سایت سایت .

سایت

دیر غذاخوردن بر چگونگی سوزاندن کالری و ذخیره‌ چربی بدن تأثیر می‌گذارد

براساس پژوهشی جدید، دیر غذاخوردن در طول روز به سه روش مهم بر تنظیم وزن بیولوژیکی تأثیر می‌گذارد: ۱. ازطریق سوزاندن کالری؛ ۲. ازطریق سطح گرسنگی؛ ۳. ازطریق چگونگی ذخیره‌ی چربی بدن.

با‌‌توجه‌‌به اینکه امروزه چاقی به معضلی جهانی تبدیل شده است که صدها میلیون نفر به آن دچار هستند، زود غذاخوردن می‌تواند روشی ساده برای کاهش ریسک چاقی و مدیریت وزن باشد. پژوهش‌های گذشته به رابطه‌ی بین زمان‌بندی وعده‌های غذایی و افزایش وزن اشاره کردند؛ اما پژوهشگرها می‌خواستند به رابطه‌ی نزدیک‌تری با دلایل محکم بیولوژیکی برسند. فرانک اسچیر، دانشمند اعصاب بیمارستان زنان و بریگهام در بوستون، درباره‌ی این موضوع می‌گوید:

هدف ما آزمایش مکانیزم‌هایی بود که به‌سادگی نشان می‌دهند دیر غذاخوردن ریسک چاقی و چربی بدن را افزایش می‌دهد و کاهش وزن را با اختلال روبه‌رو می‌کند، در این پژوهش، می‌خواستیم به دلیل این مسئله پی ببریم.
این پژوهش به‌شدت کنترل‌شده بود و ۱۶ شرکت‌کننده با شاخص توده‌ی بدنی (BMI) در طیف اضافه‌وزن یا چاق در آن شرکت کردند. هر داوطلب دو آزمایش متفاوت را در بازه‌ای شش‌روزه انجام داد. پیش از این آزمایش، الگوی خواب و تغذیه‌ی‌ آن‌ها کنترل شده بود و چند هفته‌ بین هر تست فاصله بود.

در یکی از آزمایش‌ها، شرکت‌کنندگان برنامه‌ی سخت سه وعده‌ی غذایی روزانه در زمان معمولی را دنبال کردند که شامل صبحانه در ساعت ۹ و ناهار ساعت ۱۳ و شام در ساعت ۱۸ بود. در برنامه‌ی دیگر زمان وعده‌ها به‌تعویق افتاد. اولین وعده در ساعت ۱۳ و آخرین وعده در ساعت ۲۱ صرف شدند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۳:۵۳ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

ساخت قالب گوش

ساخت قالب گوش بعد از بررسی دقیق وضعیت گوش و پرده آن انجام می شود. قالب گوش، وسیله ای از جنس پلاستیک است که داخل گوش قرار می گیرد. این قالب دو نوع نرم و سخت دارد. قالب های نرم انعطاف پذیری بیشتری دارند.
به همین علت در زمان استفاده از آنها کمتر اذیت می شوید. البته تمیز کردن این قالب ها نسبت به نوع دیگر، سخت تر است. یکی از مزایای قالب های نرم این است که بهتر می توانند کانال گوش را ببندند.
قالب سمعک
سمعک ها از نظر شکل ظاهری به سمعک های داخل گوشی، پشت گوشی و رسیور در کانال تقسیم می شوند. سمعک های پشت گوشی به تنهایی قابل استفاده نیستند و نیاز به قالب دارند. برای سمعک های داخل گوشی هم احتیاج به قالب گیری می باشد. قالب گوش از چند بخش تشکیل شده که شامل مجرای خروجی، تیوب و لوله تهویه می شوند. وظیفه مجرای خروجی، انتقال صدا به مجرای گوش است. تیوب قالب هم صدا را از سمعک به مجرای گوش می فرستد. لوله تهویه که در برخی از قالب ها وجود دارد، موجب بهبود کیفیت صدا می گردد.
قالب سمعک چه وظایفی دارد؟
قالب سمعک صداها را از سمعک پشت گوشی به درون گوش انتقال می دهد. علاوه بر این از سوت زدن سمعک و نشت صدا جلوگیری می کند. یکی دیگر از وظایف قالب سمعک، نگه داشتن سمعک بر روی گوش است.

انواع قالب سمعک
سمعک وسیله ای است که برای بهبود کم شنوایی به کار می رود. استفاده همزمان سمعک و قالب آن موجب می شود تا فرد، کیفیت صدای بهتری را تجربه کند. قالب های سمعک را از جنس نرم و یا سخت می سازند. این قالب ها از طریق یک تیوب پلاستیکی ظریف به سمعک پشت گوشی متصل می شوند. به طور کلی امکان ساخت قالب های سمعک برای هر نوع سمعک با هر برندی وجود دارد.
مدل های قالب سمعک
قالب سمعک را به شکل های مختلفی می سازند. در این قسمت به برخی از آنها اشاره می کنیم.
قالب شل(Shell)
قالب نیمه شل
قالب CIC
قالب کانال
قالب لوله نازک
قالب اسکلتون
قالب سمعک جیبی
این نوع از قالب ها می توانند تمام قسمت صدفی گوش را پر کنند. قالب شل را به صورت تو پر می سازند و به همین علت نسبت به سایر قالب ها، سنگین تر است. بخش مارپیچ گوش هم جزء قالب به شمار می رود. برای افرادی که افت شنوایی ملایم تا شدید دارند، مناسب است.


