سئو تضمینی چیست؟
خدمات سئو تضمینی ، خدماتی هستند که یک نتیجه خاص را تضمین می کنند. این خدمات با استفاده از تکنیک های اخلاقی سئو (سئو کلاه سفید) ارائه می شوند.

دلایل اجتناب از شرکت هایی که ضمانت سئو ارائه می دهند :
سئو تضمینی می تواند بسیاری از افراد را وسوسه کند. اما باید توجه داشت که ممکن است انتخاب شرکت های سئویی که خدمات خود را تضمین می کنند، با خطراتی همراه باشد. برخی از افراد با استفاده از این خدمات، نه تنها جایگاه خوبی در رتبه بندی گوگل کسب نکرده اند بلکه آسیب شدیدی را متحمل شده اند.

سئوی تضمین شده

هشدار موتورهای جستجو درباره ی تضمین سئو
بسیاری از موتورهای جستجو مانند گوگل هشدار می دهند تا افراد از کار کردن با شرکت های ارائه دهنده سئو تضمینی، خودداری نمایند. گوگل عنوان می کند که کسی نمی تواند رتبه اول را در گوگل تضمین نماید. افراد و شرکت هایی که سئو سایت خود را تضمین می کنند، چیزی را ضمانت می کنند که نمی توانند آن را کنترل نمایند.
فاکتورهای مختلفی در رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیر می گذارند. گوگل با توجه به الگوریتم های خود، رتبه بندی سایت ها را انجام می دهد. این الگوریتم ها دائما در حال تغییر هستند و کارمندان گوگل هم اطلاعی در مورد نحوه ی رتبه بندی سایت ها در آینده ندارند.
عوامل زیادی وجود دارند که خارج از کنترل سئوکاران و شرکت های سئو هستند. البته باید توجه داشت که شرکت های سئو می توانند بر رتبه بندی سایت ها تاثیر بگذارند. متخصصین زیادی در زمینه سئو تضمینی ( برای اطلاع بیشتر از سئو تضمینی به لینک زیر مراجعه نمایید: https://seohama.com/سئو-تضمینی ) فعالیت می کنند. با این وجود هیچ کدام نمی توانند serp ها را به دلخواه خود تغییر دهند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۲:۱۱ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

نگهداری از عروس هلندی به بهترین نحو ممکن

بسیاری از افراد علاقه مند به انواع مختلف طوطی هستند. آموزش این پرندگان به دلیل داشتن شخصیتی باهوش و کنجکاو بسیار آسان است. یکی از انواع طوطی هایی که از محبوبیت بالایی در نظر بسیاری از افراد برخوردارند ، عروس هلندی نام دارد. این نوع طوطی ها متعلق به استرالیا بوده و در نواحی بیابانی و گرمسیری آن یافت می ‎شوند. سازگاری راحت آن ها با محیط زندگی خود باعث شده که عروس هلندی به عنوان یک پرنده خانگی شناخته شود. این پرندگان پر سر و صدا نبوده و می ‎توانند برای مدت طولانی تنها بمانند.

این طوطی ها که از خانواده کاکاتو هستند دارای بال و پری به رنگ های مختلف و زیبا می ‎باشند. رنگ پر ها در پرنده نر و ماده متفاوت است. گونه های جوان تر این پرندگان از گونه های بالغ تر آن ها لاغر تر بوده و از پر و بال کم تری برخوردارند. رنگ پر این پرندگان معمولا خاکستری و صورتی است و طوطی های نابالغ ظرف حدود 9 ماه به طور کامل بالغ می ‎شوند و سپس به طور به رشد خود ادامه می ‎دهند.

یک طوطی بالغ عروس هلندی از چیزی حدود 85 تا 113 گرم وزن و 30 سانتی متر قد برخوردار است. گونه های بالغ معمولا دارای منقار های تیره تری می‎باشند. گونه نر این پرندگان در قسمت سر خود دارای پر هایی به رنگ زرد روشن می‎باشد. عمر تقریبی عروس هلندی چیزی حدود 12 تا 14 سال است. با این وجود این پرنده ممکن است تا 25 سال عمر کند. گونه های وحشی این پرنگان دارای پر های خاکستری رنگ هستند و رنگدانه های اصلی در پر های این پرندگان شامل رنگ زرد ، قرمز و مشکی می ‎باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۸:۵۱ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

بهترین روش خشک کردن گردو تازه

خشک کردن گردوهایی که به تازگی چیده شده اند کمی سخت است چرا که گردوها باید در دو مرحله خشک شوند. خشک کردن گردوها پس از برداشت باعث ثابت ماندن وزن گردو و جلوگیری از کپک زدن آن می شود. علاوه بر این مغز گردوها سفید باقی می مانند. گردوهایی که کاملا خشک شود و در پوسته چوبی خود بماند تا 3 سال ماندگاری دارد. در این بخش از رازهای خانه داری نمناک با ما همراه شوید تا با روشهای خشک کردن گردوی تازه اطلاعات کافی بدست آورید.