دلایل قالب گیری گوش برای سمعک
- ثابت ماندن سمعک درون گوش
- جلوگیری از ورود صدای باد
- بهبود کیفیت صدا و کاهش مقدار نویز
نگهداری از قالب های گوش و سمعک
برای شستن این قالب ها از محلول آب ولرم و صابون استفاده نمایید و به وسیله یک پارچه نرم آنها را خشک کنید. برای این کار می توانید از برس های مخصوص کمک بگیرید. قبل از استفاده از قالب گوش، مطمئن شوید که کاملا خشک است. قالب گوش خود را به صورت منظم تمیز کنید تا آسیبی به آن وارد نشود.

رنگ قالب سمعک
قالب های سمعک را می توان با رنگ های مختلفی تهیه نمود. معمولا برای کودکان از قالب های رنگی استفاده می شود. با افزایش سن کودک نیاز به قالب گیری مجدد می باشد. آنها می توانند از رنگ های مختلف قالب سمعک استفاده کنند.

 


ساخت قالب گوش
برای ساخت قالب گوش و قالب سمعک چندین مرحله وجود دارد. این فرایند در 3 مرحله انجام می شود و فرد هیچ دردی در زمان قالب گیری احساس نمی کند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۰:۳۰ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

بیگ بنگ؛ شروع جهانی که می‌شناسیم

این جهان از کجا آمده است؟

تا همین چند وقت پیش، فکر اینکه بتوانیم جواب این سؤال را از مشاهدات واقعی خود از جهان به دست آوریم، کاملاً بیگانه بود؛ تا اینکه محاسبات علمی در قرن بیستم با تکیه بر نسبیت عام، فیزیک کوانتومی و نظریه بیگ‌ بنگ در کنار مشاهدات کیهانی به کمک تلسکوپ‌ها و ماهواره‌ها موفق شد برای این معماها، جوابی قانع‌کننده پیدا کند و پیش‌بینی‌های قابل اثباتی ارائه بدهد.

بیش از ۵۰ سال است شواهد علمی به ما نشان داده جهان هستی با انفجاری بزرگ آغاز شده است. جهان به این خاطر امروز در حال انبساط و خنک شدن و پر از سیارات،‌ ستاره‌ها و کهکشان‌ها است چون در گذشته کوچک‌تر، داغ‌تر، متراکم‌تر و یکدست‌تر بوده است. اگر به اولین لحظه ممکن و شروع همه چیز برگردیم، می‌توانیم تصور کنیم تمام چیزهایی که امروز در جهان هستی می‌بینیم، روزی تنها در یک نقطه واحد متمرکز شده بودند: نقطه تکینگی (singularity) که فضا و زمان از آن زاده شده است.

یا حداقل این چیزی بود که تا همین چند وقت پیش فکر می‌‌کردیم داستان واقعی پیدایش جهان است؛ اینکه جهان همیشه به این شکل امروزی نبوده، بلکه میلیاردها سال پیش با انفجار بزرگی معروف به بیگ بنگ یا مه‌بانگ به وجود آمده است؛ اما امروز بسیار بیشتر از گذشته می‌دانیم و تصویری که از پیدایش جهان داریم، آنقدرها که بیگ بنگ ادعا می‌کرد، واضح نیست. این نظریه به خودی خود دیگر نمی‌تواند توصیف قانع‌کننده‌ای برای نقطه آغازین همه چیز باشد و نمی‌توان گفت بیگ بنگ دقیقاً مساوی با تولد فضا و زمان است؛ اما اگر بیگ بنگ واقعا نقطه شروع همه چیز نبود، چه بود؟ و پیش از این انفجار بزرگ، در فضا چه خبر بود؟

عناوینی که در این مقاله خواهید خواند:

بیگ بنگ چیست
اثبات نظریه بیگ بنگ
مشکلات نظریه بیگ بنگ
قبل از بیگ بنگ چه بود
تاریخچه پیدایش نظریه بیگ بنگ
جهان چه طور تمام می‌شود
نتیجه‌گیری

 
بیگ بنگ چیست


جهان ما چگونه پدید آمد؟ امروزه، اکثر دانشمندان، ستاره‌شناسان و کیهان‌شناسان معتقدند جهانی که می‌شناسیم، در اثر یک انفجار بزرگ پدید آمده است که نه‌تنها اکثریت ماده حاضر در جهان، بلکه قوانین فیزیکی حاکم بر کیهان را نیز ایجاد کرده است.

این نظریه، بیگ بنگ یا مه‌بانگ نام دارد و نزدیک به یک قرن است که بسیاری آن را به‌عنوان توضیحی علمی برای پیدایش جهان پذیرفته‌اند. این نظریه نشأت گرفته از این مشاهده است که کهکشان‌ها با سرعت زیادی در تمام جهات در حال دور شدن از کهکشان ما هستند،‌ گویی نیروی انفجاری و کهنی آن‌ها را از خود می‌راند.

مقاله‌های مرتبط:افزایش سرعت گسترش جهان؛ بحرانی در دنیای کیهان‌شناسی
آیا نسخه‌های بی‌شماری از ما در دنیاهای موازی وجود دارد؟
اصول این نظریه نسبتاً ساده است. به‌طور خلاصه، فرضیه بیگ بنگ می‌گوید تمام مواد فعلی و قدیمی در جهان هم‌زمان با هم چیزی حدود ۱۳٫۸ میلیارد سال پیش ایجاد شده‌اند. در این زمان، تمام ماده در گلوله‌ی بسیار بسیار کوچکی (کمتر از یک میلیون میلیارد میلیاردیم اندازه یک اتم) با تراکم بی‌نهایت و گرمای بی‌نهایت شدید جمع شده بود که به آن نقطه تکینگی (singularity)‌ می‌گویند.

تصور می‌شود که در چنین حالت بیش از حد متراکم و پرانرژی، چهار نیروی اصلی، یعنی گرانش، الکترومغناطیس و نیروهای هسته‌ای قوی و ضعیف، به‌صورت یک نیروی واحد کنار هم جمع شده بودند؛ اما نظریه‌های فعلی ما هنوز نتوانسته‌اند سازوکار یک نیروی واحد را توضیح دهند، چون نمی‌دانیم گرانش در مقیاس زیراتمی چگونه کار می‌کند.

دوره تکینگی که به آن پلانک (Planck) هم می‌گویند، از نقطه صفر تا حدود ۱۰ به توان منفی ۴۳ ثانیه بعد از بیگ بنگ ادامه داشت. از ۱۰ به توان منفی ۴۳ تا ۱۰ به توان منفی ۳۶ ثانیه، جهان به دمای انتقال می‌رسد و نیروهای بنیادی که امروز بر دنیا حکم‌فرما هستند، شروع به جدا شدن از همدیگر می‌کنند؛ ابتدا نیروی گرانش، بعد نیروی الکترومغناطیس و در آخر نیروهای هسته‌ای قوی و ضعیف.

منبع:زومیت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۵:۳۶ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

مشاوره ترک اعتیاد

اعتیاد آسیب های جبران ناپذیری برای فرد و جامعه در پی دارد. علاوه بر فرد معتاد، خانواده و جامعه اطراف او نیز هزینه وابستگی فرد به مواد مخدر را می پردازند. از این رو ترک اعتیاد را می توان حتی برای جامعه بعنوان موفقیتی بزرگ به شمار آورد. ترک اعتیاد، فرآیندی طولانی می باشد که طی آن فرد یاد می ‌‌گیرد ولع مصرف مواد مخدر را کنترل نموده و از عود مجدد آن جلوگیری نماید. خوشبختانه این فرآیند دیگر به دشواری گذشته نیست و راه‌های آسانی پیش روی فرد معتاد است. اگر تصمیم او برای ترک جدی باشد، تیمی از متخصصان در کنارش خواهند بود و در این مسیر به او و خانواده ‌اش کمک خواهند کرد. یکی از بخش ‌های این تیم تخصصی، مشاور روانشناس می باشد که فرد را برای ترک کردن آماده نموده و پس از ترک اعتیاد نیز همراه او خواهد ماند.
اعتیاد چیست؟
جمله ی (( اعتیاد بلای خانمان سوز است )) را بارها شنیده اید، اما وقتی سخن از اعتیاد می شود، منظور اعتیاد به مواد مخدر می باشد. تعریف اعتیاد، ابعاد وسیعی دارد. اعتیاد به مواد مخدر، الکل، سیگار، بازی و شبکه های اجتماعی از جمله شایع ترین اعتیاد ها در دنیای امروز هستند.
به طور کلی، اعتیاد نوعی اختلال رفتاری می باشد. به زبان ساده می توان آن را عادت کردن، خو گرفتن و وابستگی به چیزی مخصوصا مواد مخدر تعریف نمود. در واقع اعتیاد به دلیل افراط و زیاده روی در استفاده به وجود می آید.
از شایع ‌ترین مواد مخدری که در میان جوانان مصرف بالایی دارند می ‌توان به ماده مخدر گل، حشیش، هروئین، مورفین، تریاک، شیره، شیشه، متادون، ترامادول و ... اشاره نمود.
Image
علل ایجاد اعتیاد
هر فردی برای مصرف مواد مخدر دلایل مختلفی دارد. در زیر مهمترین علل ایجاد اعتیاد را نام می بریم.
عوامل فردی
فقدان ارزش های مذهبی و اخلاقی
پایین بودن عزت نفس
احساس حقارت
اختلالات روحی و روانی
افت تحصیلی یا ترک تحصیل
بیماری های جسمی مانند کمر درد، پا درد و ...
عوامل خانوادگی
سطح سواد پایین والدین
ناسازگاری و نفاق در محیط خانواده
عدم وجود ارتباطات صمیمانه و دوستانه میان والدین و فرزندانBox
عوامل اجتماعی
بیکاری (افراد بیکار بیشتر وقت خود را در قهوه خانه ها می گذارنند. این مکان ها بهترین و مناسب ترین جا برای فروش و مصرف مواد مخدر می باشند.)
فقدان توانایی مالی (در واقع فقر، یکی از عوامل افزایش اعتیاد است.)
اختلافات فرهنگی
تنهایی و عدم حمایت خانواده و بستگان
علائم اعتیاد
اعتیاد به مواد مخدر علائمی را در فرد به وجود می آورد. آگاهی از علائم اعتیاد به مواد مخدر می تواند ما را در شناخت فرد معتاد کمک نماید. برخی از مهمترین علائم اعتیاد عبارتند از:
ناتوانی جنسی
تغییرات در خلق و خو مانند عصبانیت، ناراحتی، خستگی و ...
بی تفاوتی نسبت به ظاهر و عوامل محیطی
اسهال یا یبوست
بی خوابی یا خواب آلودگی
- تعریق زیاد
گشاد شدن مردمک چشم
پر انرژی و پر حرف بودن
درد های عضلانی
مشاوره ترک اعتیاد چیست؟
اعتیاد به روح و روان فرد معتاد آسیب بسیار زیادی وارد می کند. همین موضوع باعث می شود که فرد معتاد در زمان اعتیاد و ترک آن نیاز به مشاوره داشته باشد. دریافت مشاوره یکی از مهمترین مراحلی می باشد که باید برای ترک اعتیاد مورد استفاده قرار گیرد. مشاوره ترک اعتیاد یکی از انواع خدمات مرتبط با سلامت روان است. مشاوره ترک اعتیاد به افراد کمک می ‌کند تا بتوانند بهترین روش برای درمان اعتیاد را انتخاب کنند و از محدودیت‌ ها و توانمندی‌ های خود در این مسیر آگاه شوند. همچنین به افراد کمک می کند تا بتوانند راحت تر مراحل درمان خود را پشت سر بگذارند.
برای تعیین بهترین روش درمان فرد معتاد در مراکز ترک اعتیاد، یک سری جلسات مشاوره ای برگزار می شود. مشاوران به شما کمک می ‌کنند تا در مورد روش‌ های نوین ترک اعتیاد اطلاعات بیشتری به دست آورید و متناسب با نیازهای خود روشی را انتخاب نمایید که بیش از همه می ‌تواند به شما کمک کند. در نظر داشته باشید، روشی که برای دیگران بهترین گزینه می باشد ممکن است برای شما کارآیی چندانی نداشته باشد. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که خود را به عنوان یک شخصیت منحصر به فرد در نظر بگیرید و بتوانید راهی را انتخاب نمایید که پاسخگوی نیازها و مشکلات خاص شما باشد.
مشاوره های ترک اعتیاد در ایران به دو صورت رایگان و غیر رایگان به افراد معتاد و خانواده های آنها ارائه می گردد. در حال حاضر، با توجه به اهمیت بسیار زیاد مشاوره ترک اعتیاد، بسیاری از مراکز ترک اعتیاد اقدام به ارائه خدمات مشاوره رایگان کرده اند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۳:۱۴ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