گردو سبز

مراحل خشک کردن گردوی سبز و تازه
1. چیدن گردو
هنگامی که پوست گردوها سبز و کمی ترک خورده هستند زمان مناسبی برای برداشت است. برای اطمینان از زمان برداشت کمی روی پوست را فشار دهید، اگر اثر انگشتتان روی پوست سبز بدون سیاه شدن باقی ماند، نشان از آماده و رسیده بودن مغز گردو می دهد. توجه داشته باشید که برای چیدن گردو حتما از دستکش استفاده کنید تا دستان شما سیاه نشود.

2. جدا کردن پوست سبز
جدا کردن پوست سبز گردو کمی مشکل است. می توانید با استفاده از چکش و یا یک جسم سنگین به پوست گردو ضربه بزنید. همچنین می توانید گردوها را زیر یک جسم سنگین قرار دهید و جسم را روی گردوها حرکت دهید تا پوست گردوها ترک برداشته و جدا شوند. روش دیگر این است که گردوها را در ظرفی ریخته و روی آن آب گرم بریزید تا پوست سبز نرم شده و به راحتی جدا شود.

کندن پوست گردو

روش های خشک کردن گردو شامل:
روش خشک کردن طبیعی
گردو ها را پس از شستشو روی یک ملحفه در سطح زمین و به دور از تایش نور مستقیم پهن کنید و هر چند روز یکبار آنها را جابه جا کنید تا تمام قسمتهای آنها در معرض هوا قرار بگیرند.نور مستقیم خورشید موجب سوختن و سیاه شدن مغز گردو می شود.

پس از چند روز تعدادی از گردوها را بشکنید تا از خشک بودن آن اطمینان بدست آورید. یک گردو زمانی به خوبی خشک می شود که پوست و مغز آن ترد و شکننده باشد. اگر گردوها هنوز رطوبت دارند چند روز دیگر باید به خشک کردن آنها ادامه دهید. رطوبت باقی مانده در گردو موجب فاسد شدن و کپک زدگی آن می شود.

منبع:نمناک


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۲:۰۴ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

سئو تضمینی

این سوالی است که برای بسیاری از افراد وجود دارد. سئو تضمینی واقعیت دارد یا فقط یک دروغ است. برخی از شرکت های سئو به مشتریان خود ضمانت هایی برای سئو می دهند. آنها به مشتریان قول می دهند تا در صورتی که در رتبه بندی صفحه اول گوگل قرار نگیرند، هزینه دریافتی را برگردانند.

 

 

ضمانت سئو باعث می شود تا برخی از مشتریان این شرکت ها را برای سئو سایت خود انتخاب کنند. اما لازم است تا در مورد این شرکت ها تحقیقات بیشتری انجام دهند و درباره سوابق و فعالیت های شرکت اطلاعات کافی را به دست آورند. باید بدانند که این شرکت چطور و با چه روشی ، سئو سایت تضمینی را انجام می دهد. ممکن است با کمک روش هایی بتواند سایت شما را به صفحه اول گوگل برساند. سئو کلاه سیاه روشی است که برخی از سایت ها با استفاده از آن اقدام به سئو سایت می کنند. این روش شاید بتواند در کوتاه مدت، جایگاه سایت شما را بهبود دهد. اما بعد از مدت کوتاهی، دیگر اثری از سایت هایی که از سئو کلاه سیاه استفاده کرده اند را نمی توان مشاهده کرد.

 

آیا می دانید خدمات سئو تضمینی چیست؟

خدمات سئو تضمینی ، خدماتی هستند که یک نتیجه خاص را تضمین می کنند. این خدمات با استفاده از تکنیک های اخلاقی سئو (سئو کلاه سفید) ارائه می شوند.

 

دلایل اجتناب از شرکت هایی که ضمانت سئو ارائه می دهند :

ضمانت سئو می تواند بسیاری از افراد را وسوسه کند. اما باید توجه داشت که ممکن است انتخاب شرکت های سئویی که خدمات خود را تضمین می کنند، با خطراتی همراه باشد. برخی از افراد با استفاده از این خدمات، نه تنها جایگاه خوبی در رتبه بندی گوگل کسب نکرده اند بلکه آسیب شدیدی را متحمل شده اند.

 

ایا می توان سئو را تضمین کرد؟

 

هشدار موتورهای جستجو درباره ی تضمین سئو

بسیاری از موتورهای جستجو مانند گوگل هشدار می دهند تا افراد از کار کردن با شرکت های ارائه دهنده سئو تضمینی، خودداری نمایند. گوگل عنوان می کند که کسی نمی تواند رتبه اول را در گوگل تضمین نماید. افراد و شرکت هایی که سئو سایت خود را تضمین می کنند، چیزی را ضمانت می کنند که نمی توانند آن را کنترل نمایند.