وزیر ارتباطات: متأسفانه استفاده از فیلترشکن جرم‌انگاری نشده، البته تلاش‌هایی دارد صورت می‌گیرد

عیسی زارع‌پور در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت که استفاده، فروش و کسب درآمد از این نام مجاز نمی باشد غیرمجاز است اما متأسفانه هنوز جرم‌انگاری نشده است. همچنین او خبر داد که تلاش‌هایی در زمینه جرم‌انگاری در این زمینه در حال انجام است:

درباره اینکه آیا استفاده، فروش و کسب درآمد از ابزارهای موسوم به فیلترشکن مجاز است یا خیر، باید گفت غیرمجاز است اما متأسفانه جرم‌انگاری نشده استفاده از فیلترشکن، الان البته تلاش‌هایی دارد صورت می‌گیرد که این مسئله به سرعت علاوه بر غیرمجاز بودن، جرم‌انگاری هم شود. البته این‌ها جزو وظایف بنده نیست و نهادهای مربوطه باید آن را دنبال کنند.

وزیر ارتباطات در ادامه‌ی اعلام این خبر، به نظرات کارشناسان در زمینه آسیب‌های استفاده از فیلترشکن‌ها اشاره کرد و خطاب به مردم گفت: «استفاده از ابزارهای موسوم به فیلترشکن و وی‌پی‌ان حتماً آسیب‌پذیری به‌دنبال خواهد داشت چون راه رخنه هکرها را به ابزارهای ارتباطی مردم تسهیل می‌کنند.»


عیسی‌زارع‌پور در حالی از جرم‌انگاری فروش و کسب درآمد از این نام مجاز نمی باشد می‌گوید که روز گذشته، عضو هیئت مدیره اتحادیه فناوران رایانه اعلام کرد ناراضیان از فیلترشکن‌ها می‌توانند به اتحادیه شکایت کنند. سعید نقوی در گفت‌وگو با ایلنا گفته برخی کافی‌نت‌ها و واحدهای صنفی فناوران رایانه و خدمات موبایل اقدام به فروش فیلترشکن می‌کنند و خریداران اگر نسبت به خرید فیلترشکن رضایت نداشتند می‌توانند به اتحادیه مربوطه مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند. به گفته بازرس اتحادیه، فیلترشکن‌ها با قیمت‌هایی بین ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

گزارش‌ها می‌گویند تقاضای مردم در هفته‌های گذشته برای این نام مجاز نمی باشد افزایش سه هزار درصدی داشته و برآوردها از گردش مالی سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان در این زمینه خبر می‌دهند. مردم کشور این نام مجاز نمی باشد را به‌عنوان فیلترشکن یا ابزاری برای دور زدن فیلترینگ می‌شناسند و در شرایطی که اپلیکیشن‌ها، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی محبوب و پرکاربردشان فیلتر می‌شود بدون دسترسی به این نام مجاز نمی باشد های امن، از هر ابزاری که به کمکشان می‌آید استفاده می‌کنند. کارشناسان حوزه IT به‌ویژه کارشناسان امنیت شبکه بارها نسبت به رواج استفاده از این نام مجاز نمی باشد‌هایی که نام و نشانی ندارند هشدار داده‌اند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۹:۴۵ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

بازسازی ظروف در تهران

بازسازی ظروف در تهران ، همه ما در آشپزخانه منزل خود، تعدادی ظروف تفلون داریم که ممکن است حالت نچسب بودن خود را از دست داده باشند. مثلا قابلمه هایی که غذا به ته آنها می چسبد و ته دیگ خوبی نمی دهند یا ماهیتابه هایی که در زمان سرخ کردن سیب زمینی ما را آزار می دهند و در نهایت، بعد از مدتی طولانی، سیب زمینی هایی خرد و له شده تحویل ما می دهند.

 


سیب زمینی هایی که در اثر چسبیدن به ته ماهیتابه مجبور می شویم با قاشق آنها را بکنیم و این باعث شده تا سیب زمینی های خرد شده و بد شکل نصیب ما شود. وضعیت اقتصادی جامعه و گرانی وسایل آشپزخانه باعث شده تا بسیاری از افراد برای صرفه جویی در هزینه ها، به فکر تعمیر و بازسازی ظروف قدیمی خود بیفتند و از خرید ظروف جدید خودداری کنند. این امر موجب شده تا برخی از کارخانه ها و کارگاه ها اقدام به بازسازی ظروف بکنند. در حال حاضر بازسازی ظروف با استقبال خوبی روبه رو شده است.

 


بازسازی ظروف 

 

 

 

تاریخچه بازسازی ظروف

 


یک شرکت امریکایی به نام دوپونت در سال 1938 ماده ای پلیمری به نام پلی تترافلئورواتیلن را معرفی و در بازار عرضه کرد. این ماده که با نام تجاری تفلون شناخته می شود، یک نوع پوشش نچسب و عایق الکتریسیته می باشد. از ویژگی های بارز تفلون می توان به مقاومت حرارتی بالا و مقاومت شیمیایی خوب آن در مقابل اسیدها و بازها اشاره کرد. ضریب نچسبی تفلون نسبت به پوشش های دیگر بیشتر بود. به همین علت برای ظروف از آن استفاده شد. این ماده توسط اداره نظارت بر غذا و داروی امریکا به عنوان پوشش مجاز برای ظروف پخت غذا تایید شد. در حالی که محققان در مورد استفاده از ظروف تفلون هشدار داده اند.

 


تاریخچه بازسازی ظروف 

 

 

 

بازسازی ظروف

 


زمانی که ظروف تفلون دچار خراش و آسیب می شوند، کیفیت آشپزی را کاهش می دهند. ضمن اینکه از طریق ترکیب با غذا وارد بدن ما می شوند و به این ترتیب سلامت ما را به شدت تهدید می کنند. در این شرایط بهترین راه حل، خرید ظروف جدید است. اما با شرایط بد اقتصادی، امکان این کار برای همه افراد فراهم نیست. بنابراین آنها می توانند از خدمات بازسازی و تعمیر ظروف استفاده نمایند.

 


بازسازی ظروف 

 

 

 

بازسازی چه ظروفی امکان پذیر است؟

 


در حال حاضر امکان بازسازی ظروف چدن، سرامیک، تفلون و گرانیتی وجود دارد. اما ظروف مسی و لعابی قابلیت بازسازی ندارند. ظرفیت گرمایی پایین ظروف مسی باعث می شود تا در کوره های حرارتی ذوب گردند.

 

 

 

پروسه بازسازی ظروف

 


این پروسه در مورد ظروف چدن و تفلون مشابه هم است. در این فرایند، تفلون به ظرف می چسبد و سپس ظروف 3-2 دفعه حرارت می بینند. در مرحله آخر، تفلون به مدت 17 دقیقه تحت حرارت 425 درجه قرار می گیرد. این مرحله در کوره های ریلی انجام می شود.

اگر در فرایند بازسازی، ظروف را با 400 درجه حرارت بسوزانند و به این ترتیب تفلون قدیمی را از بین ببرند و در ادامه فرایندی که گفته شد انجام شود، تفاوتی با روش درست کردن تفلون اصلی ندارد.

 

 

 

بازسازی ظروف در تهران

 


در حال حاضر افراد زیادی در زمینه بازسازی ظروف در تهران فعالیت می کنند. اما همه آنها اصول این کار را رعایت نمی کنند. مراکزی که عملیات بازسازی ظروف را مطابق با اصول و استانداردهای آن انجام می دهند، سلامتی افراد را به خطر نمی اندازند. شما می توانید بازسازی ظروف خود را به ما بسپارید. ما عملیات بازسازی ظروف را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهیم. مشتریان عزیز از سراسر تهران می توانند از خدمات ما استفاده نمایند. 

 


بازسازی ظروف در تهران

 

 

 

بازسازی ظروف نچسب با پوشش گرانیتی

 


مراحل بازسازی ظروف نچسب با پوشش گرانیتی به این صورت انجام می شود:

مرحله اول : جدا کردن ظروف با توجه به جنس آنها

مرحله دوم : قرار دادن در کوره حرارتی و حرارت دادن ظروف با توجه به ظرفیت گرمایی آنها

مرحله سوم : جدا کردن روکش داخلی و خارجی ظروف با استفاده از ترکیب هوای پرفشار و سندبلاست

در این مرحله، جداسازی روکش ها به صورت کامل انجام می شود تا اثری از مواد قبلی باقی نماند.

مرحله چهارم : نصب یک پوشش جدید چند لایه از جنس گرانیت مرغوب

مرحله پنجم : پاشش رنگ دلخواه بر روی قسمت های خارجی

مرحله ششم : روکش شدن قسمت داخلی ظروف با گرانیت

مرحله هفتم : رنگ کاری قسمت خارجی و در نهایت قابل استفاده شدن ظرف

 

 

 

بازسازی ظروف چدنی

 


چدن یک آلیاژ مقاوم می باشد و هزینه و زمان زیادی صرف تولید آن در صنعت می شود. این امر باعث شده تا ارزش بالایی داشته و بازسازی این ظروف مقرون به صرفه باشد.

 

 

 

مراحل بازسازی ظروف چدنی

 


در ابتدا ظروف را بر اساس جنس و ضخامت آنها جدا می کنند. سپس پوشش قبلی و یا آسیب دیده ظروف را می سوزانند. این کار به صورتی انجام می شود تا به چدن خام برسند. در ادامه، ظروف را جرم گیری می کنند. برای این کار از ترکیب باد و ماسه استفاده می شود تا اثری از پوشش قبلی چدن باقی نماند. سپس، یک پوشش دو یا چند لایه گرانیتی بر روی ظرف ایجاد می کنند که تعداد لایه آن به ضخامت موردنظر برای ظرف بستگی دارد. در نهایت هم قسمت بیرونی ظروف را رنگ می کنند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۵:۲۷ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

معده درد خود را در خانه درمان کنید ! راه های درمان معده درد

14 راه اثبات شده برای از بین بردن معده درد ، دل درد و اسپاسم
تقریبا هر کسی دل درد رو حداقل یکبار تجربه کرده و برای بعضی از ادمها دل درد چیزی است که زیاد اتفاق می افتد. اگر شما دل درد دارید احتمالا دلتون میخواد که هر چه سریعتر از شرش خلاص بشید. حتی دل دردهای کوچک هم ازار دهنده هستند و میتوانند تمرکز کردن شما را دچار مشکل کنند، اینکه از شر دل درد خلاص بشید کار سختی نیست. با چند تا راهکار در خانه میتوان این کار را انجام داد به خواندن این بخش از سلامت نمناک ادامه بدهید تا یاد بگیرید که چگونه میتوان این کار را انجام داد.