فاکتورهای مختلفی در رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیر می گذارند. گوگل با توجه به الگوریتم های خود، رتبه بندی سایت ها را انجام می دهد. این الگوریتم ها دائما در حال تغییر هستند و کارمندان گوگل هم اطلاعی در مورد نحوه ی رتبه بندی سایت ها در آینده ندارند. اما سئو تضمینی ( برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک رو به رو مراجعه نمایید https://seohama.com/سئو-تضمینی ) می تواند این ضمانت را به شما بدهد که در کوتاه ترین زمان ممکن به رتبه خوبی برسید.

عوامل زیادی وجود دارند که خارج از کنترل سئوکاران و شرکت های سئو هستند. البته باید توجه داشت که شرکت های سئو می توانند بر رتبه بندی سایت ها تاثیر بگذارند. متخصصین زیادی در زمینه سئو سایت فعالیت می کنند. با این وجود هیچ کدام نمی توانند serp ها را به دلخواه خود تغییر دهند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۹:۰۶ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

۴ روش برای مطالعة مؤثر

۱. خوانش اولیه از کتاب:

داشتن مروری کلی از کتاب کمک می‌کند تا مغز بهتر بتواند اطلاعات لازم در زمینة محتوای کتاب را به دست آورده و دسته‌بندی کند. برای پیشخوانی اولیه می‌توان از پشت جلد کتاب، عنوان کتاب، پیشگفتار و مقدمه استفاده کرد.

۲. داشتن نگاه کلی به مطالب کتاب:

قبل از آغاز مطالعة کتاب، می‌توان هر فصل را به طور سطحی بازبینی کرد؛ درواقع بازبینی اولیه به شخص کمک می‌کند تا درکی کلی از آن فصل کتاب قبل از خوانش داشته باشد. با این روش، مغز مطالب را دسته‌بندی کرده و به شخص در هنگام مطالعه کمک می‌کند تا بهتر بتواند آموزه‌های کتاب را درک بکند.

۳. طراحی پرسش‌های چالشی:

هنگامی که شخص نگاه کلی به مطالب کتاب دارد، بهتر است با استفاده از سرفصل‌های کتاب سؤالاتی را طراحی کند. این روش کمک می‌کند تا هنگام مطالعة هر فصل، بهتر و سریعتر مطالب را درک کند. در طول مطالعه، با یافتن پاسخ سؤال‌ها، پیام و آموزه‌های کتاب در ذهن ماندگارتر می‌شود‌.

۴. یادداشت برداری:

برای داشتن مطالعه‌ای اثربخش، یادداشت برداری می‌تواند عامل مؤثری در سرعت فهم مطالب داشته باشد. یادداشت برداری موجب تمرکز حواس شده و سهم بسزایی در به خاطر سپردن مطالب دارد.

نویسندگی خلاق
اصلاح نویسندگی خلاق به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها اطلاق می‌شود که این فعالیت‌ها حول محور تفکر خلاق و سپس نوشتن می‌گردد. نویسندگی خلاق موضوعی چند جانبه است و برای افراد گوناگون مفهوم پردازی‌های متفاوتی دارد. نویسندگی خلاق منحصر به نوشته‌های داستانی و غیر داستانی نیست؛ بلکه هر نوع نگارشی را شامل می‌شود که سبب شکوفایی استعدادها و توانایی‌های افراد است. نویسندگی خلاق با تنوع گسترده و فریبنده‌اش می‌تواند به زندگی انسان‌ها غنا ببخشد. نویسندگی خلاق موضوعی شخصی است؛ یعنی هر آنچه که نویسنده می‌نویسد، برگرفته از خلاقیت فردی خود اوست.

در نویسندگی خلاق این موضوع مطرح است که انسان‌ها نویسنده به دنیا نمی‌آیند؛ بلکه بعدها نویسنده می‌شوند. در نویسندگی خلاق نویسنده باید آنقدر صریح و صادق باشد که تمام آنچه که در زندگی اتفاق می‌افتد، ببیند؛ چراکه آنها مواد خام برای نوشتن هستند. از گام‌های کلیدی در آغاز نویسندگی خلاق، تعیین اهداف مشخص و روشن دربارة توقعات خود از نوشتن است. در نویسندگی خلاق، نویسنده نباید بیش ازحد نکته‌ سنج و ایرادگیر باشد. نویسندگی خلاق اغلب دربارة ارتباط خود ما و عقاید ماست؛ این مهم راهی است برای پیدا کردن خود. نویسنده برای اینکه بتواند در نویسندگی خلاق موفق شود، باید نوشتن متن بسیار موفق و جنجالی را فراموش کند. نویسنده باید بداند که فقط باید بنویسد و نوشتن قدم اول در جهت آزاد کردن خلاقیت است.

نویسنده می‌تواند هدفش را در خواندن مطلبی قرار دهد که هیچ علاقه‌ای به آن ندارد. او نباید از چیزی بترسد و باید اجازه دهد که فکرش به هرجا که می‌خواهد پرواز کند؛ این روش باعث آزادسازی ناخودآگاه می‌شود‌ و هرچیزی که به ذهنش می‌آید را یادداشت کند، این مهم یکی از مهمترین روش‌های نویسندگی خلاق است. عبارات بکری میان مردم وجود دارد و آنها را به کار می‌برند و رفتارهای عجیبی که میان آنها وجود دارد، تمامی این وقایع می‌تواند برای یک نویسنده موضوع نوشتن باشد؛ پس هر چیزی که برای او جالب است را می‌تواند یادداشت کند. مشاهده و یادداشت برداری مهارت‌های مهمی هستند که با تمرین گسترش می‌یابند.