درمان درد معده
علت درد معده
مشکلات شکمی خیلی مرسوم هستند پس دل درد شما میتونه ناشی از چند تا دلیل مختلف باشد. اینجا تعدادی از دلایل مرسوم هر نوع دل دردی بیان شده؛ ورم معده، اسید معده، عدم تحمل لاکتوز و استرس.
ورم معده:
که میتونه ناشی از هر چیزی باشه،که شامل مسمومیت های باکتریایی،استفاده از داروهای مشخص، سن و سال،تنباکو و یا استفاده از الکل باشه. ورم معده میتونه باعث ایجاد درد در قسمت های بالایی شکم باشد.و حس پر بودن در شکم.
اسید معده:
به عنوان بیماری معده و رودوی هم شناخته میشود، موقعی اتفاق میافتد که اسید معده به مری برمیگرده.که باعث درد یا احساس سوزش توی شکم و پشت قفسه سینه میشود، همچنین خوردن غذاهای چرب و تند هم تاثیر گذار هستند.
عدم تحمل لاکتوز :
تا حالا این حس درد بعد از نوشیدن یه لیوان شیر یا خوردن پنیر داشتین؟ افرادی با این خصوصیت چیزهایی را که لاکتوز داره نمیتوانند هضم کنند ودل درد میگیرند، استرس و فشارهای روانی میتونه باعث اسپاسم های فیزیکی هم باشه.
آیا شما باید دل دردتون رو توی خونه معالجه کنید؟؟
اکثر مواقع دردهای شکمی مسئله مهمی نیستند که شما میتونید در ابتدا اون رو در خانه و بدون مشورت با دکترتون انجام دهید گر چه شما باید در صورت دیدن این نوع علائم شکم درد خیلی سریع با دکترتون تماس بگیرید:
دردی که در عرض چند ساعت بهتر نمیشد دردی که خیلی شدید و حالت بیمارگونه داره.یا بالا اوردن مداوم در طول یکی دو روز. و بزاق خونی یا سیاه طوری داشته باشید، اگر شما این نشانه ها را ندارید میتوانید درمان خودتون رو در خونه داشته باشید و اینکه شما در اسرع وقت و کوتاه ترین زمان حس بهتری خواهید داشت.
درمان درد معده
درمان خانگی معده درد
نعناع یک مسکن قوی برای معده درد
چند تا برگ تازه نعناع را بجوید یا از شیرینی های فلفل نعناع بخورید( هر چه تندتر و نعناعی تر بهتر) میتوانید آب سرد رو با نعناع تازه طعم دار کنید یا چای نعنا درست کنید.
یک فنجان چای گرم میتونه برای حس درد شما خیلی تسکین دهنده باشد.
یک مشت برگ نعنای خشک شده برای 10 دقیقه درون آب داغ بریزید و بنوشید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۳:۰۰ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

چرا بعضی ها کرونا نمیگیرند؟ حقیقت علمی آن چیست؟

بدون شک همه ما افراد خوش شانسی را دور و بر خودمان میشناسیم که توانسته اند مدیریت خوبی داشته باشند و به کرونا مبتلا نشوند. شاید شما هم یکی از همین افراد خوش شانس باشید؛ اما ایا این موضوع به معنای این است که شما قدرت و توانایی خاصی دارید یا دلیل علمی وجود دارد که یک نفر در برابر ویروس از خودش مقاومت نشان می دهد، در حالی که این ویروس همه جا هست؟

دلایل کرونا نگرفتن برخی افراد از زبان دانشمندان
بیش از 60 درصد مردم در سراسر جهان حداقل یکبار تست کرونایشان مثبت شده است؛ البته افرادی هم بوده اند که مبتلا به عفونت شده؛ اما علائمی نداشته اند و هنوز هم آمار دقیقی از آنها در دسترس نیست.

ساده‌ترین توضیح و تفسیر این که چرا بعضی ها هرگز به این ویروس مبتلا نشده اند؛ این است که این افراد هرگز در معرض ویروس قرار نگرفته اند، یعنی هرطور شده از خودشان محافظت کرده اند.

افرادی که در معرض خطر نوع شدیدتر کرونا بودند، مثلاً کسانی که به بیماری قلبی مزمن یا مشکلات ریوی دچار بودند، دو سال سختی را به خاطر کرونا پشت سر گذاشتند.‌ آن ها همه تلاششان را کردند که در معرض ویروس قرار نگیرند و امنیت خود را حفظ کنند تا کرونا به پایان برسد.

کرونا

پس جای تعجب نیست که خیلی از این افراد با وجود اینکه در مکان های عمومی حضور پیدا کردند، باز هم حداکثر مراقبت از خودشان را داشتند و در معرض ویروس نبودند.

از طرفی زمانی هم که واکسن روی کار آمد، این افراد با تزریق واکسن بدن خود را مقاوم کردند. البته نظریه دیگری هم که وجود دارد، این است که این افراد شاید در معرض ویروس قرار گرفته بودند؛ اما ویروس نتوانسته بود از طریق هوا وارد بدنشان شود.