منبع:ویرگول


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۲:۵۹ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

فیلترینگ الگوی استفاده از اینترنت را عوض کرده است


گزارش تحلیلی ابردراک از تغییر الگوی مصرف اینترنت و کاهش چشمگیر بازدید از اینستاگرام و واتساپ خبر می‌دهد.

D6-IraniCard
شرکت ابر دراک، استارتاپ حوزه خدمات ابری، در یک گزارش تحلیلی با پردازش داده‌های فعالیت کاربرانش در بازدید از وب‌سایت‌های فعال بر بستر خدمات این شرکت، اطلاعاتی از وضعیت اینترنت و الگوی مصرف کاربران داخل ایران پس از بروز اختلالات، اعمال فیلترینگ و ایجاد محدودیت‌ها ارائه کرده است.

در این گزارش تحلیلی، تفاوت الگوی مصرف اینترنت کاربران از تاریخ ۱۰ شهریور تا ۱۰ مهر ۱۴۰۱ بررسی شده و تاریخ اول مهرماه به‌عنوان زمان شروع قطعی و اختلال در نظر گرفته شده است. داده‌های این گزارش تحلیلی تفاوت‌های موجود در مصرف اینترنت کاربران پیش و پس از این تاریخ را نشان داده و تحلیل کرده است.

گزارش ابر دراک از اختلال اینترنت

یافته‌های این گزارش با تحلیل و بررسی مجموعاً ۱۰ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۴۵۹ بازدیدکننده یکتا، ۴۶۲ وب‌سایت و بیش از چهار میلیارد و ۹۱۳ میلیون لاگ به دست آمده است. براساس این گزارش، شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیام‌رسان واتساپ از تاریخ اول تا هفدهم مهر در مجموع به مدت ۱۷ روز و ۲۰ ساعت از دسترس خارج بوده است.

در همین مدت شاهد اخباری درباره رفع فیلتر این پلتفرم‌ها بوده‌ایم که البته پس از مدت کوتاهی این اخبار تکذیب شد. طبق گزارش ابر دراک، این رفع فیلترها در واقع مقطعی و احتمالاً به دلیل تغییر مسیرهای ایجادشده در شرکت ارتباطات زیرساخت و تأمین‌کنندگان اینترنت بوده است. بررسی‌های ابر دراک در این زمینه از دردسترس بودن اینستاگرام به مدت 16 دقیقه خبر می‌دهد و این زمان برای واتساپ چهار دقیقه بوده است.

گزارش ابر دراک از اختلال اینترنت

ابر دراک اختلالات ایجادشده برای پلتفرم‌های اینستاگرام و واتساپ را چنین توضیح داده است:

از تاریخ جمعه ۱ مهر ماه ۱۴۰۱ اختلال‌های گسترده روی دو پلتفرم پرطرفدار واتساپ و اینستاگرام آغاز شد که در ابتدا برای تمامی پلتفرم‌ها با استفاده از بازنویسی رکوردهای DNS برای دامنه‌های اصلی این سرویس‌ها صورت پذیرفت. کمتر از ۲۴ ساعت از شروع اختلال‌ها قطع ارتباط در لایه TLS برای دسترسی به پلتفرم‌های فوق و همچنین سایر پلتفرم‌ها در تمامی مسیرهای بین‌المللی و با اختلاف زمانی چند ساعت اعمال گردید و در حال حاضر درصد قابل توجهی از سرویس‌های خارج از دسترس کاربران ایرانی در شبکه همراه یا ثابت با روش قطع ارتباط مسیر در تمامی مسیرهای بین‌الملل از دسترس خارج هستند.

در ادامه این گزارش، به تفاوت میان روش‌های مرسوم و متداول فیلترینگ، که پیش از این استفاده می‌شد، و روش‌های اعمال فیلتر که در هفته‌های اخیر از آن استفاده شده، توضیحاتی ارائه شده است. پیش از این، روش‌هایی مانند DNS spoofing و خروج از دسترسی ازطریق قطع یا کند کردن پروتکل‌های امن (مانند TLS) مورد استفاده قرار می‌گرفت. این در حالی است که در هفته‌های اخیر، سرویس‌ها با روش BlackHole از دسترس خارج می‌شوند. روشی که عامل ایجاد مشکلات مقطعی برای کاربران سایر سرویس‌ها شده است.

همچنین، مشاهدات ابر دراک حاکی از آن است که از چهاردهم مهرماه در مسیرهای داخلی و بین‌المللی در مسیرهای دیتاسنتر داخلی به داخلی و خارجی به خارجی اختلالات بیشتر و گسترده‌تر شده است.

از دسترس خارج کردن اینستاگرام و واتساپ برای کاربران با IP ایران طبیعتاً میزان استفاده از این پلتفرم‌ها را کاهش داده است. این کاهش در بخشی از گزارش ابر دراک که پربازدیدترین مرورگرهای کاربران ایرانی را نشان می‌دهد، تأیید شده است.

گزارش ابر دراک از اختلال اینترنت

درحالی‌که پیش از بروز اختلال در اینترنت، اینستاگرام هفتمین و واتساپ چهاردهمین پلتفرم پربازدید کاربران در ایران بود، در بازه زمانی ایجاد اختلالات، واتساپ به رتبه ۱۸ و اینستاگرام به رتبه ۲۰ مرورگرهای رایج کاربران سقوط کرده است.

براساس بازدید از وب‌سایت‌های فعال بر بستر ابر دراک، استفاده کاربران از زیرساخت ابر دراک در کشورهای مختلف نیز افزایش یافته است. در این خصوص در این گزارش آمده است:

تعداد کاربران غیر ایرانی که از وب‌سایت‌های بر بستر ابر دراک بازدید کرده‌اند، بعد از تاریخ یکم مهرماه حدودا ۳۰ درصد افزایش داشته است. این افراد اغلب کسانی هستند که برای بازدید از وب‌سایت‌ها یا پلتفرم‌های فیلتر شده از این نام مجاز نمی باشد استفاده می‌کنند که با توجه به همین موضوع احتمال دارد در زمان بازدید از وب‌سایت‌های ایرانی هم از این نام مجاز نمی باشد استفاده کرده‌اند.

گزارش تحلیلی ابر دراک در زمینه الگوی مصرف کاربران ایرانی از اینترنت نشان می‌دهد پیش از بروز اختلال در اینترنت، میزان مصرف اینترنت کاربران ایرانی در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز به‌طور کلی بیشتر بود و به‌طور خاص آن‌ها در ساعت ۱۵ تا ۲۰ بیشتر اینترنت مصرف می‌کردند. پس از ایجاد اختلالات اینترنت میزان استفاده آن‌ها در ساعات ۱۳ تا ۲۳ بسیار کمتر از ساعت‌های ۵ تا ۱۱ صبح شده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۵:۱۴ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

کمپ اجباری ترک اعتیاد

کمپ اجباری ترک اعتیاد

 
کمپ اجباری ترک اعتیاد مکانی است که با شرایطی خاص اقدام به پذیرش معتادین می کند. این کمپ ها با هدف درمان و ترک اعتیاد برای سرویس دهی به افراد و خانواده های آنها ایجاد شده اند. در واقع، کمپ های اجباری به عنوان نقطه ی شروع برای بیمارانی هستند که مشکل خود را نمی پذیرند و تمایلی برای درمان ندارند.

بهتر است که فرایند ترک اعتیاد به صورت خودجوش ایجاد شود. در این حالت، خود فرد به این نتیجه می رسد که نیاز به کمک دارد. بنابراین، برای رسیدن به هدف، تمام تلاش خود را انجام می دهد. اما تاثیر مواد مخدر در بسیاری از معتادین باعث می شود تا فرد قدرت تصمیم گیری خود را از دست بدهد. در این شرایط، ممکن است فرد معتاد به خود و اطرافیان آسیب وارد کند. این امر کاملا طبیعی است. مواد مخدر بر روی جسم و روان فرد تاثیر می گذارند. در برخی مواقع اثرات آن به حدی شدید است که بیمار کنترلی بر رفتار و اعمال خود ندارد. وجود کمپ های اجباری ترک اعتیاد برای کمک به بیمارانی که تمایلی به ترک اعتیاد خود ندارند، ضروری به نظر می رسد.

انواع کمپ های اجباری ترک اعتیاد
1- کمپ ترک اعتیاد اجباری خصوصی : معتادین با درخواست خانواده، در این کمپ ها بستری می شوند.

2- کمپ ترک اعتیاد اجباری دولتی : در این کمپ ها، بستری افراد معتاد توسط نیروهای انتظامی یا شهرداری صورت می گیرد.

قانون مربوط به ترک اعتیاد اجباری
بر اساس ماده 16 قانون، همه معتادان متجاهری که در ملاعام، مواد مخدر مصرف می کنند، به وسیله ی نیروی انتظامی بازداشت می شوند. بعد از غربالگری و طی مراحل دیگر به کمپ های ترک اعتیاد فرستاده می شوند. معتادانی که به این صورت راهی کمپ می شوند، باید 6-3 ماه به صورت اجباری در کمپ بمانند. بعد از گذشت این زمان، با دستور قضایی و مسئولان مربوطه مرخص می شوند.