در واقع بدن هر شخصی پاسخ متفاوتی به این ویروس ها نشان می دهد که شدت علائم را تعیین می کند.

شاید یک پاسخ سریع در سیستم ایمنی آنها و مقابله خیلی زود هنگام با سرعت بالا در برابر این ویروس باعث شده است که این افراد هیچ‌گاه به کرونا مبتلا نشوند که این موضوع به سن و ژنتیک هم مربوط است. در واقع سبک زندگی سالم هم در این خوش شانسی بی تاثیر نیست.

همه ما می‌دانیم ه کمبود ویتامین دی هم خطر ابتلا به عفونت های خاص را اا

منبع:نمناک 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۵:۱۷ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

شنوایی سنجی نوزادان

زمانی که نوزادی متولد می شود، باید یکسری آزمایش انجام شود تا وضعیت سلامت نوزاد مشخص شود. معمولا شرایط نوزاد از نظر وزن، میزان شنوایی، زردی و ... مورد بررسی قرار می گیرد.
تست های شنوایی را قبل از ترخیص نوزاد انجام می دهند. در این زمان، تست ABR و یا OAE برای نوزاد انجام می شود. این تست ها، جزء آزمایش های رایج شنوایی محسوب می شوند.

تست های شنوایی سنجی نوزادان و کودکان

شنوایی سنجی نوزادان با استفاده از تست ABR :
آزمایش پاسخ شنوایی سنجی نوزادان خودکار ساقه مغز است. این تست، یک روش ایمن برای ارزیابی شنوایی نوزاد می باشد و هیچگونه عوارضی ندارد. تست ABR (Auditory brainstem response) در شرایط بالینی برای تخمین آستانه های شنوایی و نیز بررسی ضایعات احتمالی در طول عصب شنوایی و راه های شنوایی ساقه مغز به کار می رود.
در این تست، با استفاده از 3 الکترود، امواج بسیار ضعیف الکتریکی عصب شنوایی و ساقه مغز ردیابی می شوند. یکی از این الکترودها بر روی پیشانی (قسمت خط حاشیه ای رویش موی سر) قرار می گیرد. 2 الکترود دیگر هم به محل بین ابروها و پشت گوش وصل می شوند. در این روش برای از بین بردن چربی روی پوست از یک ژل مخصوص به نام Electrode Gel استفاده می کنند. بعد از اینکه الکترودها متصل شدند، صداهایی به وسیله ی گوشی یا هدفون مخصوص برای بیمار ارسال می شوند. این فرکانس ها در طیف 4000-1000 هرتز یا 4000-2000 هرتز قرار دارند. این امواج در نهایت به صورت موج هایی بر روی صفحه نمایش مشاهده می شوند.
زمانی که نتیجه تست OAE نوزاد منفی باشد، برای او تست ABR انجام می شود. نوزاد به دلایل مختلفی مانند سن کم یا مشکلات پزشکی ممکن است نتواند در اتاق اکوستیک قرار بگیرد. در مورد نوزادان کمتر از 6 ماه، برای انجام تست ABR نیازی به داروی آرام بخش نیست. او باید در طول آزمایش بخوابد. برای این منظور قبل از آزمایش به کودک خود غذا ندهید و نگذارید تا بخوابد. زمانی برای انجام این تست مراجعه کنید که کودک شما بیدار، گرسنه و خسته است. پیش از انجام تست به کودک خود تغذیه بدهید و او را بخوابانید.
گاهی اوقات در مورد نوزادان 6 ماهه یا بیشتر از داروی آرام بخش استفاده می کنند. این کار باعث می شود تا کودک در طول آزمایش کاملا ساکت و آرام باشد. تست ABR زمان زیادی طول نمی کشد و در عرض نیم ساعت انجام می شود. گاهی اوقات کودک در حین آزمایش بیدار می شود. در این صورت زمان تست طولانی تر می شود. چون کودک باید دوباره برای اتمام تست بخوابد.
جواب تست ABR به صورت یک نمودار است. شنوایی شناس بعد از مشاهده نتیجه تست، در مورد آن با والدین صحبت می کند. اگر نتیجه ی تفسیر تست ABR طبیعی باشد، نشان می دهد که گوش داخلی کودک و قسمت های تحتانی سیستم شنوایی دارای عملکرد طبیعی هستند.
در غیر این صورت، می تواند علامت وجود کم شنوایی در کودک یا مشکلات پزشکی باشد. گاهی اوقات، نتیجه غیر طبیعی به دلیل مشکلاتی در اندازه گیری و ثبت نتایج به وجود می آید.

استفاده از تست OAE برای شنوایی سنجی نوزادان:
یکی از مهم ترین تست هایی است که برای غربالگری شنوایی نوزادان در بدو تولد انجام می شود. با استفاده از این تست می توان متوجه میزان شنوایی نوزاد شد. تست OAE مشخص می کند که نوزاد دارای شنوایی طبیعی است یا از کم شنوایی یا ناشنوایی رنج می برد. در این تست، واکنش نوزاد نسبت به صداهایی با شدت کمتر از 30 دسی بل سنجیده می شود. آزمایش OAE، سلامت حلزون شنوایی را نشان می دهد. اما به وسیله ی آن نمی توان اطلاعی در مورد وضعیت سلامت عصب شنوایی به دست آورد. اگر به دنبال اطلاعاتی در این زمینه هستید باید تست ABR برای نوزاد انجام شود.
شنوایی شناس با استفاده از تست OAE (آزمون گسیل های صوتی گوش) به بررسی مشکلات شنوایی می پردازد. برای این منظور عملکرد گوش، عصب ها و مغز مورد ارزیابی قرار می گیرند. در این تست، برای تحریک قسمت کوچکی از حلزون گوش از صدای کلیک استفاده می کنند. این صدا موجب انتشار گسیل های صوتی می گردد. زمانی که حلزون گوش تحریک می شود، سلول های موئی خارجی به ارتعاش در می آیند. این ارتعاشات موجب تولید صدایی می شود که غیر قابل شنیدن است. صدای تولید شده به گوش میانی برمی گردد.