مهم ترین هدف های کمپ اجباری ترک اعتیاد
یک کمپ اجباری مناسب فضایی مناسب را برای مددجویان فراهم می کند تا آنها بتوانند بدون نگرانی و استرس، فرایند درمان را طی کنند. در این محیط، فرد احساس آرامش می کند و از نگاه ها و رفتارهای تحقیرآمیز خبری نیست. یکی از اهداف کمپ اجباری ترک اعتیاد این است که شرایطی را فراهم کند تا فرد معتاد، احساس مجرم بودن و تحقیر شدگی نکند و با امید به زندگی، مراحل درمان را ادامه دهد. در مراکز ترک اعتیاد، با افراد به صورت محترمانه برخورد می شود.

در فضای کمپ، هیچ گونه ماده مخدری در دسترس بیماران قرار نمی گیرد. برای افزایش روحیه بیماران، امکان ملاقات با خانواده و دوستان وجود دارد. این امر باعث می شود تا فرد معتاد احساس تنهایی و نا امیدی نکند و اشتیاق کافی برای ادامه درمان داشته باشد.

یکی دیگر از اهداف کمپ ترک اعتیاد، آموزش مهارت های ارتباطی می باشد. افراد با یادگیری این مهارت ها می توانند مشکلات و احساسات خود را بازگو کنند. علاوه بر این، آشنایی و مصاحبت با کسانی که موفق به ترک شده اند، به بیماران کمک می کند تا تلاش بیشتری برای درمان انجام دهند تا سریع تر به زندگی عادی خود بازگردند. 

دسته بندی افراد حاضر در ترک اجباری
1- دسته اول شامل افرادی می شود که اعتیاد شدیدی به مواد مخدر دارند. این امر برای خانواده و اطرافیان آنها بسیار آزاردهنده می باشد. به همین علت با شکایت به دادستان، زمینه حضور فرد در کمپ اجباری ترک اعتیاد را فراهم می کنند. در این حالت، هزینه کمپ توسط خانواده فرد پرداخت می شود. اگر شرایط مالی خانواده خوب نباشد، بخشی از هزینه ها را دولت پرداخت می کند.

2- دسته دوم معتادینی هستند که در کوچه و خیابان مشغول استعمال دخانیات می باشند و توسط نیروهای دولتی جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل می شوند. در این حالت، هزینه های کمپ بر عهده دولت می باشد.

شرایط بستری شدن در کمپ اجباری ترک اعتیاد
شرایط خاصی برای بستری شدن در کمپ های اجباری وجود ندارد. فقط پدر، مادر، برادر، خواهر و همسر قانونی فرد معتاد می توانند به صورت اجباری، او را بستری کنند. برای این منظور باید مدارک هویتی معتبر ارائه دهند. در واقع، پذیرش در این کمپ ها باید با توافق خانواده و مراجع قضایی صورت گیرد. معتادین از طریق تیم اجباری و اقدام خانواده به کمپ مراجعه می کنند. در برخی موارد هم عملیات بستری توسط اکیپ اورژانس آمبولانس و داشتن برگه قضایی انجام می شود. بعد از مراجعه به کمپ و بررسی وضعیت بیمار، مراحل درمان آغاز می گردد. در پایان دوره ، برای ترخیص بیمار نیاز است تا معرف درجه یک وی در کمپ حاضر شود و مراحل اداری را طی کند.

مراحل درمانی در کمپ ترک اعتیاد
ابتدا بیمار توسط پزشک و مددکار معاینه می شود و شرایط او از نظر نوع، میزان و مدت زمان مصرف مواد مخدر مورد ارزیابی قرار می گیرد. سپس وارد مرحله سم زدایی می شود. پزشک با توجه به ویژگی های فردی و شرایط بیمار، بهترین روش را برای او انتخاب می کند. دوره سم زدایی اهمیت زیادی دارد. در این دوره، بخشی از مواد مخدر مصرفی بیمار از بدن او خارج می شود. بیمار پس از خروج از قرنطینه، می تواند به صورت همزمان در دوره ها و جلسات ترک اعتیاد شرکت کند. در این مراکز، دوره های مهارت آموزی برگزار می شوند. بیماران با شرکت در این دوره ها، مهارت های مختلفی یاد می گیرند. این دوره ها، فرصت مناسبی هستند تا افراد، خود را برای اشتغال و کسب درآمد در آینده آماده کنند. بعد از اینکه مددجو از کمپ خارج شد، مددکاران وضعیت او را پیگیری می کنند.

ویژگی های بهترین کمپ اجباری
1- همراهی کادر درمانی مجرب و حرفه ای : یکی از مهم ترین ویژگی های کمپ های ترک اعتیاد، بهره مندی از یک کادر درمانی مجرب است. معمولا تیم درمانی شامل پزشک، روانشناس، مشاور و روانپزشک می شوند. تمامی این افراد، دانش و تخصص لازم را در زمینه درمان اعتیاد دارند. کمپ ترک اعتیاد با استفاده از یک کادر درمان حرفه ای، اعتیاد را درمان می کند و صدمات ناشی از آن را کاهش می دهد.

2- مجوز فعالیت از بهزیستی برای بستری کردن بیماران : یکی از موارد ضروری برای فعالیت کمپ ترک اعتیاد، مجوز تاسیس و فعالیت است. کمپ های ترک اعتیاد باید مجوز داشته باشند و تحت نظر بهزیستی فعالیت نمایند. با اتمام مدت مجوز، کمپ باید با رعایت چارچوب های قانونی برای دریافت مجدد آن اقدام نماید.

3- تغذیه مناسب : در بهترین کمپ اجباری ترک اعتیاد، به تغذیه بیماران توجه می شود. با مصرف مواد مخدر، تمام اعضای بدن درگیر می شوند. تغذیه مناسب باعث بهبود وضعیت جسمی و روحی فرد می شود. در حالی که اگر فرد تغذیه نامناسبی داشته باشد، صدمات ناشی از اعتیاد بیشتر می شوند.

4- امکانات پزشکی و رفاهی : هر چقدر امکانات موجود در کمپ ها بیشتر باشند، فرد با آرامش بیشتری می تواند روند درمان را سپری کند. امکانات رفاهی شامل وسایل بازی، باشگاه، استخر و ... می شوند. 

5- خدمات درمانی و آموزشی  : در کمپ های ترک اعتیاد، خدمات درمانی و آموزشی متنوعی ارائه می شوند که به اعتیاد و ماده مصرفی فرد معتاد بستگی دارد. خدمات درمانی شامل معاینه، مشاوره و ... می شوند. خدمات آموزشی به صورت جلسات گروهی برگزار می شوند. در این جلسات، افراد با روش های پیشگیری، ترک و نحوه ی رفتار با بیمار آموزش می بینند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۲:۴۵ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

مزایا و معایب رژیم غذایی بدون لبنیات

مزایا و معایب رژیم غذایی بدون لبنیات
مریم صفدری
نویسنده: مریم صفدری
چهار شنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰
مزایا و معایب رژیم غذایی بدون لبنیات
توییتر

تلگرام
ذخیره
رژیم غذایی بدون لبنیات یکی از رژیم‌های غذایی حذفی است که برای افرادی که دچار مشکلات سلامتی خاصی هستند، می‌تواند مفید باشد.

D6-IraniCard
به‌نظر می‌رسد که این روزها همه درحال آزمایش رژیم‌های غذایی حذفی هستند. گزینه‌های مختلفی مانند رژیم‌ غذایی بدون گلوتن و رژیم غذایی بدون کربوهیدرات وجود دارند و رژیم غذایی بدون لبنیات نیز یکی دیگر از رژیم‌های غذایی حذفی است که البته در آن تفکیک حقیقت از مد روز می‌تواند دشوار باشد.

با‌این‌حال، شواهد علمی نشان می‌دهند که لبنیات می‌توانند اثرات نامطلوبی بر سلامتی داشته باشند و خصوصا اگر به آن‌ها حساسیت یا عدم تحمل داشته باشید، ممکن است موجب بروز مشکلاتی مانند التهاب شوند. این محصولات با آکنه و مشکلات گوارشی نیز ارتباط دارند. بنابراین، آیا رژیم غذایی بدون لبنیات صرفاً یک رژیم غذایی زودگذر و مد روز است یا پیشرفتی واقعی در زمینه تغذیه محسوب می‌شود؟

رژیم غذایی بدون لبنیات چیست؟
به‌طور ساده، رژیم غذایی بدون لبنیات رژیمی است که در آن هیچ نوع لبنیاتی از هیچ حیوانی مصرف نمی‌کنید. براین‌اساس، شیر، پنیر، خامه و هیچ محصول لبنی در هیچ‌یک از غذاهای مصرفی شما وجود ندارد. افرادی که از رژیم غذایی بدون لبنیات پیروی می‌کنند، معمولاً می‌توانند تخم مرغ مصرف کنند، مگر اینکه اصل دیگری از رژیم غذیی یا سبک زندگی آن‌ها خلاف آن را ایجاب کند.

مقاله‌های مرتبط:
چگونه بدون مصرف شیر می‌توان مقدار کافی کلسیم و مواد مغذی دیگر را دریافت کرد؟
با بهترین منابع پروتئین گیاهی برای گنجاندن در رژیم غذایی آشنا شوید
مزایای رژیم غذایی بدون لبنیات چیست؟
بروک جیکوب، متخصص تغذیه و مدیر برنامه ChristianaCare می‌گوید رژیم غذایی بدون لبنیات ممکن است مزیت‌هایی داشته باشد، اما این موضوع به محصولات لبنی مصرفی شما بستگی دارد. در صورت مصرف محصولات لبنی پرچربی مانند پنیر و ماست پرچرب و بستنی، کره و خامه به خاطر چربی اشباع بالایی که دارند، خطر ابتلا به بیماری قلبی افزایش پیدا می‌کند. محصولات لبنی کم‌چرب منبع خوبی از ویتامین دی و کلسیم هستند. برای افرادی که نمی‌توانند لبنیات را تحمل کنند، اجتناب از مصرف این محصولات مطلوب خواهد بود.