نحوه انجام تست OAE
ابتدا یک فوم نرم یا پروب پلاستیکی را درون گوش کودک قرار می دهند. کودک از طریق این فوم یا پروب می تواند صداهای آهسته را بشنود. گوش داخلی در پاسخ به این صداها، انعکاس های صوتی با شدت کم منتشر می کند که توسط دستگاه ثبت می شوند. این تست چندین دقیقه بیشتر طول نمی کشد. اگر نتیجه تست OAE مورد قبول باشد، شنوایی کودک در حد طبیعی یا نزدیک به طبیعی است. در این حالت، سلول های موئی خارجی، عملکرد خوبی دارند. اما اگر نتیجه تست، Fail یا رد شود، به این معناست که مشکلی در شنوایی کودک وجود دارد. در این حالت ممکن است کودک دچار کم شنوایی باشد یا در گوش او جرم، مایع یا عفونت وجود داشته باشد. در مواردی که جواب تست منفی است، تست های بیشتری انجام می دهند تا علت مشکل را پیدا کنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۰:۳۲ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)

ترند پاییز 2022؛ لباس هایی برای شیک پوشی

ترند پاییز 2022؛ لباس هایی برای شیک پوشی
رفته رفته پاییز زیبا از راه می رسد و هوا رو به سرد شدن می رود و باید لباس های گرم خود را از کمدتان خارج کنید. اگر می خواهید امسال پاییز لباس جدید تهیه کنید اما نمی دانید کدام آیتم ها مناسب فصل پاییز بوده و امسال ترند هستند، این بخش از دنیای مد نمناک را از دست ندهید.

بافتنی های حجیم و فانتزی
لباس های بافتنی یکی از لباس های متداول فصل پاییز و زمستان است. ژاکت یا بلوزهای بافتنی گلدوزی و تکه دوزی از ترندهای جدید امسال پاییز است، به خصوص اگر ژاکت یا بلوز بافت شما کمی حجیم و آزاد باشد. اگر در کمد لباستان ژاکت بافت دارید، می‌توانید به ژاکت خود گلدوزی و تکه دوزی هایی را اضافه کنید.

لباس های بافتنی

وست
وست لباسی شبیه به جلیقه و بدون آستین است که اغلب با دکمه و گاهی با زیپ بسته میشود و به راحتی می توانید آنها را با آیتم های مختلف ست کنید. در فصل پاییز نیز می‌توانید از انواع وست‌های مناسب این فصل استفاده کنید و ظاهر درخشانی داشته باشید.

پافر
پافر یک کاپشن بدون آستین و سبک است که یکی از این دسته پوشاک می باشد که دارای رویه جنس نایلون یا پلی استر و آستر از جنس پشم یا پنبه می باشد. این نوع پوشش توسط طراحان مد و زیبایی به عنوان ترند پاییز و زمستان امسال معرفی شده است.

زیر پافر می توانید یقه اسکی و هودی بپوشید و برای کفش هم می توانید سراغ کتونی و نیم بوت بروید تا ترکیب جذابی برای استایل خود بسازید.

شلوارهای بلند و راسته
امسال پاییز شلوار تنگ و کوتاه نپوشید زیرا شلوار بوی فرند ترند هستند. شلوار بوی فرند به شلوار جینی گشادی می گویند که در ناحیه فاق پهن تر و قد بلندتر است. این مدل شلوار بر خلاف دیگر مدل های تنگ، گشاد است و برای پوشیدن بسیار راحت و فوق‌العاده است و می توان آن را با بسیاری از لباس ها ترکیب کرد و نتیجه خوبی گرفت.

مدل جدید شلوارها

کت های اوورسایز
کت‌های بلند و اورسایز به رنگ مشکی، زرشکی و آجری، کت‌های چهارخانه با ترکیب‌های رنگی پاییزی از لباس های پرطرفدار امسال هستند. انتخاب این کت ها به شما کمک میکند تا استایل خاصی داشته باشید. می توانید این کت ها را با شلوار پارچه ای همرنگ کت ست کنید تا بلندتر دیده شوید.

انواع ترنج کت ها
ترنج کُت یا همان کُت های بارونی یکی از کاربردی ترین لباس های مناسب فصل پاییز هستند که همیشه مُد بوده و در انواع رنگ ها در بازار موجودند. برای داشتن یک استایل رسمی با ترنج کُت کافی است آن را با شلوار جین مشکی، شومیز یا پلیور و کفش پاشنه بلند ست کنید و یا می توانید ترنج کت را با شلوار و بوت ست کرده و استایل کژوال یا نیمه رسمی برای خود بسازید.

ترنج کت

شکت
شکت از ترکیب دو کلمه ژاکت و شرت تشکیل شده و در واقع همچون پیراهن های مردانه طراحی و دوخته شده که جایگزین خوبی برای ژاکت بوده و دارای جنس پارچه ای ضخیم است و حالت سبک و جنس نسبتا گرمی داشته و به عنوان لباس خانگی برای فصل پاییز مناسب می باشد.

دورس
دورس یکی از لباس های گرم، راحت و آزاد، کژوال و پرکاربرد برای فصول سرد سال می باشد. دورس‌ها را با پارچه‌ای نسبتا ضخیم که با ماشین گرد بافت تولید می‌شود، طراحی می‌کنند. برای داشتن یک استایل خوب پاییزی در خانه می توانید دورس بپوشید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۷:۲۸ توسط:مائده موضوع: نظرات (0)