طبق گفته‌ی انجمن متخصصان بیماری‌های پوست آمریکا، حذف شیر گاو از رژیم غذایی علاوه بر بهبود سلامت روده و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، ممکن است به رفع آکنه نیز کمک کند. همچنین نشان داده است که قطع مصرف لبنیات موجب بهبود گوارش و کاهش التهاب در برخی افراد می‌شود. علت آن است که لبنیات حاوی قند طبیعی لاکتوز هستند که برای تجزیه آن به آنزیمی به نام لاکتاز نیاز است. افراد دچار عدم تحمل لاکتوز، مقدار کافی از این آنزیم را برای تجزیه لاکتوز تولید نمی‌کنند و این امر موجب نفخ و سوء هاضمه می‌شود.

اگرچه درمورد مسئله التهاب نظرات مختلفی وجود دارد. جیکوب می‌گوید:


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۹:۳۶ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

مزایا و معایب رژیم غذایی بدون لبنیات

مزایا و معایب رژیم غذایی بدون لبنیات
مریم صفدری
نویسنده: مریم صفدری
چهار شنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰
مزایا و معایب رژیم غذایی بدون لبنیات
توییتر

تلگرام
ذخیره
رژیم غذایی بدون لبنیات یکی از رژیم‌های غذایی حذفی است که برای افرادی که دچار مشکلات سلامتی خاصی هستند، می‌تواند مفید باشد.

D6-IraniCard
به‌نظر می‌رسد که این روزها همه درحال آزمایش رژیم‌های غذایی حذفی هستند. گزینه‌های مختلفی مانند رژیم‌ غذایی بدون گلوتن و رژیم غذایی بدون کربوهیدرات وجود دارند و رژیم غذایی بدون لبنیات نیز یکی دیگر از رژیم‌های غذایی حذفی است که البته در آن تفکیک حقیقت از مد روز می‌تواند دشوار باشد.

با‌این‌حال، شواهد علمی نشان می‌دهند که لبنیات می‌توانند اثرات نامطلوبی بر سلامتی داشته باشند و خصوصا اگر به آن‌ها حساسیت یا عدم تحمل داشته باشید، ممکن است موجب بروز مشکلاتی مانند التهاب شوند. این محصولات با آکنه و مشکلات گوارشی نیز ارتباط دارند. بنابراین، آیا رژیم غذایی بدون لبنیات صرفاً یک رژیم غذایی زودگذر و مد روز است یا پیشرفتی واقعی در زمینه تغذیه محسوب می‌شود؟

رژیم غذایی بدون لبنیات چیست؟
به‌طور ساده، رژیم غذایی بدون لبنیات رژیمی است که در آن هیچ نوع لبنیاتی از هیچ حیوانی مصرف نمی‌کنید. براین‌اساس، شیر، پنیر، خامه و هیچ محصول لبنی در هیچ‌یک از غذاهای مصرفی شما وجود ندارد. افرادی که از رژیم غذایی بدون لبنیات پیروی می‌کنند، معمولاً می‌توانند تخم مرغ مصرف کنند، مگر اینکه اصل دیگری از رژیم غذیی یا سبک زندگی آن‌ها خلاف آن را ایجاب کند.

مقاله‌های مرتبط:
چگونه بدون مصرف شیر می‌توان مقدار کافی کلسیم و مواد مغذی دیگر را دریافت کرد؟
با بهترین منابع پروتئین گیاهی برای گنجاندن در رژیم غذایی آشنا شوید
مزایای رژیم غذایی بدون لبنیات چیست؟
بروک جیکوب، متخصص تغذیه و مدیر برنامه ChristianaCare می‌گوید رژیم غذایی بدون لبنیات ممکن است مزیت‌هایی داشته باشد، اما این موضوع به محصولات لبنی مصرفی شما بستگی دارد. در صورت مصرف محصولات لبنی پرچربی مانند پنیر و ماست پرچرب و بستنی، کره و خامه به خاطر چربی اشباع بالایی که دارند، خطر ابتلا به بیماری قلبی افزایش پیدا می‌کند. محصولات لبنی کم‌چرب منبع خوبی از ویتامین دی و کلسیم هستند. برای افرادی که نمی‌توانند لبنیات را تحمل کنند، اجتناب از مصرف این محصولات مطلوب خواهد بود.

طبق گفته‌ی انجمن متخصصان بیماری‌های پوست آمریکا، حذف شیر گاو از رژیم غذایی علاوه بر بهبود سلامت روده و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، ممکن است به رفع آکنه نیز کمک کند. همچنین نشان داده است که قطع مصرف لبنیات موجب بهبود گوارش و کاهش التهاب در برخی افراد می‌شود. علت آن است که لبنیات حاوی قند طبیعی لاکتوز هستند که برای تجزیه آن به آنزیمی به نام لاکتاز نیاز است. افراد دچار عدم تحمل لاکتوز، مقدار کافی از این آنزیم را برای تجزیه لاکتوز تولید نمی‌کنند و این امر موجب نفخ و سوء هاضمه می‌شود.

اگرچه درمورد مسئله التهاب نظرات مختلفی وجود دارد. جیکوب می‌گوید:


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۲:۴۶ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)